شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۲:۵۲
سیاست - کد خبر : 9697
دوشنبه، ۰۳ خرداد، ۱۴۰۰ - ۸:۰۰

جهانگیری برای دفاع از عملکرد دولت کاندید شده است

پیروز انتخابات کسی است که رای طبقه متوسط را جذب کند

جهانگیری برای دفاع از عملکرد دولت کاندید شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر کاندیداها به نفی طرف مقابل ادامه دهند و شیوه سلبی را در پیش بگیرند طبقانت متوسط جذب انتخابات نمی شوند ، افزود که این طبقه 50 درصد آرا را تشکیل می دهد.

حشمت الله فلاحت پیشه در مورد قطب بندی های انتخاباتی اظهار داشت: به نظر من سه کاندیدای اصلی انتخابات آقای رئیسی ، آقای لاریجانی و جهانگیری خواهند بود. به طور کلی فکر می کنم آقای جهانگیری برای دفاع از وضع موجود به میدان می آید و در نهایت احتمال اینکه به نفع لاریجانی کنار برود هست. به هرحال هرکدام از کاندیداها که تائید شوندن ، فضای دوقطبی بین لاریجانی و رئیسی شکل خواهد گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دو نفر تمام جامعه را نمایندگی می کنند یا خیر، گفت: من فکر می کنم که حتی آقای احمدی نژاد هم در بخشی از جامعه رای دارد. او که به دنبال اجرای برنامه پنجم بود و تلاش کرد تا مواردی مثل یارانه ها و سهام عدالت را مطابق برنامه چهارم پیش ببرد و همچنین یک رونق مثبتی بر دلار را هم ایجاد کرد، به طور طبیعی و با حضور در جمع مردم و در شهرستان های مختلف کشور ، کسی است که طرفدار دارد و اگر تائید صلاحیت شود تاثیر مثبت روی افزایش مشارکت دارد.

اما اگر تائیدصلاحیت نشود رای دهندگان به احمدی نژاد کسانی نیستند که به طور کلی در انتخابات شرکت نکنند و حتی اگر خود احمدی نژاد اعلام تحریم کند، پایه رای ایشان در انتخابات حضور پیدا خواهد کرد.

فلاحت پیشه افزود: جریانی که باید آرای آنان را جذب انتخابات کرد طبقه متوسط جامعه است، طبقات حقوق بگیر و مولد در حوزه اقتصاد شهری کسانی هستند که به شدت گله مندن هستند که سیاست ها و دولت های گذشته زندگی آنان را با دشواری های مختلفی مواجه کرده است و فقط یک برنامه جامع می تواند این جریانات را جذب کند.

این طبقه شاید چیزی حدود 50 درصد آرا را شکل بدهد، اما اگر برنامه ای از سوی کاندیداها شکل بگیرد آن موقع شرایط فرق می کند و به نظرم پیروز انتخابات کسی است که رای طبقه متوسط را جذب کند. این طبقه متوسط عهد پایداری با چپ یا راست ندارد، آن چیزی که برای آنان مسئله است این نکته است که دولت نه تنها مشکلی از آن ها حل نکرده است بلکه زندگی را هم سخت تر کرده است.

این نماینده سابق مجلس درباره صحبت های سخنگوی شورای نگهبان که گفته بود مشارکت نه چندان بالای مردم تاثیری در مشروعیت نظام ندارد و اینکه آیا این سخنان مقدمه ای بر ردصلاحیت ها است، گفت: من این مواضع را چندان مرتبط با بحث تائید صلاحیت ها نمی دانم، در کشور ما همیشه یک عده سعی کرده اند بین مقبولیت و مشروعیت یک فاصله و خط کشی بگذارند و برایش هم محمل قانونی بسازند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!