شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۹:۴۵
دولت - کد خبر : 16137
شنبه، ۲۸ خرداد، ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

حضور رئیس جمهور در شهرستان های استان تهران

رئیس جمهور به شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران سفر کرد تا از نزدیک با مشکلات و ظرفیت‌های این شهرستان‌ها آشنا شود.

حضور رئیس جمهور در شهرستان های استان تهران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، صبح امروز آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور وارد شهرستان قرچک شد و مورد استقبال مسئولان عالی استان تهران و شهرستان‌های جنوب شرق تهران قرار گرفت.

وی در سفری یک روزه به شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران سفر کرده است تا از نزدیک با مشکلات و ظرفیت‌های این شهرستان‌ها آشنا شود، در این سفر تصمیمات دولت برای اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام گرفته خواهد شد و اعتبارات مربوطه اخذ می‌شود.

 

حضور رئیسی در محل اجرای پروژه راه‌آهن شهری ورامین

آیت‌الله رئیسی که صبح امروز شنبه به منظور انجام بخش دیگری از سفر دولت مردمی به استان تهران، به شهرستان ورامین سفر کرده است، در ادامه بازدیدهای میدانی خود از پروژه راه‌آهن شهری ورامین و پل قاسم‌آباد که عملیات اجرایی آن به دلیل عدم تخصیص منابع از 9 سال پیش متوقف شده است، دیدن کرد.

اجرای پروژه راه‌آهن شهری ورامین از سال 88 آغاز شده و پل قاسم‌آباد نیز قرار بود به منظور تسهیل تردد و رفع تقاطع راه‌آهن با این جاده احداث شود.قرار است در راستای نهضت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در سفرهای استانی دولت مردمی، در جلسه امروز شورای اداری شهرستان ورامین، درباره نحوه تسریع در تکمیل این طرح تصمیم‌گیری شود.

 

حضور رئیس جمهور در جمع ساکنان شهرک آژین پیشوا ‌

‌رئیس جمهور ‌پس از بازدید از بیمارستان نیمه تمام پیشوا، به صورت سرزده به شهرک آژین رفت و با مردم به گفت و گو نشست و در جریان مشکلات آنان قرار گرفت. شهرک آژین به عنوان یکی از مناطق محروم شهرستان پیشوا دارای هشت پروژه مسکن مهر است و ساکنان آن از رئیس جمهور به گرمی استقبال کردند. رئیس جمهور پس از استماع سخنان مردم این منطقه نامه های آنان را تحویل گرفت و به آنان قول رسیدگی به مشکلاتشان را داد.

رئیس جمهور درجریان این بازدید، با ساکنان شهرک آژین به گفت و گو نشست و تعدادی از کودکان این محدوده را که همراه با مردم در مقابل مدرسه نوساز شهرک جمع شده بودند، مورد تفقد قرار داد.

آیت الله رئیسی در جمع ساکنان ‌شهرک آژینه پیشوا با بیان اینکه ساکنان این شهرک آژینه پیشوا  از خدمات شهری محروم هستند و نبود خدمات شهری باعث شده که زندگی مردم با زحمت مواجه شود، اظهار داشت: در حال حاضر مشکلات جدی در حوزه خدمات شهری وجود دارد.

وی با بیان اینکه برخی ساکنان شهرک آژینه پیشوا از مدد جویان بهزیستی وکمیته امداد هستند که باید به آنها توجه ویژه ‌شود‌، افزود: همه خانواده‌ها محترم هستد اما این خانواده‌ها احترام ویژه دارند و باید برای آنها  کار انجام شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه اعتبارات لازم برای خدمات شهری تخصیص و وزیر راه و شهرسازی برای رفع مشکلات این شهرک دستور به اقدام بدهد و با برنامه‌ریزی  و زمان‌بندی از امروز که اواخر ماه خرداد است کار را شروع کنند، تصریح کرد: تا پایان سال جاری خدمات شهری برای تسهیل زندگی ساکنان اجرایی شود.

وی با بیان اینکه وزیر راه و شهر سازی دستور به اجرای کار بدهد و استاندار و فرماندار پیگیر انجام امور باشند، ادامه داد: از مسئولان انتظار انجام امور را داریم تا در بازدید بعدی دیگر شاهد این مشکلات نباشیم، تمام درخواستهای شخصی ساکنان که با نامه به ما اعلام شده پیگیری و با شماره تماس قید شده در نامه  برای بررسی مشکلات تماس گرفته می شود.

