پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۱:۳۱
دولت - کد خبر : 10788
چهارشنبه، ۱۶ تير، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

دلیل قطعی خطوط تلفن همراه از زبان وزیر ارتباطات

ما همه تلاشمان را می کنیم ضمن اینکه از بروز برخی از اختلالات پیش آمده از مردم عذرخواهی کردیم

دلیل قطعی خطوط تلفن همراه از زبان وزیر ارتباطات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران حاضر شد و نسبت به مشکلات اخیر خطوط تلفن همراه توضیحاتی را ارائه داد.

محمدجواد آذری جهرمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت : سایت ها و بسیاری زیرساخت های کشور وابسته به برق است، در شرایط کرونا وابستگی به شبکه ارتباطی بیشتر است و قطع برق باعث می شود سایت ها ظرفیت خود را از دست دهند. در برخی نقاط کشور باتری های حمایت ها مورد سرقت قرار گرفته و برخی مناطق باتری ها فاسد شدند.

وی افزود : در شهر تهران ۷ هزار سایت مخابراتی داریم و تعداد سایت ها زیاد است و به دو دلیل در برخی مناطق قطع برق بیش از دو ساعت است و در برخی مناطق فاصله بين قطعی ها قدری نیست که باتری ها شارژ شوند.

جهرمی تاکید کرد: در بحث پدافند غیر عامل برنامه جدی برای بازبینی باتری های اپراتورها اجرا کردند و باتری بسیاری از سایت ها نوسازی شده است. در برخی از زمان با قطع برق بیش از دو ساعت است و این سایت ها توان ندارند که ادامه دهند و نکته بعدی اینکه فاصله قطعی برق به گونه ای است که باتری شارژ نمی شود و با قطع مجدد برق سایت خاموش می شود به این دو دلیل ما تحت تاثیر قطعی برق قرار می گیریم. تلاش کردیم سایت های اصلی را ژنراتور بگذاریم.

ما همه تلاشمان را می کنیم ضمن اینکه از بروز برخی از اختلالات پیش آمده از مردم عذرخواهی کردیم در حال حاضر کمیته ای در وزارت ارتباطات مستقر است و در حال پیگیری هستیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: در یک کار مشترک با وزارت نیرو، ۱۳ هزار مزرعه کوچک و بزرگ استخراج رمزارز در کشور را شناسایی کردیم. دقت شناسایی این مزارع بالا بود، آن هایی که ۹۹ درصد مطمئن بودم حتما مزرعه استخراج رمزارز هستند ۲ هزار مورد بود که در مرحله اول بر اساس مصوبه دولت آن را به مراجع امنیتی معرفی کردیم. تا جایی که اطلاع دارم روی ۳۰۰ مزرعه کلان اقدام جدی انجام و مزارع و جمع آوری شده اند.

آذری جهرمی خاطر نشان کرد: 580 بار مگاوات مزرعه غیر مجاز رمز ارز بر اثر گزارشی که تنظیم شده از مدار خارج شده اند ، قانونی ها نیز از مدار خارج شده اند. واقعیت این است که تنها بخش کوچکی از خاموشی های امروز به رمزارزها مربوط است.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!