پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۲:۲۸
علم و فناوری جهان - کد خبر : 13733
چهارشنبه، ۱۹ آبان، ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

خدمه بعدی ایستگاه فضایی به فضا فرستاده شدند

شرکت خصوصی ایلان ماسک، اسپیس ایکس، قرار بود چهار فضانورد دیگر را روز چهارشنبه برای ناسا به ایستگاه فضایی بین المللی بفرستد، از جمله یک فضانورد کهنه کار و دو خدمه جوان که برای پیوستن به ناسا انتخاب شده اند.

خدمه بعدی ایستگاه فضایی به فضا فرستاده شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، پرتاب کننده ساخت اسپیس ایکس، متشکل از یک کپسول دراگون مستقر در بالای موشک دو مرحله ای فالکون 9، قرار است در ساعت 9:03 بعد از ظهر از مرکز فضایی کندی ناسا در کیپ کاناورال فلوریدا به پرواز درآید.

به نقل از رویترز، اگر همه چیز به خوبی پیش برود، سه فضانورد آمریکایی و خدمه آژانس فضایی اروپا (ESA) حدود 22 ساعت بعد به ایستگاه فضایی در 400 کیلومتری بالای زمین می رسند؛ تا یک ماموریت علمی شش ماهه را در مدار زمین آغاز کنند.

پرتاب در ابتدا برای 31 اکتبر برنامه ریزی شده بود؛ اما به دلیل آب و هوای بد بارها تغییر زمان داده شد. یکی از تأخیرها به یک مشکل پزشکی نامشخص با یکی از خدمه نسبت داده شد که اولین بار از سال 1990 است که ماموریت ناسا برای دلایل مربوط به سلامتی به تعویق افتاد.

استیو استیچ، مدیر خدمه تجاری ناسا، در یک جلسه توجیهی قبل از پرواز به خبرنگاران گفت: «از اواخر شب سه‌شنبه، خدمه، فضاپیما و تیم‌های پرتاب زمینی، همگی برای پرتاب آماده اند. هوا نیز برای پرتاب مساعد است.»

ماتیاس ماورر، 51 ساله، فضانورد آلمانی، متخصص ماموریت ESA، به سه فضانورد ناسا، شامل فرمانده پرواز راجا چاری، 44 ساله، خلبان ماموریت تام مارشبرن، 61 ساله، و متخصص مأموریت، کایلا بارون، 34 ساله، ملحق شده است.

چاری، خلبان آزمایشی نیروی هوایی ایالات متحده، بارون، افسر زیردریایی و مهندس هسته ای نیروی دریایی ایالات متحده، و مورر، مهندس علم مواد، همگی اولین پروازهای فضایی خود را با وسیله نقلیه دراگون به نام استقامت انجام می دهند.

به گفته اسپیس ایکس، این سه تازه کار به 599، 600 و 601 امین انسان در فضا تبدیل خواهند شد.

هم چاری و هم بارون جزو اولین گروه 18 فضانوردی بودند که سال گذشته برای مأموریت‌های آتی آرتمیس ناسا با هدف بازگرداندن انسان‌ها به ماه در اواخر این دهه، بیش از نیم قرن پس از پایان برنامه قمری آپولو، انتخاب شدند.

استیچ گفت تجربه پرواز فضایی در مدار پایین زمین و روی ایستگاه فضایی، آموزشی عالی برای آن نوع مهارت هایی است که برای بازگشت به ماه در پروژه آرتمیس به آن نیاز داریم.

مارشبرن، پزشک و جراح سابق پرواز ناسا، با تجربه ترین فضانورد خدمه است که دو پرواز فضایی قبلی و چهار راهپیمایی فضایی را ثبت کرده است. او بخشی از یک تیم 13 نفره بود که در سال 2009 به برپایی ایستگاه فضایی کمک کرد.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار علم و فناوری جهان
پربیننده‌ترین اخبار علم و فناوری جهان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!