چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۲۲:۱۸
اروپا و آمریکا - کد خبر : 14041
شنبه، ۰۶ آذر، ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

خشونت به سبک آمریکایی در جمعه سیاه

به گفته پلیس، خشونت‌هایی مسلحانه در خرده‌فروشی‌های مملو از خریداران پس از عید شکرگزاری در کارولینای شمالی و ایالت واشنگتن در روز جمعه رخ داد.

خشونت به سبک آمریکایی در جمعه سیاه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، پاتریس اندروز، رئیس پلیس شهر گفت که در یک مرکز خرید در دورهام، کارولینای شمالی، تیراندازی اواخر بعد از ظهر بین "دو گروهی که یکدیگر را می شناختند" در گرفت، که سه نفر را مورد اصابت گلوله قرار دادند و سه نفر دیگر در هرج و مرج متعاقب آن زخمی شدند.

به نقل از رویترز، یکی از مجروحان پسری 10 ساله بود؛ اما اندروز جراحات وارده به هر 6 نفری را که در جریان غوغا زخمی شدند، غیرجدی توصیف کرد.

او گفت که هنوز مشخص نیست که آیا هیچ یک از قربانیان در میان افرادی بودند که به سمت یکدیگر تیراندازی کردند یا خیر؛ اکثر افراد درگیر از صحنه گریختند، هرچند یکی از آن ها بازداشت شد.

او اشاره کرد: «این تیراندازی و درگیری از قبل برنامه ریزی شده بود.» و پس از آن در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت که یک سلاح کشف شده است.

یکی از کارمندان فروشگاه که در زمان تیراندازی مشغول به کار بود، به شبکه تلویزیونی مستقر در نزدیکی رالی، گفت که صدای شلیک شش تیر در مرکز خرید شنیده شد که باعث ازدحام خریداران جمعه سیاه شد که به سمت نزدیکترین خروجی فرار می کردند.

او به ایستگاه تلویزیونی گفت: «بسیاری از مردم شروع به دویدن در مسیر من کردند، و وقتی به خود آمدم، من نیز شروع به دویدن کردم.»

مرکز خرید استریتز در ساوت پوینت توسط نیروهای پلیس قفل و تخلیه شد.

به گفته پلیس، مدت کوتاهی قبل در سمت دیگر کشور، افسر امنیتی به مردی که مظنون به سرقت کالا از فروشگاه والمارت بود در جریان درگیری در شهر کنویک در شرق واشنگتن شلیک کرد.

تیراندازی زمانی رخ داد که مظنون در هنگام خروج از فروشگاه با اسلحه به سمت افسر نشانه رفت. به گفته پلیس، افسر سپس اسلحه خود را کشید و به سمت مظنون تیراندازی کرد، مظنون از محل متواری شد؛ اما در خانه ای نزدیک دستگیر شد.

پلیس در بیانیه ای اعلام کرد که مظنون که برای مداوا جراحاتش به بیمارستانی در منطقه منتقل شده بود، از قبل با 9 حکم صادره تحت تعقیب بود و اکنون با اتهامات سرقت و تجاوز بیشتری روبرو است.

هیچ کس دیگری در وال مارت آسیب ندید. رسانه های محلی گزارش دادند که تیراندازی باعث ایجاد وحشت در فروشگاه شد که بلافاصله پس از حادثه تخلیه و بسته شد؛ اما ساعاتی بعد دوباره فعالیت خود را آغاز کرد.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!