چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۰۰:۴۵
سیاست خارجی - کد خبر : 8934
پنجشنبه، ۰۲ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

خطیب زاده : رابطه ایران و عربستان کامل قطع نشده است

به نفع هر دو کشور و همچنین ثبات و صلح منطقه ای است که راهی برای حل و فصل اختلافات بیابیم

خطیب زاده : رابطه ایران و عربستان کامل قطع نشده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، سخنگوی وزارت امور خارجه با حضور در یک جلسه گفتگوی زنده با جمعی از خبرنگاران خارجی از جهان عرب و کشور های غربی در بستر برنامه "کلاب هاوس" به تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص برخی از مهم ترین موضوعات مرتبط با کشور پرداخت و همچنین سوالات خبرنگاران و تحلیلگران حاضر در این نشست مجازی را پاسخ داد.

ایران از کاهش تنش ها در منطقه استقبال می کند

سعید خطیب زاده در پاسخ به این سوال در خصوص اخبار غیر رسمی مبنی بر گفتگوی مقامات ایرانی و عربستانی در عراق، بدون اعلام نظر در خصوص صحت و سلم و یا محتوی گزارش رسانه های خارجی ، گفت: در خصوص گزارشی که نخستین بار در نشریه فایننشیال تایمز منتشر شد ، باید بگویم که ما به طور کلی از هر ابتکاری برای کاهش تنش ها و افزایش همکاری در منطقه ما استقبال می کنیم و قطعا به دنبال برقراری نوعی گفتگو و ارتباط با همسایگان خود هستیم.

وی با مرور تاریخ روابط اخیر ایران و عربستان به تلاش برخی کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای از جمله عراق ريال کویت ، پاکستان ، چین و آلمان در برقراری گفتگو بین تهران و ریاض اشاره داشته و افزود: همواره میان دو کشور حتی در چند سال اخیر ، ارتباطات و تماس های مستقیم و غیرمستقیم جریان داشته است.

ارتباط میان ایران و عربستان همواره برقرار بوده است

خطیب زاده با بیان اینکه قصد اظهارنظر درخصوص گزارش مشخصی که در رسانه ها منتشر شده را ندارد، اشاره داشت: میان ایران و عربستان سعودی همواره از طرق و مسیرهای گوناگون تماس ها و ارتباطاتی برقرار بوده و این امر هیچگاه به طور کامل قطع نشده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا در دوران پس از ترامپ، ایران و عربستان به سمت کاهش تنش حرکت کرده اند، بیان کرد: از جانب ایران همواره تلاش هایی برای کاهش تنش در جریان بوده است و می توان گفت که اخیرا نشانه های مثبتی از جانب عربستان سعودی نیز در این راستا بروز کرده است، با این وجود بر کسی پوشیده نیست که دشواری های قابل توجهی در این مسیر وجود دارد، اما تصور می کنم که به نفع هر دو کشور و همچنین ثبات و صلح منطقه ای است که راهی برای حل و فصل اختلافات بیابیم.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست خارجی
پربیننده‌ترین اخبار سیاست خارجی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!