شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۵:۲۶
دفاعی نظامی - کد خبر : 17265
سه شنبه، ۲۵ بهمن، ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

دریادار سیاری: تعامل با جامعه نخبگان یک ضرورت است

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: ارتش در زمان دوران دفاع مقدس تجهیزات مناسبی داشت اما به مرور و با گذشت جنگ تحمیلی با کمبودهای جدی مواجه شد. با این حال با همت بلند و ایثارگری ارتشی‌ها بعد از دستور خودکفایی ارتش در تجهیزات که توسط رهبری اعلام شد، حرکت‌های سازنده آغاز و کمبودهای کشور در بخش‌های مختلف جبران شد.

دریادار سیاری: تعامل با جامعه نخبگان یک ضرورت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، نشست امضای تفاهم‌نامۀ همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران و بنیاد ملی نخبگان با حضور معاون هماهنگ کننده ارتش و جمعی از مسئولان، در محل بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.

در این نشست، دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حضور همیشگی مردم در حمایت از انقلاب اسلامی، گفت: حرکت مردم در ۲۲ بهمن بسیار اثربخش و معنادار و نشان دهنده حمایت مردم از انقلاب اسلامی بود.

وی در ادامه، با بیان اینکه تعامل با جامعه نخبگان یک ضرورت است، افزود: ارتش در زمان دوران دفاع مقدس تجهیزات مناسبی داشت اما به مرور و با گذشت جنگ تحمیلی با کمبودهای جدی مواجه شد. با این حال با همت بلند و ایثارگری ارتشی‌ها بعد از دستور خودکفایی ارتش در تجهیزات که توسط رهبری اعلام شد، حرکت‌های سازنده آغاز و کمبودهای کشور در بخش‌های مختلف جبران شد.

امیر سیاری ادامه داد: از آن به بعد تا به امروز، این مسیر ادامه یافته و خوشبختانه امروز کشور در نگهداشت تجهیزات و به روز کردن آنها، به قابلیت‌های بالایی دست یافته است.

وی اضافه کرد: ایران امروز به تجهیزات با فناوری روز مجهز است و این موضوع به دلیل ارتباط گسترده با جامعه نخبگانی است. از سوی دیگر، حرکت‌های خوبی برای نوسازی در همه نیروهای زمینی، دریایی و پدافند هوایی و همچنین نیروی هوایی آغاز شده که به دستاوردهای زیادی نیز در همین حوزه‌ها منتج شده است.

امیر سیاری یادآور شد: امروز کشور به معنای واقعی در بخش نیروی زمینی خودکفا است و در پدافند هوایی نیز به فناوری روز دست یافته تا جاییکه توان نظامی ایران حتی برای کشورهای ابرقدرت مثال زدنی است. در حوزه دریایی نیز ساخت ناوشکن‌های متعددی مانند دنا، جماران، سهند و زاگرس به خوبی بیانگر پیشرفت‌ها در ارتش است.

این مقام مسئول یادآور شد: این دستاوردها همگی حاصل ارتباط مداوم با دانشگاه، نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان است و به خوبی نشان می‌دهد اثرگذاری نخبگان در جامعه تا چه حد می‌تواند ملموس باشد.

 

سهم نخبگان در پیشرفت‌های ارتش انکارناپذیر است

امیر سیاری اظهار داشت: نخبه ایرانی می‌داند که آینده کشور به همت علم و تلاش او وابسته است و آینده کشور متعلق به اوست و در نتیجه توان خود را برای توسعه کشور در همه حوزه‌ها و مقابله با تهدیدها و افزایش توان رزمی به کار می‌گیرد.

وی یادآور شد: سهم نخبگان در پیشرفت‌های ارتش انکارناپذیر است و انعقاد این تفاهم‌نامه تنها اقدامی برای نهادینه کردن ارتباط مداوم با جامعه نخبگانی است.

امیر سیاری تأکید کرد: حل مسائل علوم انسانی، مدیریتی، علوم اجتماعی و حاکمیتی اگر مهمتر از حل مسائل فنی و مهندسی نباشد، قطعاً اهمیت کمتری ندارد؛ در نتیجه نخبگان این حوزه‌ها نیز باید شناسایی و حمایت شوند و از توانمندی آنان در ارتش استفاده شود.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!