پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۵:۵۱
ورزشی - کد خبر : 6207
شنبه، ۲۰ دي، ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰

در آستانه دربی 94 ؛ بهترین گلزنان پرسپولیس و استقلال در تاریخ دربی

دیدار تیم های پرسپولیس و استقلال روز دوشنبه هفته جاری و از ساعت 16:15 دقیقه آغاز خواهد شد.

در آستانه دربی 94 ؛ بهترین گلزنان پرسپولیس و استقلال در تاریخ دربی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، جدال تیم های پرسپولیس و استقلال در دیدار معوقه هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران روز دوشنبه 22 دی برگزار خواهد شد. این دیدار که دربی شماره 94 محسوب می شود از اهمیت خاصی برای هر دوتیم برخوردار است، به همین بهانه قصد داریم تا به بهترین گلزنان سرخابی در تاریخ دیدارهای این دوتیم بپردازیم.

صفر ایرانپاک (پرسپولیس) ؛ آقای گل دربی با 7 گل زده


زنده یاد صفر ایرانپاک، زاده دومین روز از دی ماه سال 1325 در مسجدسلیمان بود. او فوتبال خود را از شاهین اهواز آغاز کرد و در سال 1349 به پرسپولیس ملحق شد. ایرانپاک به مدت 10 سال در تیم پرسپولیس حضور داشت و در این سال ها 180 بازی برای پرسپولیس انجام داد که حاصل آن 74 گل بود. ایرانپاک به عنوان آقای گل دربی ها شناخته می شود، او در 12 مسابقه مقابل استقلال(تاج) به میدان رفت و 7 گل به ثمر رساند. وی در 11 بهمن ماه سال 1387 در سن 62 سالگی بر اثر ابتلا به سرطان ریه درگذشت، روحش شاد.

حسین کلانی(پرسپولیس) ؛ 6 گل


حسین کلانی متولد 3 بهمن سال 1323 در تهران است که فوتبال خود را از تیم شاهین تهران آغاز نمود، کلانی در دو مقطع به عنوان بازیکن پرسپولیس حضور داشت. او دومین گلزن برتر تاریخ دربی تهران محسوب می شود، کلانی در دربی معروف 6 بر صفر سال 1352 هم حضور داشت و یکی از گل های آن بازی را به ثمر رساند. کلانی دوران پایانی فوتبال خود را در تیم شهباز سپری کرد، سپس برای تحصیل به آمریکا رفت و مدرک دکترای مهندسی معماری تلفیقی را از دانشگاه UCLE دریافت کرد.

غلامحسین مظلومی (تاج) ؛ 5 گل


زنده یاد غلامحسین مظلومی تنگستانی در 23 دی ماه سال 1328 در منطقه تنگستان بوشهر چشم به جهان گشود، مظلومی از تیم تاج آبادان فوتبال خود را آغاز کرد. سپس به تیم تاج تهران ملحق شد و 9 سال را در این تیم سپری کرد. او با 5 گل زده یکی از بهترین گلزنان تاریخ دربی به شمار می رود، مظلومی فوتبال خود را در تیم شهباز به پایان رساند و سپس در قامت سرمربی در تیم های استقلال تهران و اهواز حضور پیدا کرد. وی در 28 آبان سال 1393 بر اثر ابتلا به سرطان معده درگذشت، روحش شاد.

  علی جباری (تاج) ؛ 5 گل


علی جباری متولد 29 تیرماه سال 1325 در تهران است، او از تیم پهلوان پور فوتبال خود را آغاز کرد و پس از حضور در تیم های نادر و راه آهن به تاج ملحق شد. جباری یکی از تکنیکی ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران محسوب می شود، او در 173 مسابقه برای تاج به میدان رفت و 89 گل به ثمر رساند. جباری با 5 گل زده در دربی از رکوردداران است، وی در سال 1354 در تیم تاج بازنشسته شد.

مهدی هاشمی نسب (پرسپولیس/استقلال) ؛ 5 گل


مهدی هاشمی نسب زاده 9 بهمن ماه 1352 در آبادان است، او فوتبال خود را از تیم مبارزان شروع کرد. هاشمی نسب از جمله اولین بازیکنانی بود که لقب "یاغی" را گرفت ، چراکه پس از 3 سال حضور در پرسپولیس راهی استقلال شد. وی با پیراهن پرسپولیس 4 گل زده و با پیراهن استقلال 1 گل زده در دربی را در کارنامه دارد. هاشمی نسب درحال حاضر به عنوان مربی در تیم فولاد خوزستان حضور دارد.

اما از بین بازیکنان کنونی تیم های پرسپولیس و استقلال ، وریا غفوری ، ارسلان مطهری(2 گل)، مهدی قایدی ، فرشید اسماعیلی و محمد دانشگر از استقلال و احمد نوراللهی ، امید عالیشاه ، مهدی عبدی و سیدجلال حسینی از پرسپولیس سابقه گلزنی در این مسابقه را دارند. دیدار تیم های پرسپولیس و استقلال روز دوشنبه هفته جاری و از ساعت 16:15 دقیقه آغاز خواهد شد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!