پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۳:۴۹
اجتماعی - کد خبر : 8988
يكشنبه، ۰۵ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

دانشگاه ها ملزم به صدور مدرک فارغ التحصیلی با امضای الکترونیکی شدند

با استفاده از امضای الکترونیک ، پایگاه داده متمرکز دانش آموختگان در کشور شکل می گیرد

دانشگاه ها ملزم به صدور مدرک فارغ التحصیلی با امضای الکترونیکی شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، سید عبدالحمید انگجی مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویی اعلام کرد در راستای تسهیل و ارتقاء امور دانش آموختگان دانشگاه و موسسات آموزش عالی ، تصمیم گرفته شد تا روند صدور امضای الکترونیکی مدارک تحصیلی آغاز شود.

انگجی در این مورد اظهار داشت: این امر خطیر از ابتدای سال 98 از طریق سامانه سجاد برای مدارک تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی – غیر انتفاعی و در بخش دانش آموختگان خارج از کشور هم از ابتدای سال 99 برای کلیه دانش آموختگان خارج از کشور فراهم و به اجرا درآمد و هم اکنون براساس مصوبه کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی تمام دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی باید از امضای الکترونیم در مدرک فارغ التحصیلی استفاده کنند.

وی در تشریح روند صدور امضای الکترونیک در اداره کل امور دانش آموختگان گفت: در رویه مذکور با اسکن QR Code مندرج در گواهینامه موقت ، دانشنامه و یا ارزشنامه توسط نرم افزارهای مربوطه و یا درج کد صحت 20 رقمی در آدرس پرتال سازمان – قسمت خدمات – استعلام کد صحت، مشخصات دانش آموخته در سامانه مذکور توسط اشخاص حقیقی و حقوقی قابل رویت است و به راحتی می توانند صحت گواهینامه موقت ، دانشنامه و یا ارزشنامه را استعلام و تائیدیه تحصیلی را به صورت آنلاین مشاهده و اخذ نمایند.

مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویی درباره مزایای امضای الکترونیکی مدارک تحصیلی گفت: با استفاده از امضای الکترونیک ، پایگاه داده متمرکز دانش آموختگان در کشور شکل می گیرد و درج کد صحت می تواند جایگزین مولفه های امنیتی متعدد بر روی دانشنامه یا ارزشنامه شود و این امر جلوگیری از جعل و کاهش هزینه های صدور دانشنامه یا ارزشنامه را در بردارد.

انگجی امکان استعلام مدارک تحصیلی دارای کد صحت به صورت برخط و در کوتاه ترین زمان توسط اشخاص حقیقی و حقوقی (بخش دولتی و خصوصی) ، یکپارچه سازی الگوی مدارک و فرآیند صدور مدرک در دانشگاه ها و جلوگیری از مکاتبات اداری مکرر جهت استعلام مدرک را از دیگر مزایای امضای الکترونیک برشمرد.

وی افزود: اختصاص کد صحت به هر مدرک تحصیلی (گواهی موقت و دانشنامه) به صورت مجزا با در نظر گرفتن تعهدات آموزش رایگان ، بدهی های صندوق رفاه دانشجویان و سایر تعهدات از دیگر مزایای امضای الکترونیک است.  

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!