پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۶:۰۲
سیاست - کد خبر : 9428
جمعه، ۲۴ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

دانشمند هسته ای کاندید انتخابات ریاست جمهوری شد

برنامه های من این است که از همه توان داخلی کشور، اصناف ، سازمان های مردم نهاد ، اساتید و نخبگان در جهت حل مشکلات استفاده کنیم

دانشمند هسته ای کاندید انتخابات ریاست جمهوری شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اجرای برجام توسط مجلس ، شورای عالی امنیت و رهبری به دولت اجازه داده شده افزود که همه ملزم هستیم برجام را طبق 28 شرطی که در مصوبات وجود دارد اجرا کنیم.

فریدون عباسی نماینده مجلس پس از ثبت نام در انتخابات در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت ما "نخبگانی" نام دارد و شعار ما "بازگشت به مردم با صداقت" است، گفت: ما به قدرت منطقه ای و نوظهور جهانی به لحاظ ایدئولوژیک و نظامی تبدیل شده ایم اما از نظر اقتصادی و فرهنگی و داشتن قوانین مدون در حوزه قضائی و قانونگذاری در حدی نیستیم که تمدن سازی نوین اسلامی را ایجاد کنیم.

به بازسازی سیستم دولت نیاز داریم

عباسی در ادامه بیان کرد: دولت جدید باید بتواند شرایط اقتصادی را تغییر دهد که این تغییر با تکیه بر توان داخلی ، دیپلماسی فعال ، پیگیری نظریه مقاومت و توام داشتن نظریه گفتگو و میدان ممکن است. ما همچنین به انسجام داخلی نیازمندیم، دولت من ارتباط تنگاتنگی با مجلس خواهد داشت. دولت از حضور نخبگان و بخش خصوصی و سمن ها برای عبور از این برهه استفاده می کند، ما همچنین به بازسازی سیستم دولت نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه باید آزادی و ولایت را از انحصار آزاد کنیم، افزود: باید تلاش کنیم همه سلایق سیاسی در چارچوب نظام برای حل مشکلات کشور بیش از گذشته وارد عرصه شوند، باید به مردم اعتماد کنیم.

من نیامده ام که با کسی رقابت کنم یا به نفع کسی کنار بروم، همراه سایر داوطلبانی هستم که تائید شورای نگهبان را اخذ کرده باشند. اگر شورای نگهبان صلاحیت من را تائید کند، فرصت دارم که حرف های خود را بزنم.

ارتباط با کشورهای همسایه در اولویت است

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: برنامه های من این است که از همه توان داخلی کشور، اصناف ، سازمان های مردم نهاد ، اساتید و نخبگان در جهت حل مشکلات استفاده کنیم. باید به مشکلات اقتصادی در چند مرحله بپردازیم، باید به صورت اضطراری مشکل اشتغال را حل کنیم که مسکن می تواند موجب رونق اشتغال شود. ارتباط با کشورهای همسایه و آسیا از اولویت برخوردار است، گفتگوهای اقتصادی باید در سفارتخانه های ما انجام شود و سفرا باید ویژگی های تبلیغ کالا و فرهنگ ایرانی داشته باشند.

عباسی در پاسخ به این سوال که اگر ردصلاحیت شود از چه کسی حمایت می کند، گفت: صلاحیت من رد نمی شود فقط ممکن است صلاحیت من برای پست ریاست جمهوری احراز نشود، این مسئله برعهده شورای نگهبان است. از همه داوطلبانی که شورای نگهبان تائید کند حمایت خواهم کرد.

وی در مورد موضع خود راجب برجام، بیان کرد: برجام مصوب در جمهوری اسلامی نیست، اجرای برجام توسط مجلس ، شورای عالی امنیت ملی و رهبری به دولت اجازاه داده شده است و چون همه این نهادها قانونی هستند، همه ملزم هستیم برجام را 28 شرطی که در مصوبات وجود دارد اجرا کنیم. هر دولتی که سرکار بیاید باید تعهدات بین المللی کشور را اجرا کند مشروط بر اینکه کشور از حقوق حقه خود بهره مند شود در غیر این صورت لزومی ندارد به بیشتر از تکالیف قانونی خود اقدام کنیم و مقررات بین المللی را بپذیریم.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!