چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۲۳:۲۱
حوادث و انتظامی - کد خبر : 10449
دوشنبه، ۳۱ خرداد، ۱۴۰۰ - ۹:۰۰

دستگیری تیم سرقت خودرو و زورگیری از شهروندان

زن و مرد سابقه دار که با سرقت خودروهای لیفان دست به سرقت و زورگیری از شهروندان می‌زدند، وقتی خودروی گشت پلیس را دیدند تلاش کردند فرار کنند، اما شلیک مأموران آنها را وادار کرد خود را تسلیم کنند.

دستگیری تیم سرقت خودرو و زورگیری از شهروندان
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از همشهری آنلاین: روز ۱۴ خردادماه مأموران پلیس آگاهی خبردار شدند که ۲ مرد و یک زن با همدستی یکدیگر یک خودروی لیفان را سرقت کرده‌اند. با اعلام این خبر به دایره مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پایگاه هفتم پلیس آگاهی، مأموران به گشت‌زنی در حوالی محل وقوع سرقت پرداختند. یافته‌های پلیس حاکی از آن بود که سارقان پس از سرقت خودرو با استفاده از سلاح سرد در محدوده شرق تهران دست به سرقت و زورگیری از شهروندان و مغازه داران می‌زنند.
 
مأموران با وجود گشت زنی‌های گسترده، نتوانستند سرنخی از متهمان تحت تعقیب به‌دست بیاورند تا این که چند روز پیش مأموران یکی از واحدهای گشتی، هنگام گشت‌زنی در محدوده خیابان پیروزی با یک خودروی لیفان که زن و مردی جوان سوار بر آن بودند مواجه شدند. استعلام شماره پلاک این خودرو نشان می‌داد که مدتی قبل در محدوده کلانتری ۱۰۹ بهارستان سرقت شده است؛ به همین دلیل مأموران به راننده لیفان دستور ایست دادند. راننده وقتی متوجه حضور پلیس شد تلاش کرد تا فرار کند. 
 
کمی بعد آنها با رعایت قانون به کارگیری سلاح، تیراندازی هوایی کردند و همزمان گروه دیگری از ماموران با ایجاد ترافیک مصنوعی تلاش کردند تا مسیر فرار متهمان را سد کنند. این تعقیب و گریز ادامه داشت تا این که سرانجام لیفان متوقف شد و راننده و زن جوانی که همراهش بود خود را تسلیم کردند.
 
بررسی سوابق این ۲ نفر نشان می‌داد مرد جوان به نام فرامرز دارای سوابق متعدد سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو در محدوده پایگاه ششم است و زن جوان به نام سهیلا نیز سابقه دار است و پیش از این به اتهام سرقت لوازم داخل خودرو، سرقت منزل و چاقوکشی در سطح شهر دستگیر شده است. آنها همچنین اعتراف کردند که سوار بر خودروی لیفان سرقتی در شهر پرسه می‌زدند و از شهروندان با تهدید چاقو زورگیری می‌کردند.
 
سرهنگ کرم یوسفوند، رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی تهران در این‌باره گفت: مأموران در بازرسی از داخل خودروی مسروقه ۲ قبضه شمشیر و یک دیلم و از داخل کیف زن جوان یک قبضه چاقو کشف کردند و تحقیقات برای کشف سایر جرائم احتمالی متهمان در اداره دوم پلیس آگاهی ادامه دارد.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار حوادث و انتظامی
پربیننده‌ترین اخبار حوادث و انتظامی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!