جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۸:۳۴
ورزشی - کد خبر : 488
سه شنبه، ۰۲ مهر، ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰

ده ستاره ای که هرگز به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب نشدند

شب گذشته و در مراسم انتخاب بهترین های فوتبال جهان از سوی فیفا، لیونل مسی برای ششمین بار به عنوان برترین بازیکن دنیای فوتبال دست پیدا کرد. این اتفاق بهانه ای شد تا بپردازیم به 10 فوق ستاره ای که هرگز به این عنوان نرسیدند.

ده ستاره ای که هرگز به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب نشدند

شب گذشته و در مراسم انتخاب بهترین های فوتبال جهان از سوی فیفا، لیونل مسی برای ششمین بار به عنوان برترین بازیکن دنیای فوتبال دست پیدا کرد. این اتفاق بهانه ای شد تا بپردازیم به 10 فوق ستاره ای که هرگز به این عنوان نرسیدند.


10- دیوید بکام


فوق ستاره خوشتیپ انگلیسی که مهارت بالایی در زدن ضربات ایستگاهی داشت، بکام در سال های 1999 و 2001 نامزد کسب این عنوان شد اما در هردو بار پشت سر ریوالدو و لوئیز فیگو ایستاد. او با منچستر یونایتد موفق به 6 بار قهرمانی در لیگ جزیره و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا شد، بعد از یونایتد در تیم های رئال مادرید، میلان و پاریسن ژرمن هم بازی کرد.


9- آرین روبن


استاد حرکات در عرض پشت محوطه جریمه اگر کمی خوش اقبال بود می توانست عنوان بهترین بازیکن جهان را نیز کسب کند. ستاره هلندی که سال های طولانی در اوج ماند، او در بایرن مونیخ قهرمانی های متوالی را تجربه کرد و در سال 2013 قهرمان اروپا هم شد. در همان سال فرانک ریبری نامزد کسب جایزه بهترین بازیکن فیفا شد، هرچند ریبری انتخاب نشد اما روبن هم می توانست جزو گزینه ها باشد.


8- زلاتان ایبراهیموویچ


ستاره مغرور دنیای فوتبال که در هر تیمی بازی کرده تاثیر گذار بوده اما از روی بدشانسی همیشه زیر سایه درخشش رونالدو و مسی قرار گرفته است. زلاتان با اینتر سه بار متوالی فاتح ایتالیا شد او در 87 بازی 57 گل را برای اینتر به ثمر رساند، سپس در بارسلونا و میلان هم قهرمانی را تجربه کرد. در پاریسن ژرمن رکورددار گلزنی در تاریخ این تیم شد، او این عنوان را در لس آنجلس گلکسی و در سن 38 سالگی تکرار کرد. شاید خودش اهمیتی به این موضوع ندهد اما دنیای فوتبال یک توپ طلا به زلاتان بدهکار است.


7- جیان لوئیجی بوفون


بعد از لئو یاشین که در سال 1962 بهترین بازیکن جهان شد، دروازبان دیگری به این عنوان نرسید. اما به اعتقاد کارشناسان بعد از یاشین، بوفون شایسته ترین فرد برای کسب این عنوان بود. او که با یوونتوس 9 بار قهرمانی در سری آ را تجربه کرد و در جام جهانی 2006 هم به همراه ایتالیا قهرمان شد، در کمال تعجب حتی جزو نامزد های سال فیفا هم نبود. در بین دروازبان ها تنها یکبار الیور کان در سال 2002 نامزد کسب بهترین بازیکن جهان شد.


6- ژاوی هرناندز


نابغه اسپانیایی نیازی به تعریف و تمجید ندارد، ژاوی در طول دوران بازی خود به تمامی افتخارات ممکن دست پیدا کرد، از 8 قهرمانی لالیگا و 4 بار فتح لیگ قهرمانان با بارسلونا گرفته تا قهرمانی در جام جهانی و جام ملتهای اروپا که به همراه اسپانیا بوده است. در تمام این افتخارات ژاوی هرناندز یک عنصر کلیدی برای تیمش بود، او حتی در سال های 2009، 2010 و 2011 در بین سه نامزد نهایی حضور داشت اما هرسه بار پشت سر هم تیمی خود یعنی لیونل مسی قرار گرفت.


