جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۰:۰۲
بین الملل - کد خبر : 9774
چهارشنبه، ۰۵ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

حق با ترامپ بود!

رئیس جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ای اظهار کرد: حالا همه باور می کنند که وقتی از همان ابتدا حق با من بود وقتی ووهان را به عنوان منشا کووید-۱۹ معرفی کردم.

حق با ترامپ بود!

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، دونالد ترامپ مدعی بود که منشا کروناویروس آزمایشگاهی در ووهان چین بوده و همچنین  از لفظ "ویروس چینی" بارها استفاده کرد که از سوی بسیاری نژادپرستانه و مقصر افزایش خشونتها خوانده شد.

مقامات و کارشناسان ارشد حوزه سلامت عمومی آمریکا هر چه بیشتر بر لزوم انجام تحقیقاتی عمیقتر درباره منشا کروناویروس تاکید می کنند اما تا کنون سند و مدرک قطعی درباره درز این ویروس از یک آزمایشگاه به بیرون وجود نداشته است. همچنین متذکر می شوند حتی اگر که این ویروس از یک لابراتوار به بیرون درز کرده، معنایش این نیست که این ویروس در یک لابراتوار ساخته شده است.

با این حال ترامپ و جمهوریخواهان دیگر در کنگره در حال اعلام پیروزی بوده و دموکراتها را به جهت انجام یک تحقیقات تحت فشار قرار داده‌اند.

ترامپ بیان کرد: برای من از همان ابتدا این مساله واضح بود اما طبق معمول به شدت مورد انتقاد قرار گرفتم. حالا آنها همه دارند می گویند، حق با او بود. متشکرم! ترامپ و مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق دولتش جزو اولین کسانی بودند که درز کردن از یک آزمایشگاه را مقصر آغاز شیوع این ویروس خواندند. نه ترامپ و نه پامپئو نهایتا هیچ سند و مدرکی برای ادعایشان ارائه نکردند.

با وجود اینکه سازمان بهداشت جهانی از مردم درخواست کرد تا از ذکر الفاظی همچون "ویروس ووهان" یا "ویروس چینی" ممانعت نمایند تا باعث واکنش تند علیه آسیایی‌ها نشود اما ترامپ هرگز به این توصیه عمل نکرد و محققان دریافته‌اند که توئیتهایی او منجر به افزایش واکنش تند و منفی علیه آسیایی‌ها شد. چند روز پیش یک گروه فعال حقوق مدنی از ترامپ به خاطر این که کووید-۱۹ را "ویروس چین" خواند، شکایت کرد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!