شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۷:۳۰
فناوری - کد خبر : 1712
يكشنبه، ۲۲ دي، ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

حمله هکرهای کره شمالی به ارزهای رمز نگاری شده تلگرام

هکرهای کره شمالی از طریق هک کردن سازمان های مالی خارجی و مبادله ارز های دیجیتالی حدود دو میلیارد دلار سرقت کرده اند.

حمله هکرهای کره شمالی به ارزهای رمز نگاری شده تلگرام

گروهی از هکرهای کره شمالی برای ادامه فعالیت در زمینه سرقت ارزهای رمزنگاری شده در حال برنامه ریزی هستند. محققان امنیتی اعلام کردند که گروه لازاروس در شیوه حمله خود تغییرات مهمی را ایفا کرده اند، این محققان افزودند هکرها مشغول برداشتن گام های دقیق تری به منظور از سرقت ارزهای رمزنگاری شده هستند.

به عبارت دیگر گروه لازاروس شیوه‌ای جدید از نفوذ و آلوده سازی یک سیستم را تنظیم نموده است، این در حالی است که ماهیت این روش ناشناخته باقی مانده است. گروه لازاروس با بهره‌مندی از این روش به استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتالی از دستگاه‌ها و قربانیان پرداختند. این بد افزار به منظور ناشناخته ماندن خود به جای اجرا شدن روی هارد دیسک بر روی رم اجرا میشود، در حال حاضر این هکرها از اپلیکیشن تلگرام به منظور سرقت های خود استفاده می کنند تلگرام یکی از اصلی ترین و محبوب ترین محورهای حملات در بین طرفداران رمز ارز های دیجیتالی به شمار می رود.

محققان امنیتی از موج جدید تاکتیک‌ها یاد می‌کنند که به عنوان ورژن تکمیل شده کمپین apple jesus مورد استفاده قرار می گیرند، این کمپین در سال ۲۰۱۸ کشف و در سال ۲۰۱۹ مورد بهره برداری قرار گرفت اکنون شبیه به فعالیت‌های پیشین جهت فریب دادن قربانیان از شرکت های جعلی در زمینه تجارت ارز های دیجیتال استفاده می گردد.

در یکی از این فعالیت های مقرب یک سیستم ویندوزی از طریق در افزار مخربی که به وسیله پیام رسان تلگرام به سیستم منتقل شده بود آلود گشت، با آلوده شدن سیستم ویندوزی مخربان می توانند از راه دور کنترل آن سیستم را در دست گرفته و برنامه های خود را اجرا کنند.

گروه لازاروس معمولاً سرقت ارزهای دیجیتالی را در دستور کار خود قرار می دهد، محققان امنیتی در تازه‌ترین تحقیقات خود موفق به کشف برخی از وب سایت های جعلی تجارت ارز های دیجیتال شده گویا این وب سایت ها با استفاده از قالب های رایگان طراحی سایت تشکیل شده بودند.

تاکنون چندین قربانی در کشورهایی چون لهستان چین روسیه و بریتانیا شناسایی شدند فعالیت تعدادی از این افراد در زمینه کسب و کار ارزهای رمزنگاری شده محققان قرار گرفته است میزان ارزش ارزهای دیجیتالی یا سایر درآمدهای کسب شده از طریق فعالیت این گروه هکر هنوز مشخص نشده است، اما طبق گزارش منتشر شده توسط سازمان ملل در ماه آگوست گذشته هکرهای کره شمالی از طریق هک کردن سازمان های مالی خارجی و مبادله ارز های دیجیتالی حدود دو میلیارد دلار سرقت کرده اند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!