شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۳:۰۱
امنیتی - کد خبر : 13653
جمعه، ۱۴ آبان، ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

حمله به سامانه هوشمند سوخت،نخستین و آخرین هدف دشمن نخواهد بود

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به حمله سایبری اخیر به سامانه هوشمند سوخت و ابعاد تخصصی و فناورانه این نوع حمله اظهار داشت: دشمن استراتژی‌های جنگ ترکیبی و هدف‌گذاری علیه کشور را تعریف کرده است

حمله به سامانه هوشمند سوخت،نخستین و آخرین هدف دشمن نخواهد بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به حمله سایبری اخیر به سامانه هوشمند سوخت و ابعاد تخصص و فناورانه این نوع حمله اظهار داشت: دشمن استراتژی‌های جنگ ترکیبی و هدف‌گذاری علیه کشور را تعریف کرده است .

بر اساس این گزارش، سردار سرتیپ غلامرضا جلالی  در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه،  امروز در دانشگاه تهران اذعان داشت: در حادثه حمله به سامانه هوشمند سوخت دیدیم که هوشیاری مردم و ابتکار صدا و سیما برای اطلاع رسانی منجر به خنثی شدن این توطئه شد. ولی باید بدانیم این نخستین و آخرین حمله نیست.

وی  افزود: این حمله یک بعد فناورانه و تخصصی دارد. سه رکن باید با هم هماهنگ باشد تا حادثه را در لایه‌های فناورانه، لایه تداوم کارکرد زیرساخت و همچنین لایه پیامد آن به حوزه مردم بتوانیم از طریق رسانه این موضوع را دنبال کنیم.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور: دقت، هوشیاری و جدی تلقی کردن تهدید یک عنصر اساسی است که باید به آن پرداخته شود و نمی‌توانیم نسبت به این موضوع بی توجه باشیم. به هر حال این حادثه یک مدل جنگ بود.

سردار جلالی  در ادامه تاکید کرد: رسانه‌ها باید دقت کنند که در اینجا رقابت داخلی مطرح نیست، بلکه جنگی است که در آن، دشمن استراتژی‌های جنگ ترکیبی و هدف‌گذاری علیه ما را تعریف کرده است. بنابراین جهت گیری آنها در آشکارسازی و در هدایت و روشنگری افکار عمومی باید چارچوب خود را داشته باشد و به تعبیری باید جریان داخل و خارج و همچنین خودی و دشمن را تفکیک کنیم که این اقدام صدا و سیما بسیار موثر و قابل تجلیل بود.

همچنین رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان خاطرنشان کرد: این سه رکن نیاز به آموزش، تمرین، طراحی و رزمایش دارد. باید خود را مقابل این مدل تهدیدها آماده کنیم چون امکان تکرار آن بسیار است و باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار امنیتی
پربیننده‌ترین اخبار امنیتی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!