سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۰۹:۲۷
نظامی بین الملل - کد خبر : 16493
سه شنبه، ۱۵ شهريور، ۱۴۰۱ - ۹:۰۰

در استانه گزارش ناظران آژانس، گلوله باران نیروگاه هسته ای اوکراین ادامه دارد

ناظر هسته ای سازمان ملل قرار است امروز گزارشی درباره نیروگاه هسته ای زاپوریژیا در اوکراین منتشر کند. این در حالیست که گلوله باران برای دومین بار در دو هفته گذشته برق این نیروگاه را قطع کرد و نگرانی از وقوع فاجعه را افزایش داد.

در استانه گزارش ناظران آژانس، گلوله باران نیروگاه هسته ای اوکراین ادامه دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، اوکراین و روسیه یکدیگر را به گلوله باران نزدیک بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا متهم کرده اند.

به نقل از رویترز، نگرانی جدید در مورد نیروگاه در حالی تشدید شد که نیروهای اوکراینی ضد حملات خود را در جنوب و شرق انجام دادند و پرچم ملی را بر فراز شهری در استان خرسون، منطقه جنوبی که از روزهای آغازین جنگ توسط روسیه اشغال شده بود، برافراشتند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) با استناد به اطلاعات ارائه شده از سوی اوکراین، اعلام کرد که خط برق پشتیبان نیروگاه برای خاموش کردن آتش قطع شده است اما خود خط آسیبی ندیده و دوباره وصل خواهد شد.

دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل گفت که نیروگاه برق کافی برای کارکرد ایمن دارد و پس از بازیابی برق پشتیبان، دوباره به شبکه وصل خواهد شد.

تعداد اعضای تیم آژانس بین المللی انرژی اتمی در نیروگاه از روز دوشنبه به دو نفر کاهش یافت. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت، رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز سه‌شنبه گزارشی درباره اوکراین، از جمله نیروگاه، منتشر خواهد کرد و سپس به شورای امنیت سازمان ملل اطلاع خواهد داد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز دوشنبه در مورد یک "فاجعه هسته ای" هشدار داد و گفت این گلوله باران نشان می‌دهد که روسیه "به سخنان آژانس اهمیتی نمیدهد."

سرنوشت نیروگاه هسته ای به عنصر جدیدی در نبرد انرژی بین روسیه و غرب تبدیل شده است.

قیمت گاز اروپا روز دوشنبه افزایش یافت زیرا روسیه خط لوله اصلی گاز خود به آلمان را بسته نگه داشت و نگرانی زیادی را از زمستانی تیره برای مصرف کنندگان و مشاغل در سراسر این قاره ایجاد کرد.

روسیه اختلال در تعمیر و نگهداری تجهیزات را ناشی از تحریم های غرب می داند. روسیه قرار بود این خط لوله را روز شنبه بازگشایی کند اما اکنون می گوید نشت نفت آن را مجبور به تعطیلی نامحدود خط لوله کرده است.

ویتالی مارکلوف، معاون اپراتور خط لوله گازپروم روز سه شنبه به رویترز گفت تا زمانی که زیمنس انرژی تجهیزات معیوب را تعمیر نکند، نورد استریم 1 حمل و نقل را از سر نخواهد گرفت.

زیمنس انرژی روز شنبه گفت که برای انجام تعمیرات راه اندازی نشده است و نشت گزارش شده توسط گازپروم نباید بر عملکرد خط لوله تأثیر نمی گذارد.

اروپا و ایالات متحده روسیه را به استفاده از انرژی به عنوان یک سلاح متهم می کنند و برای تأمین انرژی با یکدیگر همکاری می کنند.

نیکلای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه روز سه‌شنبه در مجمع اقتصادی شرق در ولادیووستوک به خبرنگاران گفت که مسکو به سقف‌های پیشنهادی قیمت نفت روسیه با ارسال عرضه بیشتر به آسیا پاسخ خواهد داد.

کرملین روز دوشنبه به غرب هشدار داد که پس از توافق وزرای دارایی گروه هفت در هفته گذشته سر اعمال محدودیتی برای فشار بر روسیه به خاطر اقداماتش در اوکراین، تلافی خواهد کرد.

 

'موضوع زمان'

کیف روز دوشنبه جسورانه ترین ادعای موفقیت خود را در میدان نبرد در ضد حمله یک هفته ای خود علیه نیروهای روسی در جنوب مطرح کرد و تصاویری از سربازان خود در حال برافراشتن پرچم آبی و زرد اوکراین بر روی سقفی ظاهراً در ویسوکوپیلیا در شمال خرسون منتشر کرد.

زلنسکی در مصاحبه ای با ای بی سی نیوز گفت: "ما قلمرو خود را تجدید خواهیم کرد. ما اکنون نمی توانیم این درگیری را متوقف کنیم. ما باید گام به گام قلمرو خود را باز پس گیریم."

ستاد کل اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسیه در پنج منطقه دونتسک، خرسون، خارکیف، زاپوریژیا و میکولایف متمرکز شده‌اند. در روز گذشته نیروهای روسیه بیش از 35 حمله هوایی و حدود 50 حمله راکتی انجام دادند.

در این بیانیه آمده است: اشغالگران روسی شب 5 تا 6 سپتامبر را با حملات موشکی موذیانه به اهداف غیرنظامی در شهرهای باخموت و کوستیانتینیوکا آغاز کردند.

ستاد کل ارتش روسیه همچنین نیروهای اوکراین را به به خطر انداختن مهدکودک ها، عبادتگاه ها و یک بیمارستان صحرایی با قرار دادن پرسنل و تجهیزات نظامی در داخل و اطراف آن ساختمان ها متهم کرد.

روسیه هدف قرار دادن غیرنظامیان را رد می کند.

اوکراین گفت نیروهایش همچنین نیروهای روسی را در سولدار، زایتسوو، شاختا بوتیوکا و اسپارتاک عقب راندند و نیروی هوایی این کشور بیش از 30 حمله انجام داده است.

خبرگزاری تاس روز دوشنبه به نقل از یک مقام مستقر در مسکو در منطقه خرسون، در تایید نادری از ضد حمله اوکراین، گفت که برنامه‌های همه‌پرسی برای پیوستن به روسیه به دلیل وضعیت امنیتی به حالت تعلیق درآمده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت روسیه نباید به عنوان یک کشور حامی تروریسم معرفی شود، اقدامی که اوکراین برای آن اصرار دارد اما روسیه هشدار داده است که روابطش با ایالات متحده را قطع خواهد کرد.

نیویورک تایمز گزارش داد که اطلاعات آمریکا ارزیابی کرده است که روسیه در حال خرید مهمات توپخانه ای از کره شمالی است، زیرا تحریم ها، توانایی این کشور برای حفظ آنچه را که "عملیات نظامی ویژه" در اوکراین می نامد کاهش می دهد.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!