پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۳:۰۳
اجتماعی - کد خبر : 3141
شنبه، ۱۶ فروردين، ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰

حسن روحانی: در حال آغاز مرحله سوم طرح فاصله گذاری اجتماعی هستیم.

در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، میزان تاثیر اجرای مرحله دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی برای اجرای مرحله سوم این طرح، مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

حسن روحانی: در حال آغاز مرحله سوم طرح فاصله گذاری اجتماعی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی تشکیل شد،، میزان تاثیر اجرای مرحله دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی برای اجرای مرحله سوم این طرح با عنوان "فاصله گذاری هوشمند اجتماعی"مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

در جلسه امروز این ستاد که روسای کمیته‌های اجتماعی، امنیتی، آموزشی، اداری،بهداشتی، آموزش عالی، پشتیبانی، اصناف و اقتصادی نیز حضور داشتند، حسن روحانی با تاکید بر اینکه رؤسای کمیته‌های گوناگون ستاد ملی مبارزه با کرونا باید ارزیابی دقیقی از میزان تاثیر تشدید برنامه فاصله‌گذاری اجتماعی داشته باشند،گفت: پس ازکسب اطمینان لازم از ایجاد وضعیت تثبیت شده در مدیریت مقابله با کرونا باید برای دوره بازگشایی، در تمامی حوزه‌ها برنامه های متنوع و مختلفی درکمال دقت و متناسب با نوع کسب و کار طراحی و اجرا شود.

رئیس جمهور با تاکید بر این که طرح فاصله گذاری اجتماعی با تبدیل به فاصله‌گذاری هوشمند ادامه خواهد یافت، افزود: مرحله اول و دوم این طرح اجرا و نتایج خوبی حاصل شد. الان در مرحله سوم آن که اجرای فاصله گذاری هوشمند اجتماعی است،  قرار داریم. برای رسیدن به اهداف مان باید جزئیات آن کاملا مشخص و مدون باشد. در واقع طرح ها و برنامه های بهداشتی باید به گونه‌ای  باشندکه همه مردم اعم از ارباب رجوع، کارمند، کارگر و کاسب آن ها را درک کرده و مطمئن شوند که با رعایت کامل موارد ذکر شده در محیط کار و بیرون از خانه تا حدود زیادی از ابتلا به بیماری مصون خواهند ماند.

روحانی گفت: باید کاملا مطمئن شویم که از چه زمانی دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند بدون نگرانی در مراکز آموزشی حاضر شوند، لذا رؤسای کمیته‌ها باید مطالعات و ارزیابی‌های دقیقی انجام بدهند تا بر اساس آن ها ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

وی افزود: باید در نظر داشته باشیم که در صورت باقی ماندن کرونا باید آن را به گونه‌ای مدیریت کنیم که زندگی مردم با مشکل توأم نباشد. نباید بدون مطالعه و دقت لازم تصمیمی بگیریم. مردم باید مطمئن شوند که تمامی تصمیمات دولت مبتنی بر مطالعات دقیق علمی و مشورت با همه متخصصین است.

رئیس جمهورتاکید کرد: اولویت اول ما سالم بودن مردم است. در کنار آن سلامت زندگی ومعیشت کسب و کارهای کوچک و طبقه ضعیف و همچنین آینده فرزندان مان نیز اهمیت زیادی دارند. از این رو باید بدانیم در زمانی که محدودیت‌ها به پایان رسیدند مردم دیگر نباید نگران سلامت خود و فرزندان‌شان باشند.

روحانی اظهار داشت: باید بدانیم صدمات اصلی اقتصادی کرونا متوجه اقشار ضعیف جامعه است. ما نبایداجازه دهیم کرونا سلامت و معیشت آنان را نابود کند. یعنی ضمن حفظ سلامت مردم، وضعیت اقتصادی و معیشت آنان را درست کنیم.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!