پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۰:۲۴
فناوری - کد خبر : 2308
دوشنبه، ۲۸ بهمن، ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴

درمان ناباروری با استفاده از ماده ای تازه کشف شده

در آینده ای نزدیک با روند مثبت این آزمایشات یک گزینه جدید درمانی برای زوج هایی که با مشکل ناباروری درگیر هستند به وجود خواهد آمد.

درمان ناباروری با استفاده از ماده ای تازه کشف شده


به نقل از تک اکسپلوریست، از دلایلی که می توان برای ناباروری در جنس ماده پستانداران نام برد "پیری" می باشد که کیفیت تخمک ها را تحت تاثیر قرار می دهد. به تازگی گروهی از محققان دانشگاه "کوئینزلند" در طی انجام مطالعه ای در این زمینه موفق شدند با بهره گیری از مقدار کمی از مواد متابولیکی که روند پیری تخمک ها را معکوس می کنند روی باروری موش های مسن ماده تاثیر مثبت بگذارند. از این دارو برای حفظ و احیای کیفیت تخمک ها در سنین پیری استفاده می شود.


سرپرست این گروه از محققان اظهار داشت:

"که کیفیت تخمک زنان از عوامل کلیدی در باروری به شمار می رود، از این رو ما تحقیقات خود را در این زمینه بررسی کردیم که بینیم می شود روند پیری تخمک را معکوس کرد یا خیر؟."


دانشگاه "نیو ساوت ولز" هم با این محققان در مرتبط کردن یک مولکول خاص با موضوع از دست دادن کیفیت تخمک در موش ها همکاری کرد. نتایج تحقیقات نشان داد که افزایش سن در موش ها باعث کاهش سطح ماده " نیکوتن آمید آدنین دی نوکللوئید" در بدن آنها می شود که وجود این ماده برای سوخت و ساز بدن هم بسار مهم است. این اتفاق به طور مشخص در کیفیت تخمک موش ها اثر گذاشته و میزان باروری آنان را کاهش می داد، به همین دلیل تیم تحقیقاتی برای ترمیم این ماده ها دست به کار شدند تا بتوان از این طریق روند نازایی را معکوس کرد.

 


این گروه از دانشمندان به موش ها ماده نیکوتین آمید مونوکلئوتید تزریق کردند که موجب ساخت ماده مد نظر در بدن انها می شود، با تداوم این تزریق میزان باروری موش ها افزایش قابل توجهی داشت. این تزریق از راه افزودن ماده مذکور به آب آشامیدنی موش ها برای مدت 4 هفته انجام شد که کیفیت تخمک و زایمان موش ها افزایش پیدا کرد. در آینده ای نزدیک با روند مثبت این آزمایشات یک گزینه جدید درمانی برای زوج هایی که با مشکل ناباروری درگیر هستند به وجود خواهد آمد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!