پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۱۷:۳۸
بهداشت و درمان - کد خبر : 13721
سه شنبه، ۱۸ آبان، ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰

خواب منظم بین 10 تا 11 شب با قلب سالم تر مرتبط است

یک مطالعه انجام شده توسط یک تیم تحقیقاتی بریتانیایی به این نتیجه رسیده است که زمان خواب منظم بین 10 تا 11 شب با سلامت قلب بیشتر و خطرات کمتر بیماری های قلبی مرتبط است.

خواب منظم بین 10 تا 11 شب با قلب سالم تر مرتبط است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، در مجموع 88000 داوطلب در طول این تحقیق مورد مطالعه قرار گرفتند که در آن هر فرد یک دستبند ردیابی به دست داشت که زمان خواب و بیداری را در یک دوره هفت روزه نظارت می کرد.

به نقل از رویترز، بر اساس این مطالعه که در مجله قلب اروپا منتشر شده است، محققان سپس آنچه را که برای سلامت قلب و گردش خون داوطلبان طی شش سال اتفاق افتاده است، پیگیری کردند.

طبق گزارش‌ها، بیش از 3000 نفر از بزرگسالان به بیماری‌های قلبی عروقی مبتلا شده‌اند که بسیاری از آن ها افرادی بودند که زمان خوابشان دیرتر یا زودتر از زمان "ایده‌آل" 10 تا 11 شب بوده است.

در گزارشی، دکتر دیوید پلانز، نویسنده این مطالعه، از دانشگاه اکستر، اشاره کرده است: «در حالی که ما نمی‌توانیم از مطالعه خود نتیجه‌گیری قطعی کنیم، نتایج نشان می‌دهد که خواب زودهنگام یا دیرهنگام ممکن است باعث اختلال در خواب شود و ساعت بدن، با پیامدهای نامطلوب برای سلامت قلب و عروق مرتبط است.»

به گفته نویسنده، "خطرناک ترین زمان" خواب بعد از نیمه شب بود؛ زیرا طبق گزارش ها ممکن است احتمال دیدن نور صبح را که ساعت بدن را مجدد تنظیم می کند، کاهش دهد.»

یک پرستار ارشد قلب در بنیاد قلب بریتانیا گفت: «این مطالعه بزرگ نشان می‌دهد که خوابیدن بین ساعت 10 تا 11 شب می‌تواند نقطه مناسبی برای بیشتر افراد باشد تا قلب خود را در درازمدت سالم نگه دارند.»

وی افزود: «با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که این مطالعه فقط می تواند یک ارتباط را نشان دهد و نمی تواند علت و معلولی را اثبات کند. تحقیقات بیشتری در مورد زمان خواب و مدت زمان آن به عنوان یک عامل تأثیرگزار برای بیماری های قلبی و گردش خون مورد نیاز است.»

با توجه به مرکز کنترل بیماری های ایالات متحده (CDC)، برای بزرگسالان توصیه می شود که بین 7 تا 9 ساعت در شب بخوابند.

اگرچه میزان خوابی که در هر روز دارید مهم است، جنبه‌های دیگر خواب نیز به سلامت و تندرستی شما کمک می‌کند. CDC در وب سایت خود گفت: «کیفیت خواب خوب نیز ضروری است.»

نشانه‌های کیفیت پایین خواب عبارتند از: احساس خستگی حتی پس از خواب کافی، بیدار شدن مکرر در طول شب و تجربه علائم اختلالات خواب (مانند خروپف یا نفس نفس زدن).

 

منبع: www.alarabiya.net

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!