جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۱:۴۲
فرهنگ و هنر - کد خبر : 8233
شنبه، ۰۷ فروردين، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

حاجی فیروز نژاد پرست نیست

حاجی فیروز متهم به نژاد پرستی شد.

حاجی فیروز نژاد پرست نیست

به گزارش پايگاه خبري و تحليلي ايران زمين، رضوان ابوترابی در یادداشتی به حواشی بخش‌نامه معاونت فرهنگی شهرداری در مورد نماد فرهنگی «حاجی فیروز» پرداخت و نوشت: (( به نظر اعتراض اهالی شریف هنر وارد نیست. چرا اعتراض، بیایید صورت سیاه حاجی فیروز را بشویید و به آن رنگ سفید یخچالی بزنید تا هم معاونت فرهنگی شهرداری اینقدر مصمم برای رفع چنین مشکل بزرگی بخشنامه صادر نکند، هم حاجی فیروز مادر مرده متهم به نژاد پرستی نشود! اصلاً برای حل چنین مشکلی می توانیم رنگ لباس حاجی فیروز را هم عوض کنیم تا احیاناً تیم های ورزشی هم گله ای نداشته باشند. مخصوصاً کلاهش را از سرش برداریم. آن کلاه بی موردی که آدم را یاد جشن تولد بچه ها می اندازد.

واکنش کانون کارگردانان خانه تئاتر را که در جوابیه بخشنامه شهرداری صادر شده و نوشته‌است: «در روزهای آغازی فروردین ۱۴۰۰ شمشیر آخته نامهربانی باز هم ناباورانه بر قامت آیین‌ها و فرهنگ ایرانی فرود آمد. بی‌آن‌که بدانید و یا شاید می‌دانید اما با جهل تمام بخشنامه صادر می‌کنید و شخصیتی کهن، شریف و آیینی را که پیام‌آور تبرک‌جویی و شادی و نشاط برای مردم است را به اتهام جعلی «نژادپرستی» بی‌محکمه و با جهل خود محکوم کرده و آنگاه ریاکارانه هنرمندان و پژوهشگران را به گفتگو دعوت می‌کنید. این چه آدابی است که شما دارید؟ آقایان، بی‌دانشی و یا بهتر بگویم بی‌سوادی‌تان را بیشتر از این به رخ نکشید. حاجی‌فیروز نژادپرستانه است؟ اندیشه شما نژادپرستانه است.

حاجی‌فیروز نماینده معرفت سترگ ایرانی است. کافی است کمی بدانید و کمی بخوانید و در اندیشه بی‌بدیلش غور کنید.

از مدیرانی که برای بهره‌گیری از نمایش و تئاتر در جهت توسعه فرهنگی جامعه عاجز هستند و حتی توان برقراری امنیت و حریم و حرمت مردم در مهم‌ترین مرکز فرهنگی کشور، تئاتر شهر را ندارند، نمی‌توان انتظار داشت که حاجی‌فیروز را نژادپرستانه ندانند.

کانون کارگردانان خانه تئاتر معتقد است آداب و رسوم مردمان سرزمین‌مان نتیجه فلسفه و معرفت عمیق جمعی بوده و با بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های مقامات رسمی حذف‌شدنی نیستند.

کانون کارگردانان به طور اکید خواستار برخورد شورای شهر و شهردار تهران با این گونه سبُک‌اندیشی‌ها و بی‌خردی‌ها که نتیجه‌ای جز انفکاک و خدشه به باورهای آیینی مردم ندارد است.

امیدواریم مسئولان با ارج نهادن به این اندیشه جمعی و مطالبه عمومی در اسرع وقت نتیجه را در رسانه‌های عمومی اعلام نمایند.))

 


 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ و هنر
پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ و هنر
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!