 

رئیسی به امامزاده جعفربن‌ موسی‌ الکاظم (ع) رفت

رئیس جمهور در ادامه سفر به شهرستان پیشوا‌، در بارگاه ملکونی امامزاده جعفربن‌موسی‌الکاظم (ع) فرزند بلافصل امام هفتم شیعیان حضور یافته و ضمن زیارت مضجع نورانی این امازاده واجب التعظیم، با تنی چند از مردم دیدار و گفت وگو کرد.

بسیاری از مردم پیشوا که از حضور رئیس جمهور در این شهرستان آگاه شده بودند، با این که رئیس جمهور برنامه‌ای برای دیدار مردمی نداشت، در مقابل صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) حضور یافته و مشتاقانه درخواست حضور با وی را داشتند.رئیس جمهور در هنگام حضور در این مکان مقدس، با تنی چند از زائران و مجاوران دیدار داشته و صمیمانه با آن‌ها گفت وگو کرد.

 

بازدید رئیس جمهور از بیمارستان در حال ساخت پیشوا

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز شنبه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان تهران به شهرستان ورامین سفر کرده است، از پروژه نیمه‌تمام بیمارستان 96 تختخوابی پیشوا دیدن کرد.

عملیات اجرایی این واحد درمانی به منظور تحت پوشش قرار دادن جمعیت 150 هزار نفری شهر پیشوا، از سال 1388 آغاز شده و تاکنون تنها کمتر از 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس جمهور در جریان بازدید خود با تأکید بر ضرورت تکمیل هر چه سریع‌تر این بیمارستان و بهره‌مندی مردم منطقه از خدمات آن اظهار داشت: با توجه به جمعیت بالا و وضعیت منطقه، تأخیر 12 ساله در احداث این پروژه خدماتی به هیچ وجه قابل پذیرش و توجیه نیست و باید به سرعت تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

رئیسی از مسئولان دانشگاه شهید بهشتی به عنوان متولی اجرای پروژه، وزارت بهداشت و استانداری تهران خواست که با پیگیری جدی مسائل و مجوزهای اداری و نیز تامین منابع تسهیلات لازم این بیمارستان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تکمیل و به بهره‌برداری برسانند.

 

بازدید از طرح قطار حومه‌ای ورامین ـ تهران

وی سپس رئیس جمهور در جریان سفر به شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا با حضور در محل اجرای طرح قطار حومه‌ای که شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران را به پایتخت متصل می‌کند، از روند اجرا و تکمیل این طرح مهم ملی بازدید کرد و در جریان مسائل و مشکلات آن و خواسته مردم و مسئولان در تبدیل وضعیت این طرح از راه‌آهن به شرکت مترو قرار گرفت.

 

بازدید آیت‌الله رئیسی از مجتمع 980 واحدی سبحان قرچک

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح امروز شنبه به منظور انجام بخش دیگری از سفر دولت مردمی به استان تهران، به شهرستان ورامین سفر کرد و در اولین بخش از بازدیدهای میدانی خود، از مجتمع مسکونی 980 واحدی سبحان در شهر قرچک دیدن کرد.

رئیس جمهور در این بازدید میدانی از بخش‌هایی از این مجتمع مسکونی دیدن کرد و با توضیحات وزیر راه و شهرسازی و استاندار تهران در جریان مشکلات پیش‌روی بهره‌برداری از آن قرار گرفت.

احداث مجتمع مسکونی سبحان قرچک در سال 1384 از سوی بخش خصوصی آغاز شد، اما با وجود تکمیل تقریبی مجتمع به دلیل عدم توانایی بازپرداخت دیون از سوی مجری پروژه، در ازای مطالبات، توسط صندوق اعتباری توسعه مصادره می‌شود.

پس از ورشکستگی صندوق اعتباری توسعه نیز این مجموعه در ازای بدهی‌های این صندوق به بانک مرکزی واگذار می‌شود.

 

سفر رئیس جمهور به شهرستان قرچک

وی در سفری یک روزه به شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران سفر کرده است تا از نزدیک با مشکلات و ظرفیت‌های این شهرستان‌ها آشنا شود، در این سفر تصمیمات دولت برای اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام گرفته خواهد شد و اعتبارات مربوطه اخذ می‌شود.رئیس جمهور را تعدادی از وزرا و معاونین وی در این سفر همراهی می‌کنند که وزرا در این سفر در شهرهای شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا حاضر شده تا از نزدیک مشکلات شهرستان‌ها را احصا و بررسی کنند.

قرار است در جلسه امروز شورای اداری شهرستان ورامین در راستای نهضت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در سفرهای استانی دولت مردمی، درباره تعیین تکلیف و بهره‌برداری از این مجتمع تصمیم‌گیری شود.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!