شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۶:۱۴
خاورمیانه - کد خبر : 15975
شنبه، ۲۴ ارديبهشت، ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

حمله به عزاداران فلسطینی حاضر در مراسم تشییع شهید ابوعاقله توسط صهیونیست ها

افسران پلیس اسرائیل روز جمعه به عزاداران فلسطینی که تابوت شیرین ابوعاقله، روزنامه‌نگار الجزیره را حمل می‌کردند، حمله ور شدند و عزاداران را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

حمله به عزاداران فلسطینی حاضر در مراسم تشییع شهید ابوعاقله توسط صهیونیست ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، روز گذشته ده ها عزادار فلسطینی در حالی که در اطراف تابوت ابوعاقله جمع شده بودند و پرچم فلسطین را حمل می کردند و شعار می دادند "به جان و خون خود ما انتقام تو را خواهیم گرفت شیرین" به سمت دروازه های بیمارستان سنت جوزف به راه افتادند.

به نقل از رویترز، افسران پلیس اسرائیل در تلاشی برای جلوگیری از حرکت آنها از دروازه‌های حیاط عبور کردند و به سمت جمعیت حمله کردند و آن ها را با باتوم مورد ضرب و شتم قرار دادند.

در یک نقطه گروهی که تابوت او را حمل می‌کردند بر اثر حمله صهیونیست ها به عقب رانده شده و به دیواری تکیه کردند و درست قبل از اینکه تابوت به زمین برخورد کند مردم به کمک آمدند و تابوت را دوباره بالا بردند. در آن لحظه بود که افسران پلیس صهیونیست نارنجک های گیج کننده پرتاب کردند.

این صحنه‌های خشونت‌آمیز، بر خشم فلسطینی‌ها نسبت به قتل ابوعاقله افزوده است.

ابوعاقله که بیش از دو دهه به مسائل فلسطین و خاورمیانه پرداخته بود، روز چهارشنبه هنگام گزارش حمله اسرائیل به کرانه باختری اشغالی مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

مقامات فلسطینی کشتن ابوعاقله را یک ترور توسط نیروهای اسرائیلی توصیف کردند.

جن ساکی، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، به خبرنگاران گفت که کاخ سفید این تصاویر را نگران‌کننده دانست و مقامات آمریکایی پس از تشییع جنازه ابوعاقله در تماس نزدیک با مقامات اسرائیلی و فلسطینی خواهند بود.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، گفت: «هر خانواده سزاوار این است که بتواند عزیزان خود را به شکلی آبرومندانه و بدون هیچ مانعی دفن کند.»

مصر، قطر و الجزیره رفتار پلیس اسرائیل را محکوم کردند. فرهان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل متحد گفت که این صحنه ها "بسیار تکان دهنده" بوده و اتحادیه اروپا گفت که این صحنه ها وحشتناک است.

هنگامی که تابوت به قبرستان کوه صهیون در همان نزدیکی منتقل می شد، انبوه فلسطینی ها در کوچه های باریک شهر قدیمی صف کشیده بودند.

قبر او با تاج گل پوشانده شد و پرچم فلسطین بر روی قبر او نقش بست.

یکی از عزاداران که نخواست نامش فاش شود، گفت: "ما اینجا هستیم زیرا برای عدالت فریاد می زنیم. عدالت برای شیرین ابوعاقله و عدالت برای فلسطین."

 

تحقیقات و حملات

دفتر دادستانی کل فلسطین روز جمعه بیانیه ای صادر کرد که در آن اعلام کرد تحقیقات اولیه نشان می دهد که تنها منبع تیراندازی در منطقه ای که ابوعاقله به شهادت رسیده، اسرائیلی بوده است.

15 عضو شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای که روز جمعه با اجماع موافقت شد، قتل این خبرنگار را به شدت محکوم کرده و خواستار "تحقیقات فوری، کامل، شفاف، و منصفانه و بی‌طرفانه" شدند.

نیروهای اسرائیلی روز جمعه حملات خود به حومه جنین را از سر گرفتند؛ حملاتی که طی آن ابوعاقله بدست صهیونیستان به قتل رسید و وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد 13 فلسطینی زخمی شده اند.

در همین حال، گروه جهاد اسلامی فلسطین مسئولیت کشته شدن یک افسر پلیس اسرائیل در تبادل آتش در جنین را بر عهده گرفت.

نبیل ابورودینه، سخنگوی محمود عباس، رئیس‌جمهور فلسطین، گفت رویدادهای اورشلیم و جنین می‌تواند طرف‌ها را به سمت تشدید جدی تنش‌ها سوق دهد.

قتل ابوعاقله با محکومیت های گسترده ای مواجه شده است. فیلم‌های ویدئویی لحظاتی پس از تیراندازی به او نشان می‌دهد که ابوعاقله، 51 ساله، جلیقه آبی با علامت "خبرگزاری" به تن دارد.

حداقل دو تن از همکاران او که با او بودند گفتند که زیر آتش تک تیراندازهای اسرائیلی قرار گرفته اند.

اسرائیل پیشنهاد تحقیقات مشترک با فلسطینی ها را داده و از آنها می خواهد که گلوله را برای بررسی های بیشتر به نیروهای صهیونیست تحویل دهند.

فلسطینی ها درخواست اسرائیل را رد کرده و خواستار تحقیقات بین المللی شده اند.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!