پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۸:۲۷
اجتماعی - کد خبر : 12961
شنبه، ۱۰ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰

حمایت دانشگاه تهران از استعدادهای درخشان

معاون آموزشی دانشگاه تهران در مراسم آغاز به تحصیل ورودی های جدید این دانشگاه به وجود برخی تفکرات غلط مبنی بر اینکه فقط برای ورود به دانشگاه باید تلاش کرد و پس از آن نیاز به تلاش نیست، گفت: ما رتبه‌های دو رقمی داشتیم که در طول ترم دچار افت تحصیلی شدند.

حمایت دانشگاه تهران از استعدادهای درخشان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایلنا، مراسم آغاز سال تحصیلی و آیین دانشجویان جدید در دانشگاه تهران صبح امروز برگزار شد. سرپرست جدید این دانشگاه سید محمد مقیمی و حجت السلام و المسلمین کرمی؛ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهراننیز در این آئین حضور داشتند.
 
محمود کمره ای، معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه ما تمام رشته‌ها را در دانشگاه داریم اما به خاطر شیوع کرونا از حضور دانشجویان در محیط دانشگاه تهران محروم هستیم، از دانشجوایان جدید خواست:جامع بودن دانشگاه را به فال نیک گرفته و با توجه به اینکه آموزش در دانشگاه تهران پژوهش محور است، از این فرصت استفاده کنیداین موفقیت را با ادامه تحصیل، مطالعه، تحقیق و پژوهش ادامه دهید.
 
وی بر رعایت قوانین آموزشی دانشگاهتاکید کرد و افزود: دانشگاه تهران چند ویژگی مهم دارد؛ نخست فعالیت‌های بین رشته‌ای است که این فعالیت‌ها خیلی خوب به نتیجه می‌رسند از این رو ما دو موضوع را پیش بینی کردیم یکی اینکه دانشجویان کارشناسی می توانند علاوه بر واحدهای خود در یک زمینه دیگر هم چند واحد بگذرانند. نکته دیگر این است که آموزش دو وجهی مورد توجه دانشگاه تهران است. دو وجهی امکان این وجود دارد که در حین تحصیل در یک رشته دیگر هم تحصیل کند که در آخر گواهی آن دوره را کسب خواهد کرد.
 
 
کمره‌ای از موارد دیگر به تغییر رشته در دانشگاه تهران به گونه ای که نیاز به کسب نمره در آزمون مقصد نیست اشاره کرد: نکته دیگر دانشجویان استعداد درخشان هستند، دانشگاه تهران بیشترین آمار دانشجویان استعداد درخشان را دارد که مزایایی برای آنها در نظر گرفته شده است. یکی از  این مزایا این است که دانشجو می‌تواند دروس عمومی را در صورتی که آمادگی دارد امتحان بدهد. دانشجویان استعداد درخشان می‌توانند برخی دروس تخصصی را بدون شرکت در کلاس درس بگذرانند‌ و علاوه بر آن می‌توانند با کسب امتیاز خوب در دوره کارشناسی، بدون آزمون وارد دوره ارشد شوند. دانشجویان استعداد درخشان همچنین اولویت خوابگاه دارند.
 
 
معاون آموزشی دانشگاه تهران با تاکید بر ادامه تلاش از سوی دانشجویان جدید اظهار کرد: بعضا این تفکر وجود دارد که فقط برای ورود به دانشگاه تلاش کنید ولی بعد از آن مهم نیست که در دانشگاه چه می‌گذرد‌، این نگاه اشتباه است. ما رتبه‌های دو رقمی داشتیم که در طول ترم دچار افت تحصیلی شدند از این رو باید به تلاش خود همچنان ادامه دهید.
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!