پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۴:۵۴
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 15595
چهارشنبه، ۲۰ بهمن، ۱۴۰۰ - ۹:۰۰

خوشبینی تویوتا و هوندا در مورد سود سالانه؛ مشتریان هزینه بیشتری می پردازند

تویوتا و هوندا در مورد چشم انداز سود سالانه خود خوشبین هستند؛ زیرا کمبود خودرو ناشی از کمبود تراشه به دو خودروساز بزرگ ژاپن اجازه داده است تا از مشتریان خود هزینه بیشتری دریافت کنند.

خوشبینی تویوتا و هوندا در مورد سود سالانه؛ مشتریان هزینه بیشتری می پردازند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، خودروسازان ژاپنی همچنین از ین ضعیف‌تر سود می‌برند، که ارزش درآمدهای خارجی آنها را افزایش داد.

به نقل از رویترز، تویوتا و هوندا مانند دیگر خودروسازان، در حال کاهش تولید خود هستند زیرا نمی توانند نیمه هادی های کافی را در میان بحران اختلالات زنجیره تامین مرتبط با کووید و رقابت با صنایع دیگر مانند صنایع الکترونیک، پیدا کنند.

با این حال، تولید کمتر به این معنی است که مشتریان آن‌ها تمایل بیشتری به خرید خودروها حتی بدون نیاز به انگیزه‌های مالی، که خودروسازان معمولاً برای جذب آن ها ارائه می‌کنند، دارند.

تاکئوچی، مدیر اجرایی ارشد هوندا در یک نشست خبری گفت: «ما شاهد کاهش 10 درصدی در مشوق‌های مالی در آمریکای شمالی در نیمه دوم سال تجاری هستیم، این دحالیست که آن ها قبلاً تا 1000 دلار این مشوق ها را کاهش داده بودند.»

تویوتا به پیش‌بینی قبلی خود از سود کل سال، 24.25 میلیارد دلار، پایبند بود، در حالی که هوندا پیش‌بینی سود عملیاتی خود را برای سال منتهی به 31 مارس، 21 درصد ارتقاء داد و به 7 میلیارد دلار رساند.

خودروسازان شماره 1 و شماره 2 ژاپن گفتند، با این حال، اختلالات زنجیره تامین و کمبود تراشه همچنان بر عملیات آن ها تاثیر گذار است و آنها را وادار به کاهش هزینه ها در تلاش برای سود بیشتر به ازای هر خودرو کرد.

یکی از مقامات تویوتا به خبرنگاران گفت: «ما انتظار نداریم که عدم تعادل در عرضه تراشه به سرعت حل شود و روند همه‌گیری ویروس کرونا نامشخص است. ما فکر می کنیم که این عدم اطمینان در سال تجاری آینده ادامه خواهد داشت.»

تویوتا هدف تولید سالانه خود را نیم میلیون دیگر کاهش داد و به 8.5 میلیون دستگاه رساند، در حالی که هوندا هدف 4.2 میلیونی خود را حفظ کرد، اگرچه این رقم کمتر از 4.85 میلیون دستگاه بود که در ابتدای سال تجاری، به عنوان هدف خود مشخص کرد.

داده های "Refinitiv" نشان می دهد که سود عملیاتی 7 میلیارد دلاری تویوتا برای سه ماه منتهی به 31 دسامبر بالاتر از میانگین پیش بینی 6.5 میلیارد دلاری بر اساس برآوردهای 9 تحلیلگر بود.

در همین حال، هوندا، سود عملیاتی 2 میلیارد دلاری در سه ماهه را گزارش کرد که همچنین بالاتر از میانگین پیش بینی شده 1.5 میلیارد دلاری بر اساس برآوردهای 9 تحلیلگر بود.

روز سه شنبه، خودروساز شماره 3 ژاپن، نیسان موتورز نیز گزارش داد که سود عملیاتی سه ماهه سوم این شرکت تقریباً دو برابر شده و به 0.5 میلیارد دلار رسیده است؛ زیرا مشوق های مالی کاهش یافته به آن کمک کرد تا از خودروهای کمتر سود بیشتری به دست آورد.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!