پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۷:۲۵
دوشنبه، ۲۲ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

دبیر ستاد مرکزی اربعین درباره سامانه سماح توضیح داد

دبیر ستاد مرکزی اربعین درباره اختلال ایجاد شده در سامانه سماح به ارایه توضیحاتی پرداخت و درباره نتیجه افزایش ظرفیت زائران ایرانی برای سفر به عتبات در ایام اربعین گفت: امروز از سوی دولت عراق این موضوع مشخص می‌شود.

دبیر ستاد مرکزی اربعین درباره سامانه سماح توضیح داد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایلنا، احمد محمدی‌فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین اختلال ایجاد شده در سامانه سماح را مشکل فنی قلمداد کرد و گفت: پس از برطرف شدن مشکل افراد می‌توانند برای ثبت نام در این سامانه برای سفر اربعین اقدام کنند.
 
وی با بیان اینکه فرصتی برای درنظر گرفتن واکسن برای متقاضیان سفر اربعین وجود ندارد، اظهار کرد: افرادی که تا کنون دو دوز واکسن را تزریق کرده اند می‌توانند از فرصت در نظر گرفته شده برای این سفر استفاده کنند.
 
محمدی‌فر درباره افزایش ظرفیت اعزام زائران نیز، خاطرنشان کرد: به طور کلی افزایش ظرفیت از سوی دولت عراق در خصوص افزایش ظرفیت پذیرفته شده است اما تعداد ظرفیت اضافه شده هنوز مشخص نیست و قرار است این موضوع از سوی دولت عراق بررسی و اعلام شود.
 
وی با اشاره به اینکه درخواست افزایش ظرفیت دو برابری از سوی ایران مطرح شده بود، یادآور شد: احتمالا امروز یا فردا تعداد دقیق این افزایش ظرفیت مشخص می‌شود.
 
دبیر ستاد مرکزی اربعین، ظرفیت ۳۰ هزار نفری مشخص شده برای ایران را مربوط مردم عادی دانست و گفت: این سهمیه به غیر از  افرادی است که به عنوان موکب‌دار یا نیروی خدماتی و امدادی اعزام می‌شوند. اعزام افراد در قالب نیروهای امدادی، موکب‌های خدماتی و هلال احمر نیز نسبت به سال‌های گذشته بسیار کاهش داشته است.
 
وی با اشاره به اینکه اجازه تردد از مرزهای زمینی به زائران داده نمی شود، از مردم خواست از رفتن به مرزها خودداری کنند. همچنین بازگشت زائران نیز به صورت زمینی نخواهد بود چرا که مرزها کاملا بسته است.
 
محمدی‌فر با بیان اینکه رایزنی هایی صورت گرفته تا هزینه ویزا دریافت نشود، اظهار داشت: در تلاش هستیم تا اگر بتوانیم و امکان پذیر باشد هزینه‌های فرودگاهی را کمی کاهش دهیم همچنین در صورت امکان اگر بتوانیم قیمت بلیت‌ها را نیز کاهش دهیم.
 
وی اولویت اعزام زائران را بر اساس تزریق دو دوز واکسن و کسانی که زودتر ثبت نام کرده اند دانست و گفت: زائران پس از تکمیل ثبت نام و نخستین روز پس از صدور ویزا می توانند برای سفر اقدام کنند.
 

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار قرآن، عترت، فعالیت های دینی
پربیننده‌ترین اخبار قرآن، عترت، فعالیت های دینی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!