پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۴:۴۸
اروپا و آمریکا - کد خبر : 17469
پنجشنبه، ۱۷ فروردين، ۱۴۰۲ - ۶:۰۰

در دولت بایدن جنگ جهانی سوم رخ می دهد

رئیس جمهور سابق آمریکا روز گذشته در پی حضورش در دادگاه ، اخرین سخنان انتخاباتی خود را نیز بیان کرد و گفت در دولت بایدن جنگ جهانی سوم رخ خواهد داد.

در دولت بایدن جنگ جهانی سوم رخ می دهد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، پرداخت حق السکوت 130 هزار دلاری ترامپ به یک بازیگر فیلم های مستهجن به دلیل تجاوز به او و همینطور یک بازیگر دیگر که نام او همچنان فاش نشده است و همچنین وجود اسناد فوق محرمانه کشور آمریکا در دفتر کار ترامپ بعد از دوره ریاست جمهوری او ، باعث شد تا او راهی دادگاه شود.

اتهامات او حدودا 140 فقره اسناد فوق محرمانه در دفتر خصوصی ترامپ نامبرده شده است و از قرار معلوم ، روند دادگاه او ممکن است به مدت 1 سال طول بکشد و شاید همین موضوع تاثیر زیادی روی انتخابات سال 2024 آمریکا بگذارد ، چرا که از همین الان زمزمه های کناره گیری بایدن از انتخابات دور بعد به گوش می رسد.

همین موضوع باعث شده که این دادگاه در انتخابات دور بعدی تاثیر به سزای داشته باشد و احتمالا شخصی به جز بایدن و ترامپ رئیس جمهور دور بعدی شود که این یعنی در دو انتخابات اخیر هر رئیس جمهور فقط یک دو توانسته در مقام خود بماند و در دور بعدی از این عنوان از سوی مردم آمریکا برکنار شده است.

ترامپ که روز گذشته در دادگاه حاضر شد تا این اولین جلسه از محاکمه او باشد ، پیش از حضور در سالن دادگاه ، آخرین صحبت های انتخاباتی خود را مطرح کرد و گفت : دولت بایدن ، باعث رخ دادن جنگ جهانی سوم خواهد شد.

به نقل از روزنامه اکونومیک تایمز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به دنبال حضورش برای تفهیم اتهام در دادگاه شهر نیویورک گفت، جهان در دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ممکن است با یک جنگ جهانی سوم اتمی و تمام عیار مواجه شود.  وی دولت فعلی آمریکا را متهم به از بین بردن این کشور کرد.

ترامپ تبدیل به اولین رئیس جمهور سابق آمریکا شده است که در یک پرونده قضایی علیه او اعلام جرم می‌شود اما روز چهارشنبه در قبال ۳۴ فقره اتهامی که علیه او در پرونده پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلمهای مستهجن مطرح شد اظهار بی گناهی کرد.

رئیس جمهور سابق آمریکا خاطرنشان کرد، چند کشور تهدیدهای علنی در خصوص استفاده از تسلیحات هسته‌ای داشته‌اند در حالی که در زمان دولت او چنین تهدیدی از سوی کشورهای دیگر هرگز مطرح و ذکر نمی‌شد.

دونالد ترامپ طی سخنرانی در محل اقامتگاهش در ایالت فلوریدا مشهور به "مار-ا-لاگو" که بلافاصله بعد از بازگشتش از نیویورک ایراد کرد گفت: "وضعیت تحت رهبری دولت جو بایدن به راحتی ممکن است به سمت احتمال رخداد یک جنگ جهانی سوم اتمی و تمام عیار برود. چه باور کنید چه نکنید ما خیلی از آن فاصله زیادی نداریم.

ترامپ که یک جمهوریخواه است گفت، آمریکا اکنون تحت دولت جو بایدن دموکرات به اغتشاش افتاده است. وی افزود: "اقتصاد ما در حال سقوط است. تورم از کنترل خارج شده است. روسیه به چین پیوسته است. می‌توانید باور کنید؟ عربستان به ایران پیوسته است."

ترامپ با اشاره به موضوع جنگ در اوکراین مدعی شد: اگر من رئیس جمهور شما بودم هیچ کدام از این اتفاقات رخ نمی‌داد. روسیه به اوکراین حمله نمی‌کرد. همه آن جانها نجات پیدا می کردند. همه آن شهرهای زیبا سر جایشان بودند.

او ادامه داد: واحد پول کشور ما دارد سقوط می‌کند و به زودی دیگر ارز استاندارد جهان نخواهد بود و به وضوح این بزرگترین شکست ما در ۲۰۰ سال اخیر خواهد بود. هیچ شکستی مثل این نخواهد توانست ما را از جایگاه ابرقدرتی خود دور کند.

ترامپ با حمله به عملکرد جو بایدن در ریاست جمهوری آمریکا بیان داشت: "اگر پنج تا از بدترین رئیس جمهور های تاریخ آمریکا را در نظر بگیرید و عملکرد همه آنها را کنار هم بگذارید باز هم به اندازه جو بایدن و دولتش ویرانی در کشور ما به بار نمی‌آورند. ترامپ از سوی دیگر در اظهاراتی امروز چهارشنبه دموکراتها را به این متهم کرد که از قوانین به عنوان سلاح استفاده کرده اند وما اجازه تداوم این اتفاق را نخواهیم داد.

او خواستار اقدام جمهوری‌خواهان کنگره در قبال لغو بودجه وزارت دادگستری و دفتر تحقیقات فدرال آمریکا به عنوان هشداری علیه این دو نهاد شد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!