5- گابریل باتیستوتا


قطعا "باتی گل" نامی برازنده برای این گلزن ذاتی است،بازیکن آرژانتینی که از سال 1991 تا 2000 پیراهن فیورنتینا را برتن داشت. او در 269 بازی برای فیوره به میدان رفت و 168 گل به ثمر رساند،  باتیستوتا رکورددار دو هتریک متوالی در جام ها جهانی 94 و 98 نیز می باشد. او در سال 1999 جزو سه نامزد نهایی بهترین بازیکن جهان قرار گرفت اما موفق به کسب این مهم نشد.

4- ساموئل اتوئو


الماس سیاه کامرونی تنها بازیکن تاریخ است که دوبار متوالی آن هم با دوتیم مختلف موفق به کسب سه گانه در اروپا می شود. در سال های 2009 به همراه بارسلونا و 2010 با اینتر اتوئو این عناوین را کسب کرد. از دیگر افتخارات او سه قهرمانی و یک عنوان آقای گلی در لالیگا است، اتوئو 4 بار هم به عنوان بهترین بازیکن آفریقا شناخته شد. در سال 2005 کاندید بازیکن سال فیفا هم شد اما به این عنوان نرسید.


3- پائولو مالدینی


اسطوره محبوب میلان بی شک یکی از بهترین مدافعان تاریخ بود، او که از سال 1985 تا 2009 به مدت 24 سال به میلان وفادار ماند. مالدینی در طول این مدت به 7 قهرمانی در سری آ رسید، 5 بار لیگ قهرمانان را فتح کرد و در 647 بازی با پیراهن میلان به میدان رفت. این آمار از مالدینی یک بازیکن بی بدیل ساخت اما هیچوقت به عنوان بهترین بازیکن جهان دست پیدا نکرد و تنها در سال 1995 جزو نامزد های کسب این عنوان بود.


2- تیری آنری


پادشاه هایبوری لقبی است که به اسطوره فرانسوی آرسنال داده اند، هانری در دوران بازی برای آرسنال 4 بار عنوان آقای گلی لیگ جزیره را به دست آورد. در 8 سال حضور خود در آرسنال  228 گل به ثمر رساند، او رکورد 20 پاس گل و زدن 24 گل در فصل 2003 لیگ جزیره را به نام خود ثبت کرد. در سال 2004 هم او 30 گل برای تیم خود به ثمر رساند، در همین دوسال درخشش هانری جزو سه نفر نهایی بهترین بازیکن فیفا شد ولی در هر بار زیر سایه زیدان و آندری شوچنکو قرار گرفت.


1- رائول گونزالز


شاید پس از آمدن کریستیانو رونالدو به مادرید خیلی ها او را به فراموشی سپردند، اما هیچ کس نمی تواند افتخارات و موفقیت های رائول را انکار کند. رائول در طول 16 سال 550 بازی برای رئال مادرید انجام داد و 323 گل نیز به ثمر رساند، با رئال مادرید 5 بار قهرمان لالیگا و 3 بار قهرمان اروپا شد. او دوبار آقای گل لیگ قهرمانان اروپا شد و با 44 گل ملی دومین گلزن برتر تاریخ اسپانیا است، گلزن محجوب برنابئو تنها یکبار در سال 2001 نامزد کسب عنوان بهترین بازیکن جهان شد که موفق به دریافت آن نشد.


در کنار این بازیکنان می توان از : اینیستا، پیرلو، گیگز، وین رونی، کاسیاس، پویول، فلیپ لام، راموس و خیلی های دیگر نام برد که در کمال شایستگی به این عنوان دست پیدا نکردند.
 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!