جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۵:۵۰
بهداشت و درمان - کد خبر : 10280
دوشنبه، ۲۴ خرداد، ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰

حجامت نمی تواند جای اهدای خون را بگیرد

کرونا از طریق اهدای خون منتقل نمی‌شود و در این زمینه جای نگرانی نیست.بنابر این مردم می‌توانند با خیال راحت نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

حجامت نمی تواند جای اهدای خون را بگیرد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، دکتر بیژن کیخائی اظهار کرد: بسیاری از بیماران نیازمند دریافت خون هستند. خوزستان یکی از استان‌های تالاسمی‌خیز کشور است و این بیماران به دریافت مستمر خون نیاز دارند. بیماران سرطانی نیز در بازه‌ای از درمان، به دریافت خون نیاز دارند.

همچنین یک فوق تخصص خون درباره حجامت افزود: بهترین درمان برای افرادی که غلظت خون دارند، اهدای خون است اما برخی به جای اهدای خون، حجامت می‌کنند در حالی که حجامت نمی‌تواند غلظت خون را کاهش دهد.

 با توجه به اینکه آمار تصادفات در خوزستان بالا است و خوزستان، استان‌های همجوار را نیز پوشش می‌دهد، بیماران تصادفی نیز به خون نیاز دارند.

این دکترتصریح کرد: در برخی جراحی‌های دیگر نیز ممکن است بیماران به خون نیاز پیدا کنند بنابراین نیاز به خون همیشگی است و جایگزینی برای خون وجود ندارد. خون این بیماران تنها از طریق اهداکنندگان تامین می‌شود.

طبق گفته‌ها افراد ۱۸ تا ۶۰ سال سالم و دارای وزن بالای ۵۰ کیلوگرم می‌توانند خون اهدا کنند و هر فرد می‌تواند حداقل هر سه ماه یک بار خون اهدا کند. همچنین کسانی که حجامت کرده‌اند، حداقل سه ماه نمی‌توانند خون اهدا کنند.

کیخائی به تاثیر اهدای خون در کاهش غلظت خون اشاره کرد و گفت: امروزه متاسفانه حجامت به غلط جایگزین اهدای خون شده است در حالی که نباید جای اهدای خون را بگیرد. بهترین درمان برای افرادی که غلظت خون دارند، اهدای خون است اما برخی به جای اهدای خون، حجامت می‌کنند در حالی که حجامت نمی‌تواند غلظت خون را کاهش دهد.

این فوق تخصص خون و آنکولوژی اطفال گفت: قبل از انجام فرآیند اهدای خون، بررسی‌های لازم از افراد انجام و در شرایط خاص، خون در اختیار بیماران نیازمند قرار می‌گیرد.

 کرونا از طریق اهدای خون منتقل نمی‌شود و در این زمینه جای نگرانی نیست. مردم می‌توانند با خیال راحت نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!