پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۳:۴۱
محور مقاومت - کد خبر : 13253
پنجشنبه، ۲۲ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

حمله هوایی اسراییل به تدمر و پاسخ متقابل پدافند هوایی سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به تمر و پاسخ مقابله ای پدافند هوایی این کشور خبر داد

حمله هوایی اسراییل به تدمر و پاسخ  متقابل پدافند هوایی سوریه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین خبرگزاری رسمی سوریه از  حمله هوایی رژیم صهیونیستی به تمر و پاسخ  مقابله ای  پدافند هوایی این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، در حالیکه رسانه‌های سوری بامداد پنجشنبه از احتمال وقوع حمله هوایی به استان «حمص» دادند ،دقایقی بعد خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گزارش داد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور در حال مقابله با اهداف متخاصم در آسمان شهر «تدمر» واقع در حمص است.

در این خصوص شبکه «الجزیره» به نقل از منابع سوری نوشت :حمله هوایی به جنوب تدمر، از منطقه «التنف» واقع در نزدیکی مرز سوریه-عراق سرچشمه گرفته است.

این در حالی است که ساعاتی پیش از وقوع این حمله، کانال «صابرین‌نیوز» در خبری اختصاصی گزارش داده بود: «هواپیماهای اسرائیلی و آمریکایی در حال انجام پروزاهای جاسوسی و شناسایی گسترده بر فراز مکان استقرار گروه‌های مقاومت در نوار مرزی با سوریه هستند».

در همین  رابطه منابع خبری عربی در ادامه به نقل از رسانه‌های سوری نوشتند که جنوب تدمر هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

خبرگزاری سانا دقایقی بعد به نقل از یک منبع در ارتش سوریه گزارش داد: «حدود ساعت ۲۳:۳۴ شامگاه سیزدهم اکتبر ۲۰۲۱، دشمن اسرائیلی حمله هوایی را از سمت منطقه التنف به سمت منطقه تدمر انجام داد و یک برج ارتباطی و برخی نقاط اطراف آن را هدف قرار داد که منجر به مقداری خسارت مادی شد».

این رسانه سوری همچنین خبر داد که در جریان این حمله علاوه بر خسارات مادی، ۱ سرباز سوری کشته و ۳ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

خاطر نشان میگردد پیش از این رسانه‌های سوری گزارش داده بودند که در نتیجه حملات هوایی رژیم صهیونیستی به پایگاه «تی-۴» در شامگاه جمعه شانزدهم مهر، شش سرباز ارتش سوریه مجروح شده‌اند.

این در حالی است که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی معمولا با استفاده از حریم‌هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان بارها گزارش داده‌اند رژیم صهیونیستی روزانه قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض کرده و به حریم هوایی لبنان تجاوز می‌کند.

از سوی دیگر درواکنش به تهاجم دیشب اتاق عملیات مشترک متحدان سوریه بیانیه ای صادر کرد که دران تاکید گردیده است  پاسخی تلخ وسنگین به این عملیات داده خواهد شد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار محور مقاومت
پربیننده‌ترین اخبار محور مقاومت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!