جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۰:۴۳
فرهنگ و هنر - کد خبر : 9114
شنبه، ۱۱ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۸:۰۰

حساب بانکی محمد معتمدی توقیف شد

حساب بانکی محمد معتمدی ، که حقوق مدرسان آموزشگاه موسیقی آبی رود در آن بوده است توقیف شد.

حساب بانکی محمد معتمدی توقیف شد

به گزارش خبرگزاری ایران زمین ، دیروز جمعه دهم اردیبهشت 1400 وتنها چند ماه به پایان دولتِ دوازدهم باقی مانده است. در این میان محمد معتمدی با انتشار عکس و متنی عجیب اهالی موسیقی را شوکه کرد. معتمدی از توقیف حساب بانکیِ خود خبر داد. حسابی که حقوق مدرسان آموزشگاه موسیقیِ «آبی رود» در آن بوده است.

معتمدی علت این امر را بدهیِ مالیاتی بیان کرده است. البته هنوز مشخص نیست که این بدهی مالیاتی مربوط به درآمد آموزشگاه موسیقیِ «آبی رود» با مدیریت محمد معتمدی بوده یا به دلیل دیگری اعمال شده است. متن انتشار داده شده از سوی محمد معتمدی خواننده موسیقی کشورمان را می‌خوانید:

«خدا رو شکر عزیز...
برقرارِ برقراریم! خیلی هم سر کیفیم. بیخود داریم ادای حال بدا رو در میاریم!
امروز یک اتفاق عجیب افتاد برامون.
از آموزشگاه تماس گرفتند که موجودی حساب پرداخت حقوق معلم‌ها از سوی دولت بابت مالیات توقیف شده!
خبر کوتاه بود و عجیب! با خودم گفتم بابک زنجانی و امثال او با آن بدهی‌های نجومی هنوز به مرحله توقیف اموال نرسیده‌اند ولی حکم توقیف اموال بنده با افتخار و به سرعت صادر گردید. نمی‌دانم بابت کدام درآمد ولی عنوانش هست بدهی مالیاتی!!

 

زندگی محمد معتمدی:

محمد معتمدی فراگیری آواز و همچنین ساز نِی را به صورت خودآموز از سنین نوجوانی آغاز نمود. از سال ۱۳۷۶ شروع به فراگیری شیوه آوازطاهر زاده  نزد حمید رضا نور بخش کرد. او همچنین به سبب علاقه‌ای که به مکتب آواز اصفهان داشت، همزمان به تمرین و الگوبرداری از آواز اساتیدی چون تاج اصفهانی  و  ادیب خوانساری پرداخت و در این مسیر از راهنمایی کسانی

او در سال ۲۰۱۳ میلادی از سوی رادیو دولتی  فرانسه  به عنوان خوانندهٔ برگزیده سال انتخاب شده و جایزه فرانس موزیک ۲۰۱۳ را دریافت نموده ‌است.

ارکستر موسیقی ملی بعد از سه سال، فعالیت مجدد خود را آغاز کرد؛ این بار، با رهبری «فرهاد فخرالدینی» که از آخرین اجرایش همراه با ارکستر، بیش از ۶ سال می‌گذرد. در آخرین برنامهٔ ارکستر به همراه فخرالدینی، «سیدمحمد معتمدی» به عنوان خواننده حضور داشت و حالا بار دیگر او در این برنامه قطعاتی را اجرا کرد و با همراهی  سالار عقیلی  خوانندهٔ اولین اجرای ارکستر به مدت سه شب شد.

 جایزه های دریافتی او شامل اکسپوی موسیقی «بابل مد» که همه ساله در شهر مارسی  فرانسه برگزار می‌شود، عهده‌ دار اهدای جایزه سال رادیو فرانسه است. در سال ۲۰۱۳ ضمن معرفی چهره برگزیده سال جایزه «فرانس موزیک» را به محمد معتمدی اهدا کردند.

و همچنین محمد معتمدی نامزد دریافت تندیس حافظ بهترین خواننده ترانه تیتراژ در نوزدهمین جشن حافظ برای مجموعه تلویزیونی لحظه گرگ میش  سال  ۱۳۹۸ است.

 در ادامه ماجرا یک اتفاق عجیب برامون افتاد.
از آموزشگاه تماس گرفتند که موجودی حساب پرداخت حقوق معلم‌ها از سوی دولت بابت مالیات توقیف شده!
خبر عجیبی بود ! با خودم گفتم بابک زنجانی و امثال او با آن بدهی‌های نجومی هنوز به مرحله توقیف اموال نرسیده‌اند ولی حکم توقیف اموال بنده با افتخار و به سرعت صادر گردید. نمی‌دانم بابت کدام درآمد ولی عنوانش هست بدهی مالیاتی!!
البته این هم اموال شخصی من محسوب نمی‌شد و حساب پرداخت حقوق معلمان آموزشگاه «آبی رود» بود. چقدر حساب‌های بانکی من خالی بوده که رفتند سراغ حقوق معلم‌های آموزشگاه!

همه فعالان عرصه موسیقی می دانند که بنده یک هزارم بسیاری از دوستان همکار هم در این مملکت فعالیت و درآمد نداشته‌ام. و در این دو سال اخیر که تعداد کنسرت‌های ما هم صفر بوده. حتی همین کنسرت‌های آنلاین که اکثر همکاران من داشتند را هم بنده نداشتم. گمان نمی‌کنم هیچکدام از آن دوستان چه در مقام تهیه کننده و چه در مقام هنرمند تا کنون گذرشان هم به اداره مالیات خورده باشد، چه رسد به اینکه حکم توقیف اموال گرفته باشند.
حالا ببینید من چه بخور بخوری راه انداخته بودم که دولت و اداره مالیات و نظام بانکی همزمان و طی یک عملیات ضربتیِ مبارزه با فساد، این ابر بدهکار بانکی و مالیاتی را قبل از خروج از کشور ضربه فنی کردند.
بخدا من حاضرم الباقی اموالم رو هم به شما ببخشم. فقط آنقدر کم است که باعث شرمندگی خودم خواهد بود! ولی اگر به همین اندک کارتان راه می‌افتد بسم الله!
خدا را شکر، من یکی که از سوی دولت محترم، هم پشتیبانی شدم و هم مانع زدایی. حالا با یک روحیه سرشار از امید می‌روم سراغ ادامه کار فرهنگی و تولید اثر در این مملکت.
شما هم آماده‌اید؟!

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ و هنر
پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ و هنر
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!