پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۶:۳۹
شنبه، ۰۶ اسفند، ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

در رندرهای آیفون 15، پورت USB-C دیده شد

بنظر می رسد قرار است اولین گوشی اپل با درگاه USB-C را در آیفون 15 پرو داشته باشیم.

در رندرهای آیفون 15، پورت USB-C دیده شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، خیلی وقت است که اتحادیه اروپا به همه تولیدکننده‌های دستگاه‌های الکترونیکی دستور داده است که دستگاه‌های تولیدی آنها تا نهایتا سال 2024 باید به پورت USB-C مجهز بشود اما اپل همچنان برای استفاده از درگاه Lightning در آیفون پافشاری می کند.

حالا رندرهای آیفون 15 پرو نشون می‌دهد که اپل بالاخره تسلیم شده است و به قوانین اروپا متعهد شده و نمی خواهد قوانین اروپا را نقض کرده و کاربران خود را از دست بدهد.

 

قیمت نجومی آیفون قدیمی در مزایده

مالک یک گوشی نسل اول آیفون که سال‌ها آن را در گوشه یک کمد رها کرده بود حالا آیفون پلمب را به قیمت ۶۳۳۵۶ دلار در یک حراجی فروخت. او این آیفون را سال ۲۰۰۷ از دوستانش هدیه گرفت اما به دلیل نداشتن سیم‌کارت در شبکه AT&T از آن استفاده نکرد.

این آیفون نسل اول درمجموع 27 پیشنهاد خرید دریافت کرد و سرانجام فردی با پیشنهاد 63,356 دلاری توانست آن را تصاحب کند. این قیمت معادل بیش از 105 برابر قیمت 599 دلاری این دستگاه در زمان عرضه است.

«وان پلاس 11 کانسپت» با طراحی متفاوت و نوارهای نورانی در MWC 2023 معرفی می‌شود

 طبق تصاویر و ویدیوی کوتاهی که وان پلاس منتشر کرده است، روی پنل پشتی این دستگاه با یک ماژول دوربین دایره‌ای‌شکل روبه‌رو هستیم که دور آن یک نوار نورانی قرار می‌گیرد. البته علاوه بر ماژول دوربین، روی پنل پشتی هم با نوارهای نورانی روبه‌رو خواهیم شد که در تیزرها، آبی‌رنگ هستند.

وان پلاس همراه با این تصاویر و ویدیوی کوتاه، یک متن کوتاه هم منتشر کرده که در آن نوارهای نورانی پنل پشتی گوشی مفهومی آینده‌اش را «رگ‌های خونی» توصیف کرده است.

گوشی مفهومی وان پلاس دوشنبه این هفته، 8 اسفندماه (27 فوریه) در کنگره جهانی موبایل 2023 معرفی خواهد شد.

برخی از تغییرات کلی اندروید ۱۴:

1. مجوز برای خواندن فقط یک فایل بجای مجوز دادن دسترسی به همه فایلهای دستگاه

2. قابلیت اتصال به ماهواره مشابه حالت اورژانسی آیفون که فعلا چیپست Snapdragon در اولویت است

3.پردازنده‌های جدید ARMv9 آمده اند که فقط توانایی اجرای x64 را دارند و نمیتوانند 32bit اجرا کنند

4. پشتیبانی از فرمت ویدئویی AV1 اجباری باشد

5. نصب همزمان چندتا از یک اپلیکیشن

6. فقط اپ‌هایی قابل نصب خواهند بود که حداقل برای اندروید 6 ساخته شده باشند

7. توی بخش چند مانیتوری بهبود عملکرد داشته است

8. تنظیم کشور و زبان برحسب اپلیکیشن به عنوان مثال همه برنامه‌ها فارسی نباشند، زبان بعضی اپلیکیشن‌ها را ست کنید انگلیسی باشند

9. صرفه‌جویی باطری بیشتر با محدود کردن مصرف پردازش ؛ مثلا اپی که در پس‌زمینه فعال مانده است حق نداره 100% باطری را مصرف کند

بند نسل بعدی اپل واچ شاید براساس لباس‌تان، تغییر رنگ دهد

اپل درحال تحقیق روی قابلیت جدیدی برای بند ساعت‌های اپل واچ است تا بتوانند به‌تنهایی با هدف هماهنگی با لباس کاربر، تغییر رنگ بدهند.  اپل پتنت جدیدی را ثبت کرده که در آن به ویژگی تغییر رنگ بند اپل واچ اشاره شده است.

 در توضیحات این حق اختراع آمده است:

«کاربران ممکن است تمایل داشته باشند تا بند ساعت خود را برای تنوع و بیان سبک خود شخصی‌سازی کنند. به عنوان مثال، یک کاربر ممکن است براساس لباس، سایر محصولات پوشیدنی، محیط یا ترجیحات دیگر خود، بند ساعتی با رنگی خاص بخواهد.»

اپل در پتنت خود اشاره می‌کند که برای تحقق این امر به بندهای ساعت با «ویژگی‌های الکتروکرومیک» نیاز است.  براساس توضیحات ارائه‌شده در پتنت، در این مدل، با کمک «ولتاژ اعمال‌شده» می‌توان تنوع رنگ‌ها و ترکیب‌های رنگی متفاوتی را روی بند نمایش داد.

 

تلفیق اسپاتیفای با سلیقه مخاطب

ویژگی جدیدی «DJ» اسپاتیفای می‌تواند با کمک هوش مصنوعی، آهنگ‌ها و هنرمندانی که حدس می‌زند کاربر به سبک کار آنها بیشتر علاقه دارد، به وی پیشنهاد داده و اطلاعاتی در مورد موسیقی، سبک‌های آن و هنرمندان با فرمت صوتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این ویژگی هنوز در دسترس همه کاربران قرار ندارد و اسپاتیفای آن را تنها برای کاربران انگلیسی زبان و در کشورهای ایالات متحده و کانادا به صورت محدود و برای انجام آزمایش و بررسی آن منتشر کرده است.

این ویژگی پتانسیل کافی را دارد تا اسپاتیفای را به یک تجربه منفعل تبدیل کند و برای کاربرانی مفید خواهد بود که برای پیدا کردن آهنگ موردعلاقه خود، پلی‌لیست‌های دیگران را رصد می‌کنند.

ویژگی جدید DJ ترکیبی از فناوری شخصی‌سازی موجود، صدای هوش مصنوعی حاصل از خرید Sonantic در سال 2022 و هوش مصنوعی مولد OpenAI است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!