شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۱:۳۶
سلامت - کد خبر : 6433
يكشنبه، ۲۸ دي، ۱۳۹۹ - ۹:۰۰

درگیری بیشتر جوانان و نوجوانان با نوع جدید ویروس کرونا

نوع جدید ویروس کرونا جوانان و نوجوانان را درگیر می‌کند و هرچه سنین پایین بیشتر درگیر شوند میزان چرخش این ویروس در بین افراد نیز، افزایش می‌یابد.

درگیری بیشتر جوانان و نوجوانان با نوع جدید ویروس کرونا

به گزارش پایگاه خبرگزاری ایران زمین، محمدرضا قدیر شنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به همکاری مردم و زحمات کادر درمان دوره‌های مختلف شیوع بیماری کرونا در استان قم برای پشت سر گذاشتن پیک کرونا و رسیدن به رده سی و یکم در شیوع کرونا، گفت: در روزهای اخیر برگزاری مراسم‌های مختلف و تجمعات و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی توسط عده‌ای از افراد، نگرانی را در بین مسئولان و کادر درمان افزایش داده است و امیدواریم که وارد دوره جدیدی از شیوع ویروس کرونا  در استان نباشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه اگر تجمعات و برگزاری مراسم‌ها در استان ادامه یابد، با آن مقابله خواهیم کرد افزود: در جلسه امروز ستاد ملی کرونا به استاندار قم نیز گوشزد شد که برگزاری مراسم‌ها باید کاهش و با رعایت تعداد نفرات و دستورالعمل‌های بهداشتی باشد و اگر نکات بهداشتی توسط مردم رعایت نگردد وارد پیک  جدیدی خواهیم شد، که این دوره از دوره‌های گذشته بسیار خطرناک‌تر خواهد بود.

وی  در ادامه با تاکید بر اینکه برپایی هرگونه موکب و ایستگاه صلواتی، پیاده روی و حرکت دسته‌جات و تجمع ممنوع است و همگان باید به فکر سلامتی یکدیگر باشند، ادامه داد: برگزاری همایش‌ها نیز فقط با داشتن مجوز باید صورت گیرد و تمام افراد باید مراقبت‌های بهداشتی را به بهترین شکل انجام دهند و هر فرد و سازمان، رسالت و وظیفه افراد تحت نظر خود را باید به آنها یادآوری کند.

قدیر با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی افرادی که مسئولیت دارند خطر پذیری می‌کنند و به سمت ویروس می‌روند و با شناسایی افراد به روند رسیدگی آنها سرعت می‌بخشند، گفت: در این طرح به ازای هر یک نفر به ۱۰ نفر از اطرافیان فرد رسیدگی می‌شود و با انجام تست‌های سریعی که جواب آن ظرف 30 دقیقه به طول می‌انجامد، افراد شناسایی و روش‌های مراقبت، حمایت و نظارت توسط گروه‌های مختلف با همکاری بسیج و گروه‌های جهادی به آنها اعلام می‌شود.

پیک دوره جدید خطرناک‌تر با ویروس جهش یافته است

وی با بیان اینکه ماسک زدن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بین افراد کاهش یافته است، گفت: متأسفانه برگزاری تجمعات افزایش داشته و عادی انگاری در هر زمینه می‌تواند آغازگر دوره جدیدی از کرونا در استان و درگیر کردن شدیدتر کار درمان و مدافعان سلامت را در پی داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه دوره چهارم کرونا بسیار خطرناک‌تر و جهش یافته است و می‌تواند آسیب زیادی را به جامعه وارد کند، گفت: شخصاً با حضور در بیوت مراجع و ارسال نامه عاجزانه از آنها خواهش کردم اجازه برگزاری مراسم و دسته‌جات را ندهند.

وی با اشاره به اینکه در جلسه‌ای با حضور دادستان استان تقاضای برخورد با هنجارشکنان و افرادی که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، را داشتم افزود: سازمان تبلیغات اسلامی نیز برای نظارت بیشتر بر عملکرد هیئت‌ها و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در بین آنها به طور جدی با افراد متخلف برخورد کند.

ایشان با تأکید بر اینکه نوع جدید ویروس کرونا جوانان و نوجوانان را درگیر می‌کند و هرچه سنین پایین بیشتر درگیر شوند میزان چرخش این ویروس در بین افراد نیز، افزایش می‌یابد ادامه داد: در حال حاضر بیمارستان‌های شهید بهشتی و امیرالمومنین مراکز نگهداری بیماران کرونایی در استان قم هستند و افراد با داشتن علائم مشکوک و با مراجعه به این بیمارستان‌ها می‌توانند مراحل درمانی را پشت سر بگذارند.

وی در پایان ضمن خواهش از افراد و مردم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: مراجعه مردم به مراکز سرپایی تشخیص بیماری کرونا افزایش داشته و ما ترس از بالارفتن آمار حضور افراد مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان را داریم که امیدواریم این گونه نباشد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!