چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۰۸:۵۹
زنان و جوانان - کد خبر : 10669
پنجشنبه، ۱۰ تير، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

حضانت ولایت مادری و بیمه زنان خانه‌دار در فراکسیون زنان مجلس بررسی شد

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از بررسی موضوع حضانت و شئون ولایت مادری و بیمه زنان خانه‌دار در چهارمین جلسه فراکسیون زنان مجلس خبر داد.

حضانت ولایت مادری و بیمه زنان خانه‌دار در فراکسیون زنان مجلس بررسی شد
به گزارش پايگاه خبري تحليلي ايران زمين به نقل از همشهری آنلاین، سارا فلاحی در جمع خبرنگاران در تشریح چهارمین جلسه فراکسیون زنان گفت: فراکسیون زنان و خانواده در راستای نقشه راه و انجام وظایف خود، چهارمین جلسه خود را در موضوع حضانت و شئون ولایت مادری برگزار کرد.
 
سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مطالبه برخی از خانواده‌ها، به ویژه خانواده‌های محترم شهدای مدافع حرم، فراکسیون این موضوع را از سال گذشته در دستورکار قرار داد.
 
فلاحی ادامه داد: اجرای حق ولایت قهری جد پدری و حق حضانت مادر (یا هر شخصی که حضانت طفل در صورت نبود یا عدم توانایی والدین به او اعطاء شده است) در عمل ممکن است به دلیل اختلاف نظر بین ولی قهری و مادر، با یکدیگر تزاحم پیدا کند و محل اختلاف شود. این اختلاف قطعاً منافی مصالح فرزند هم است.
 
او با اشاره به بررسی‌های این موضوع در مجلس و مرکز پژوهش‌ها اظهار داشت: در آخرین جلسه سال گذشته مقرر شد مرکز پژوهش‌های مجلس با توجه به نکات جلسات کارشناسی برگزار شده، پیش‌نویسی را در این موضوع آماده کند. این پیش‌نویس آماده شده و به صورت یک ماده واحده درآمده است. در این جلسه، این ماده واحده به همراه مقدمه توجیهی آن با حضور مسئولان قوه قضاییه، کارشناسان حقوقی، قضایی و فقهی به بحث و بررسی گذاشته شد.
 
سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی عنوان كرد: در نهایت مقرر شد با توجه به نکات گفته‌ شده، این پیش‌نویس با حضور کارشناسان و مسئولان حاضر در این جلسه، مجدد در جلسه دیگری اصلاح، موسع و نهایی شود.
 
وی همچنین از بررسی موضوع بیمه زنان خانه‌دار در فراکسیون زنان مجلس خبر داد و تصریح کرد: از تصویب بیمه زنان خانه‌دار و تکلیف دولت‌ها برای اجرای آن، سال‌های طولانی می‌گذرد اما متاسفانه به دلیل مسائل بودجه‌ای همچنان به مرحله اجرا نرسیده است. حتی در برنامه توسعه نیز پیش‌بینی‌هایی برای اجرای پلکانی آن شد که به نتیجه نرسید.
 
فلاحی با بیان اینکه با توجه به اهمیت نقش‌های خانوادگی زنان، ارزش افزوده کار زنان برای خانواده و همچنین ایجاد پشتوانه حداقلی اقتصادی برای زنان خانه‌دار، بیمه زنان خانه‌دار نیازمند بررسی بیشتر و تلاش برای نزدیک شدن به مرحله اجراست، خاطرنشان کرد: از این جهت فراکسیون زنان بررسی این موضوع را در دستورکار مرکز پژوهش‌های مجلس قرار داد. در گام نخست تمام نظرات موجود پیرامون بیمه زنان خانه‌دار در داخل کشور احصاء و دسته‌بندی مضمونی شد. ضمن آن‌که مطالعات تطبیقی نیز درباره آن صورت گرفت.
 
این نماینده مجلس افزود: در جلسه‌ای که در این رابطه برگزار شد گزارشی از پژوهش‌های صورت‌گرفته در موضوع زنان خانه‌دار، مسائل این زنان و نیازمندی‌ها و مطالبات ایشان ارائه شد و مقایسه‌ای با وضعیت زنان شاغل صورت گرفت.
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار زنان و جوانان
پربیننده‌ترین اخبار زنان و جوانان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!