پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۵:۰۳
دفاعی نظامی - کد خبر : 16982
جمعه، ۰۹ دي، ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش: آشکارتر شدن نقش حکیمانه رهبر در مهار فتنه‌ها اولین رهاورد فتنه اخیر بود

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی گفت: آشکارتر شدن نقش حکیمانه رهبر در مهار فتنه‌ها اولین رهاورد این فتنه بود. برخورداری از یک رهبر حکیم هوشمند و پرصلابت است که ملت و نظام از فتنه‌های پیچیده سربلند بیرون آمد و دشمن به عقب رانده شد و دشمنان نیز آن را تایید کرده‌اند.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش: آشکارتر شدن نقش حکیمانه رهبر در مهار فتنه‌ها اولین رهاورد فتنه اخیر بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی ظهر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت یوم‌الله ۹ دی در سالن آزادی سنندج اظهار داشت: مایه مباهات و افتخار است که به عنوان طلبه خدمت‌گذار در جمع مردم انقلابی و و لایت‌مدار و همیشه در صحنه استان کردستان هستم.

 وی با اشاره به این که رهبری استان کردستان را سرزمین مجاهدت‌های خاموش نامیدند، گفت: کردستان خاستگاه ۲۶ هزار شهید گلگون کفن است که ۵ و هزار و ۴۰۰ نفر آنان بومی استان است و به روح پاکشان درود می‌فرستیم.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه در چند سال اخیر این ملت چندین فتنه را پشت سرگذاشته که یکی از پیچیده‌ترین آنها، فتنه سال ۸۸ بود، اضافه کرد: یکی دیگر از این فتنه‌ها اغتشاشات اخیر بود.

وی با اشاره به این که چند روزی بیش نیست که از این فتنه‌ها عبور کرده‌ایم،گفت: اتفاقات اخیر از چند زوایا و ابعاد قابل بررسی و تحلیل است، این فتنه‌ها پیامدهایی داشته و‌ ناخواسته نیز رهاورد‌هایی برای نظام آورده است.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی با یادآوری اینکه در فتنه ۸۸ به فرموده رهبری، ۲۲ گناه نابخشودنی توسط فتنه‌گران شکل گرفت، اضافه کرد: در فتنه اخیر نیز همین گناه‌ها توسط فتنه‌گران و اغتشاشگران رقم خورد و مردم را دچار خسران کرد و ضرر زیادی را بر مردم تحمیل کردند.

 

پیامدهای فتنه امسال

وی افزود: اولین پیامد این فتنه سوق‌دادن جامعه به سمت ناامنی بود و کشور ایران که در منطقه از لحاظ امنیت مثال‌زدنی بود، آنها خواستند کشور را به چالش امنیتی بکشانند.

حسنی خاطرنشان کرد: هر کسی جامعه را به سمت ناامنی سوق دهد انسان منفوری است.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران امنیت را از ضروری‌ترین نیازهای جامعه دانست و گفت: فتنه‌گران مدتها این نعمت را از مردم سلب کردند.

وی گفت: یک پیامد دیگر فتنه آن است که فتنه‌گران با این فتنه‌انگیزی‌ها به آبروی نظام در سطح جهان لطمه زدند و این از همان گناه‌های غیرقابل بخشش است.

حسنی اظهار کرد: ظلم و خیانتی که به وسیله فتنه‌گران به مردم و نظام شد هرگز بخشوده نمی‌شود.

وی با یادآوری فتنه انتخاباتی سال ۸۸ که یک نفر پیش از شمارش آرا خود را پیروز معرفی کرد، تقلب را اسم رمز فتنه سال ۸۸ عنوان کرد و گفت: فتنه ۸۸ ظلمی بزرگ بود که به نظام اسلامی شد و آن زمینه توطئه را در جامعه شکل داد و شیرینی انتخابات را به کام مردم تلخ کرد.

حسنی اظهار کرد: ایجاد خسارت از دیگر پیامدها بود، ملت ایران به خاطر خیانت فتنه‌گران ضرر کردند و این فتنه هم شامل هزینه مادی و هم هزینه معنوی و سیاسی بوده است.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران به آسیب‌های مالی اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: فتنه‌گران در اغتشاشات اخیر ۵ هزار میلیارد تومان به جامعه خسارت وارد کردند و سرمایه‌گذارانی که می‌خواستند در این کشور کارآفرینی کنند که قطعا برای مردم مفید بود اما سرمایه‌ها را فراری دادند.

