چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۰۷:۰۹
بین الملل - کد خبر : 2758
چهارشنبه، ۲۱ اسفند، ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰

دنیا تحت استیلای ویروس کووید-19

رقم قر بانیان ویروس کووید-19 در دنیا به رقم 4300 نفر رسید.

دنیا تحت استیلای ویروس کووید-19

 

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین بر اساس خبری که شبکه haber7.com  ساعاتی پیش منتشر کرد، تعداد مبتلایان به ویروس کووید-19 در دنیا به رقم  119241 نفر افزایش یافت. همچنین تعداد 66582 نفر بهبود یافته و 4300 نفر نیز جانشان را از دست داده اند.                                                                                                                                                                                                                                براساس تصمیمی که مقامات چین گرفته اند، تمامی مسافرانی که اخیرا وارد پکن شده اند  بدون استثنا به مدت 14 روز در قرنطینه کامل قرار خواهند گرفت.

رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد تاكنون 5 نفر از اعضای سپاه به علت ابتلا به ویروس کووید-19 جانشان را ازدست داده اند. هنوز خبری در مورد درجه و هویت این افراد منتشر نشده است.  در ایران با مرگ  63 نفر، تعداد کشته شدگان به 354 نفر و تعداد موارد ابتلا به 9 هزار نفر افزایش یافت. از طرفی دیگر تعداد افرادی که در اثر بروز شایعه جلوگیری کردن الکل از ابتلا به ویروس کرونا  اقدام به مصرف الکل کرده بودند به 63 نفر رسید. همچنین زهره الهیان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی که به نوع جدیدی از کروناویروس (کوید - 19) مبتلا شده بود، بعد از کسب بهبودی از بیمارستان مرخص شد.

تعداد افرادی که در آلمان به علت کرونا ویروس جان خود را از دست دادند به 3 نفر رسید.

جوزپه كنته نخست وزیر ایتالیا اعلام كرد، دولت این کشور بودجه ای به مبلغ  25 میلیارد یورو برای مقابله با بیماری ویروس کووید-19اختصاص داده است.

بر اساس برنامه ریزی های قبلی قرار بود نیروهای ناتو فردا مانوری تمرینی در نروژ برگزار کنند اما بدلیل شیوع ویروس کووید-19 این مانور لغو شد.

اولین مورد مرگ در اثر ابتلا به ویروس کرونا در آلبانی رخ داد..

 در منطقه فلوجه عراق به منظور پیشگیری از گسترش ویروس کووید-19 درهای 7 مسجد بسته شده ومدت خطبه های نماز جمعه کوتاه شد.

وحید مایار سخنگوی وزیر بهداشت افغانستان اعلام کرد که تعداد موارد ابتلا به این ویروس درکشور به دلیل همه گیر شدن به 5 مورد افزایش یافته است.

مدیرکل بهداشت استان کربلا در جنوب عراق اعلام کرد، تعداد افرادی که به علت ابتلا به ویروس کووید -19 جان باختند به 8 نفر افزایش یافته است.

آژانس دولتی لبنان ازمبتلا شدن 8 مورد جدید به بیماری ویروس کووید-19 ومرگ یک نفر در این کشور خبر داد. به این ترتیب تعداد کل مبتلایان در این کشور به 59  نفر و شمار کشته شدگان به دو نفر رسید.

ماتئوس موراویچکی نخست وزیر لهستان گفت:  26 مورد بیمار مبتلا شده به ویروس کووید-19 در این کشور وجود دارد و تمامی مدارس، موزه ها و سینما ها به منظور جلوگیری از شیوع ویروس تعطیل خواهند شد.

در اوکراین، مقامات این کشور برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا، انجام سفرهای خارجی را فعلا ممنوع کرده اند.

در بلژیک، تصاویر ضبط شده در مترو بروکسل که در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده، خشم زیادی ایجاد کرده است.  در این تصویر یک مرد الکلی ماسک را از صورتش برداشته و انگشتانش را به دهان خود برد سپس بزاق خود را با دستش به میله های واگن مالید. این لحظات توسط مسافر دیگری در مترو ضبط شده و سپس ویدیوی آن در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد که در مدت زمان کوتاهی هزاران بار مورد بازدید قرار گرفت.در بلژیک 169 مورد کرونا ویروس وجود دارد. وزارت بهداشت بلژیک طی بیانیه ای اعلام کرد که اولین بیمار مبتلا به ویروس کووید-19 که 90سال داشت، درگذشته است.

موارد ابتلا به این ویروس در بحرین به 189 مورد افزایش یافت.

وزارت بهداشت کویت اعلام کرد که تعداد موارد مبتلا شده به ویروس کووید-19در این کشور به 72 مورد افزایش یافته است.

در مسکو پایتخت روسیه  اعلام شد که انجام هر گونه رویدادهای دسته جمعی، راهپیمایی، مسابقات ورزشی و تظاهرات  اعتراض آمیز ممنوع است.

تعداد موارد ابتلا به کرونا ویروس در بلغارستان به 6 مورد افزایش یافته است.

در ایالات متحده آمریکا تعداد افرادی که به دلیل همه گیر شدن ویروس جان باختند به 29 نفر رسید.

 در نروژ تعداد موارد ابتلا به ویروس کووید-19 به رقم 400 بیمار افزایش یافته است.

در اندونزی یک نفر برای اولین بار به دلیل ابتلا به نوع جدید کرونا ویروس درگذشت. احمد یوریانتو، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری وزارت بهداشت اندونزی اعلام کرد که یک زن خارجی 53 ساله به دلیل ابتلا به این ویروس جانش را از دست داده است.

فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد که تست کورونا ویروس یک مرد که در تماس با افراد اروپایی بوده، مثبت نشان داده و بیمار در قرنطینه کامل قرار گرفته است. همچنین همه اعضای خانواده و افراد در مجاورت وی نیز در این زمینه تحت مراقبت قرار گرفته اند.          

 آنیبال کروز، وزیر بهداشت بولیوی اعلام کرد که دو زن 60 و 64 ساله اهل ایالت های اورورو و سانتا کروز که قبلا در ایتالیا به ویروس کرونا آلوده شده اند، تحت قرنطینه کامل قرار دارند..

روزاریو ترنر، وزیر بهداشت پاناما اعلام کرد فردی که مبتلا به دیابت و ذات الریه بود به علت ابتلا به ویروس کووید-19درگذشته است.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!