چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۰۰:۳۱
اروپا و آمریکا - کد خبر : 11913
سه شنبه، ۰۲ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

جیک سالیوان: ما روزانه با طالبان از طریق کانال‌های سیاسی و امنیتی گفتگو می‌کنیم

مشاورامنیت ملی کاخ سفید گفته است؛ ما در مورد همه جنبه‌های خروج و عملیات خود درداخل فرودگاه با طالبان مشورت می‌کنیم و آماده هرگونه عملیات ضدتروریستی هستیم.

جیک سالیوان: ما روزانه با طالبان از طریق کانال‌های سیاسی و امنیتی گفتگو می‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، «جیک سالیوان» مشاورامنیت ملی کاخ سفید شامگاه دوشنبه (1 شهریور) گفت: روند خروج اتباع خارجی از فرودگاه کابل، بسیار پیچیده و خطرناک است.

سالیوان طی نشست خبری در کاخ سفید، اظهار داشت: «ما آماده هرگونه عملیاتی هستیم که ممکن است توسط داعش، القاعده یا سازمان تروریستی دیگری در افغانستان انجام شود».

به نقل از پیگاه اطلاع‌ رسانی کاخ سفید، مشاورامنیت ملی کاخ سفید درباره روند تخلیه اتباع خارجی از فرودگاه کابل گفته است: «ما در حال برداشتن گام‌های مهمی هستیم و یک هفته پیش هیچکس انتظار نداشت که بتوانیم ۳۷ هزار نفر را تخلیه کنیم».

جیک سالیوان با بیان اینکه روند خروج از افغانستان «پیچیده، خطرناک و با چالش‌های زیادی روبه‌رو است»، گفت: «ما در مورد همه جنبه‌های خروج وعملیات خود درداخل فرودگاه با طالبان مشورت می‌کنیم».

سالیوان در پاسخ به سوالی درباره کافی نبودن زمان برای خارج کردن همه اتباع خارجی از افغانستان تا موعد مقرر آن، پاسخ داد:‌ «ما هنوز معتقدیم که روند تخلیه روزانه در حال پیشرفت است و باور داریم که می‌توان این کار را تا ۳۱ آگوست تکمیل کنیم. ما شبکه‌ای از مراکز را در چندین کشور حوزه خلیج [فارس] و اروپا برای پذیرش شهروندان آمریکایی ایجاد کرده‌ایم».

این مقام آمریکایی در ادامه گفت: «ما در حال رایزنی نزدیک با متحدان و شرکای خود در مورد روند خروج از افغانستان هستیم. ما روزانه با طالبان از طریق کانال‌های سیاسی و امنیتی گفتگو می‌کنیم».

جیک سالیوان با ادعای احتمال قدرت گرفتن برخی سازمان‌های تروریستی در افغانستان، افزود: «این احتمال وجود دارد که القاعده توانایی‌های خود را در افغانستان دوباره برقرار کند. ما به طالبان اعتماد نداریم زیرا تصاویر وحشتناک را زمانی که آنها در قدرت بودند، به یاد داریم».

این در حالی است که «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر طالبان در قطر هشدار داده؛ تاخیر در خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان برای ایالات متحده پیامدهایی خواهد داشت و تاریخ تعیین شده، خط قرمز طالبان است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!