جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۲:۱۳
بین الملل - کد خبر : 3703
جمعه، ۱۲ ارديبهشت، ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰

حملات مجدد ترامپ علیه چین

رئیس‌جمهوری ایالات متحده بار دیگر بر موج حملات خود علیه چین افزوده و این گمانه‌زنی را مطرح کرده است که ویروس کرونای جدید به اشتباه یا به عمد به جامعه انتقال یافته است.

حملات مجدد ترامپ علیه چین

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،رئیس‌جمهوری ایالات متحده بار دیگر بر موج حملات خود علیه چین افزوده و این گمانه‌زنی را مطرح کرده است که ویروس کرونای جدید به اشتباه یا به عمد به جامعه انتقال یافته است.حملات تازه دونالد ترامپ علیه چین روز گذشته مجددا بالا گرفت با طرح این اتهام که مدیریت چین در مقابله با کووید-۱۹ نشان می‌دهد هدف شکست او در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال است.

ترامپ روز گذشته در سخنان خود گفت اتفاقات وحشتناکی افتاده است. حالا چه اشتباه کرده‌اند یا از یک اشتباه آغاز شده است و بعد آن‌ها اشتباه دیگری کرده‌اند، یا کسی به عمد کاری کرده است.

نخستین کانون شیوع ویروس کرونای جدید شهر ووهان در چین است. تحقیقات جامعه علمی و پژوهشگران برای یافتن مرکز یا دلیل انتقال این ویروس به انسان در جریان است.

از سوی دیگر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی آمریکا نیز در حال انجام تحقیقاتی در مورد خاستگاه همه‌گیری ویروس کرونا هستند. آن‌ها البته این‌که ویروس توسط انسان ساخته شده باشد را رد کرده‌اند.

بیانیه تازه اداره‌کننده امنیت ملی آمریکا می‌گوید نهادهای اطلاعاتی در این کشور به این نتیجه رسیده‌اند که ویروس [بیماری] کووید-۱۹ ساخته دست بشر یا از نظر ژنتیکی اصلاح‌شده نیست.

شهر ووهان چین در برگیرنده موسسه ویروس‌شناسی معروفی‌ست که زیر نظر آکادمی علوم چین اداره می‌شود. این موسسه نخستین مرکز تحقیقاتی در سرزمین اصلی چین با سطح ایمنی زیستی «۴» است. آزمایشگاه‌های مختلف جهان، از نظر سطح ایمنی زیستی و طبیعتا اقداماتی که انجام می‌دهند، از کم‌ترین خطرپذیری یعنی ۱ تا بالاترین سطح ریسک یعنی ۴ رتبه‌بندی می‌شوند.

در مقابل چین نیز روز پنج‌شنبه معاون وزیر خارجه چین، له یوچنگ، از «انگ‌‌زنی» به کشورش انتقاد کرده‌است.

له یوچنگ در مصاحبه‌ای با شبکه ان‌بی‌سی گفته کشورش به روی تحقیقات بین‌المللی باز است، اما افزوده آنچه ما مخالفش هستیم، اتهام‌های بی‌اساس است. نباید اول چین را متهم کرد، بعد دنبال به‌اصطلاح تحقیقات بین‌المللی برای جور کردن مدرک و سند بود.

معاون وزیر خارجه چین پرسیده چرا تحقیقات فقط باید چین را هدف بگیرد؟ چرا دیگر کشورها هدف تحقیقات قرار نگیرند؟. از آنجایی که چین کانون اولیه شیوع ویروس بود، این اظهارات ممکن است بازتاب‌دهنده اتهام‌زنی‌های قبلی پکن در مورد نحوه انتقال ویروس به چین باشد.

نشریات و رسانه‌های دولتی چین نیز طی روزهای گذشته واکنش‌هایی به اتهام‌های مقام‌های آمریکایی و برخی دیگر کشورها نشان داده‌اند. به‌ویژه که طی روزهای اخیر انتقادها و گمانه‌زنی‌ها در مورد چین از سوی برخی کشورهای اروپایی و استرالیا نیز مطرح شده‌است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!