جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۳:۱۰
سه شنبه، ۱۵ فروردين، ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

دریافت هشدارهای آب و هوایی از هوش مصنوعی گوگل

بنظر می رسد که گوگل از ابزارهای برنامه ریزی مبتنی بر هوش مصنوعی برای کمک به غلبه بر گرمای شدید تغییرات آب و هوایی استفاده خواهد کرد و این اطلاعات را به کاربران ارائه می دهد.

دریافت هشدارهای آب و هوایی از هوش مصنوعی گوگل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، گوگل در حال حاضر هشدارهای آب و هوای شدید را به کاربران در مکان‌های آسیب‌دیده ارسال می‌کند، و اطلاعات مفید و قابل درک درباره رویداد را از طریق صفحه جستجو ارائه می‌کند. 

این شرکت اکنون هشدارهای گرمای شدید را به این لیست اضافه کرده است. گوگل کردن جزئیات رویداد همه چیز را از تاریخ شروع و پایان پیش‌بینی‌شده موج گرما گرفته تا مسائل پزشکی بازمی‌گرداند تا در طول آن از آن آگاه باشید و چگونه اثرات آن را کاهش دهید.

این شرکت با شبکه اطلاعات بهداشت جهانی گرما (GHHIN) همکاری می کند تا اطمینان حاصل کند که اطلاعات ارائه شده هم دقیق و هم قابل اجرا است. از سوی دیگر گوگل ابزار Tree Canopy در اپلیکیشن Environmental Insights Explorer توسعه داده، که هوش مصنوعی و تصاویر هوایی را ترکیب می‌کند تا شهرها بتوانند پوشش درخت فعلی خود را درک کنند و طرح‌های جنگل‌داری شهری را بهتر برنامه‌ریزی کنند.

 

درخواست نخبگان،هوش مصنوعی را متوقف کنید

در نامه‌ای سرگشاده در وب‌سایت مؤسسه Future of Life، بیش از 1،100 امضاکننده نگرانی خودرا درموردآنچه که آن‌ها مسابقه‌ای خارج از کنترل برای توسعه و استقرار مغزهای دیجیتالی قدرتمندی می‌خوانند که هنوز حتی قابل کنترل،اعتماد یا حتی پیش بینی پذیر نیستند، ابراز کرده‌اند.

“آیا باید اجازه دهیم ماشین‌ها کانال‌های اطلاعاتی ما را پر از تبلیغات و نادرستی کنند؟ آیا باید تمام مشاغل، از جمله کارهای انجام‌دهنده را به طور خودکار حذف کنیم؟ آیا باید ذهن‌های غیرانسانی را توسعه دهیم که ممکن است در نهایت از از نظر تعداد پیشی گرفته و جایگزین ما شوند؟ آیا باید خطر از دست دادن کنترل تمدن خود را داشته باشیم؟”

این هشدار مانند آن چیزی که تا پیش از این در داستان‌های علمی تخیلی خوانده بودیم دیده می‌شود. با این حال، کسانی که اخبار فناوری را دنبال می‌کنند، شاهد راه اندازی سیستم‌های هوش مصنوعی با قابلیت فزاینده‌ای بوده‌اند که یکی پس از دیگری در کوتاه مدت راه‌اندازی می‌شوند. سیستم‌هایی که در شروع شباهتی به آنچه که پیش بینی شده بود دارند.

 

چت بات ChatGPT در ایتالیا فیلتر شد

رگولاتورهای حوزه حریم خصوصی  ایتالیا  روز جمعه، ۱۱ فروردین‌ماه، دستور  ممنوعیت  چت‌بات هوش مصنوعی  ChatGPT  را به‌دلیل نقض حریم خصوصی صادر کردند.

مقام ملی حفاظت از داده‌های ایتالیا اعلام کرد که دسترسی OpenAI، شرکت آمریکایی توسعه‌دهنده ChatGPT به داده‌های کاربران ایتالیایی را فوراً مسدود کرده است و تحقیقاتی را در مورد آن آغاز خواهد کرد. براساس گزارش نشریه Politico، این دستور موقت بوده و تا زمانی که OpenAI از قانون مهم حریم خصوصی اتحادیه اروپا، یعنی GDPR پیروی نکند، ادامه خواهد داشت.

به گفته این مقام مسئول، شرکت OpenAI برای آموزش الگوریتم‌های چت‌بات خود، داده‌های شخصی کاربران را جمع‌آوری و ذخیره می‌کند که برای انجام این کار مبنای قانونی ندارد. همچنین ادعا شده است که این شرکت داده‌ها را به‌طور نادرستی پردازش می‌کند.

علاوه‌براین به گفته مقامات ایتالیایی، ChatGPT همچنین اخیراً دچار نقض اطلاعات شده و مکالمات کاربران و اطلاعات پرداخت آن‌ها را در معرض دید قرار داده است.

با افزایش نگرانی‌ها نسبت به هوش مصنوعی، ایلان ماسک و اشخاص مطرح دیگری مثل هم‌بنیانگذار اپل خواسته‌اند که فوراً توسعه فناوری AI متوقف شود!

با معرفی چت بات ChatGPT محصول شرکت OpenAI در اواخر سال 2022 عرصه هوش مصنوعی جنب و جوش تازه‌ای به خود دید. این محصول جدید مبتنی بر AI هرچند با استقبال گسترده مواجه شد، از طرفی دیگر به نگرانی‌ها درباره تهدیدات فراگیری بیشتر هوش مصنوعی دامن زد. 

یکی از نگرانی‌های عمده هم نسبت به گسترش هوش مصنوعی، از رده خارج کردن خیلی از شغل‌هایی است که امروزه مردم با آن‌ها زندگی خود را می‌گذرانند. حالا کار به جایی رسیده است که ایلان ماسک و تعدادی از محققان نامدار حوزه هوش مصنوعی با انتشار نامه‌ای از توسعه‌دهندگان تقاضا کرده‌اند که توسعه هوش مصنوعی را متوقف کنند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!