جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۰:۰۷
سلامت - کد خبر : 2266
پنجشنبه، ۲۴ بهمن، ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

خواص شگفت آوری که در پوست موز وجود دارد

خوردن پوست موز موجب کاهش ضایعات مواد غذایی می گردد، نکته مهم درمورد مصرف پوست موز شستن آن قبل از استفاده است چراکه پوست میوه ها محل تجمع میکروب ها می باشد

خواص شگفت آوری که در پوست موز وجود دارد

موز یکی از میوه های محبوب به شمار می رود و برای مصرف آن راه های مختلفی وجود دارد، شما می توانید آن را به تنهایی میل کنید، روی پنکیک قرار دهید یا به همراه ماست استفاده کنید. و یا می توانید به طور کامل با پوست بخورید، شاید در نگاه اول عجیب به نظر برسد اما بله، به گفته متخصصان تغذیه خوردن پوست موز خواص بسیاری دارد، پوست موز در کاهش وزن و داشتن خواب با کیفیت بسیار موثر است.

اگر پوست موز را هم مصرف کنید حداقل 10 درصد فیبر بیشتر دریافت می کنید چراکه مقدار زیادی از فیبر رژیم غذایی در پوست موز وجود دارد. همچنین در حدود 20 درصد ویتامینB6 و 20 درصد ویتامین C بیشتر در پوست موز وجود دارد، میزان دریافت پتاسیم و منیزیم هم با استفاده از پوست موز بیشتر می شود. هر کدام از این ویتامین ها نقش مثبتی روی سلامت ایفا می کنند، ویتامین B6 برای توسعه و نگهداری پوست ضروری است و منیزیم نقش موثری در بالا بردن کیفیت خواب دارد. پتاسیم در تقویت و سلامت قلب کمک زیادی می کند، ویتامین C در مبارزه با رادیکال های آزاد و مقابله با هورمون های استرس و تقویت روحیه شخص کمک می کند.


در مطالعاتی که سال 2016 انجام شد محققان دریافتند که، پوست موز دارای فیبرهای رژیمی بسیاری است و همچنین پتاسیم و چربی های اشباع نشده زیادی در خود جای داده است.

علاوه بر این ها مشخص شد که پوست موز نرسیده از سطح آنتی اکسیدان بالاتری نسبت به نوع رسیده خود برخوردار است و این نشان از وجود مواد مغذی فراوان در پوست موز دارد. خوردن پوست موز موجب کاهش ضایعات مواد غذایی می گردد، نکته مهم درمورد مصرف پوست موز شستن آن قبل از استفاده است چراکه پوست میوه ها محل تجمع میکروب ها می باشد و باید قبل از استفاذه از تمیز بودن آن مطمئن شد.
از دیگر توصیه ها برای بهرمندی از پوست موز پختن آن است که به تجزیه برخی از دیوار های سلول درون پوست کمک کرده و جذب مواد مغذی را آسان می کند. مخلوط کردن پوست موز یا استفاده از آن در اسموتی از ساده ترین راه ها برای اضافه کردن آن به خوراکی ها است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!