وی به پنجمین پیامد اغتشاشات اخیر اشاره کرد و با یادآوری شکست دشمن و ضدانقلاب در این اغتشاشات، گفت: دشمن امیدوار به براندازی نظام بود اما اشتباه محاسباتی داشتند.

 

رهاوردهای اغتشاشات برای کشور

وی به رهاوردهای این فتنه نیز اشاره کرد و گفت: آشکارتر شدن نقش حکیمانه رهبر در مهار فتنه‌ها اولین رهاورد این فتنه بود. برخورداری از یک رهبر حکیم هوشمند و پرصلابت است که ملت و نظام از فتنه‌های پیچیده سربلند بیرون آمد و دشمن به عقب رانده شد و دشمنان نیز آن را تایید کرده‌اند.

حسنی افزود: دومین رهاورد این فتنه‌ها، رسوایی منافقان و فتنه‌گران است زمانی که اینها همانند فتنه سال ۸۸ به امام حسین و عاشورا توهین کردند و مسجدها را آتش زدند و بسیجیان را تحقیر کردند.

وی افزود: اینها کسانی هستند که بسیجیان را مظلومانه به شهادت رساندند و به هیچ کس رحم نکردند و آبروی خود را بردند و مردم زمانی که فهمیدند این موضوع دیگر اعتراض نیست، صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امپراطوری رسانه غرب پشت این فتنه‌گران بود و چنان نشان دادند که کار نظام است اما با اشتباه محاسباتی مواجه شدند در حالی که فقط ۲۹۰ هزار نفر در این اغتشاشات حضور داشتند.

 حسنی اضافه کرد: شناسایی نفوذی‌های مزدور در فتنه‌های اخیر چهارمین رهاوردی بود که به دست آمد.

وی افزود: هیچ فتنه‌گری نیست الا این که شناسایی شده است و کسانی که فتنه کردند براساس اعمال یزیدگونه خود محاکمه می‌شوند.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه سخنانش گفت: رهاوردها برکاتی نیز داشت همان‌طور که امام صادق (ع) می‌فرمایند: نگران فتنه نباشید فتنه باعث می‌شود معاندان و دشمنان شما نابود شوند و کشور از وجود فتنه‌گران پاک شود.

حسنی در خصوص اتفاقات امسال نیز بیان‌ کرد: هیچ مسلمانی از مرگ خانم مهسا امینی در سقز خوشحال نشد و همه ما آزرده‌خاطر شدیم اما مزدوران ضدانقلاب به این بهانه، دنبال تجزیه ایران بودند، در حالی‌که هیچ ایرانی با غیرت و با بصیرت اجازه نمی‌دهد یک وجب از خاک کشورمان تجزیه و جدا شود.

وی در پایان سخنانش گفت: دشمن با فشارهایی که وارد کرد، نتیجه نگرفت و اکنون با جنگ فرهنگی وارد شدند که ما مردم باید هوشمندانه عمل کنیم. جهاد تببین مختص فرد خاصی نیست همه باید در میدان باشند.

 

مردم در 9 دی بساط فتنه گران را برچیدند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته بصیرت و یوم‌الله ۹ دی اظهار کرد: این روز تجدید میثاق مردم شهیدپرور استان و با دهه مقاومت است.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات اظهار داشت: یوم‌الله ۹ دی روزی مانند سایر روز است اما اتفاقاتی که در این روز رخ داده آن را متمایز کرده است.

وی افزود: بعد از ماجرای سال ۸۸ که با سخنرانی ولی امر مسلمین، مردم هوشیار شده و خون غیرت در مردم به جوش آمد و زمانی که فهمیدند پای ارزش‌های دین در میان است، بساط فتنه گران را برچیدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان اظهار داشت: آمریکای جنایتکار در این روزها دست به فتنه زده است اما در این روزها مردم با حضور پرشور خود این پلشتی‌ها را از جامعه پاک کنیم.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!