پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۰:۲۴
سیاست - کد خبر : 36
دوشنبه، ۱۷ تير، ۱۳۹۸ - ۹:۰۰

جهانگیری : هر صبری دوره ای دارد.

اگر طرف‌های مقابل به تعهدات خود عمل کنند، کاهش تعهدات ایران برجام قابل برگشت است.

جهانگیری : هر صبری دوره ای دارد.
اسحاق جهانگیری در نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی و فناوری که در دانشگاه الزهرا برگزار شد، گفت: اگر طرف‌های مقابل به تعهدات خود عمل کنند، کاهش تعهدات ایران برجام قابل برگشت است. ما بعد از خروج آمریکایی‌ها از برجام یکسال در برجام ماندیم و به تعهدات خود عمل کردیم. جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری ایران بیان داشت: در مذاکرات اخیر با رئیس جمهوری ما می‌خواستند که برای کاهش تعهدات فرصت بدهیم و خارج نشویم. یکسال گذشت ما صبر کردیم به تعهدات خود عمل کردیم، با اروپایی‌ها، چینی‌ها و روسیه و کشورهای منطقه نیز بحث کردیم. هر صبری دوره‌ای دارد، شما با فرصت یک هفته‌ای چه کاری می‌خواهید انجام دهید وی درباره خروج آمریکا از برجام گفت:
 
آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و شش کشور طرف مذاکره، شورای امنیت و آژانس بین المللی انرژی اتمی وقتی که درباره برجام توافق شد از آن به عنوان راهکار جدید مهمی که می‌تواند گره‌ها و بحران‌های بزرگ را با روش گفت و گو حل کند، یادکردند و گفتند این الگو برای حل بحران‌های مختلف جهانی قابل استفاده است. 
 
جهانگیری اضافه کرد: آمریکایی‌ها چه قبل از خارج شدن از برجام و چه بعد از آن نگذاشتند ملت ایران از دستاوردهای برجام استفاده کند. آنها سعی کردند فضای ناامنی بر سر اقتصاد ایران و روابط سیاسی ایران حاکم کنند و بگویند که بالاخره توافق به هم می‌خورد و شما نمی‌توانید کار دقیقی با این کشور (ایران) انجام دهید بنابراین راهی برای کار کردن با این کشور وجود ندارد. تا اینکه سال گذشته در اردیبهشت ماه رسماً از برجام خارج شدند و تحریم‌های سنگینی وضع کردند. 
با خروج آمریکا از برجام که با فشار های اقتصادی نیز بر ایران همراه بوده است، ایران در سایه بی توجهی اروپایی ها عملا نتوانسته از مزایای برجام استفاده کند و سرانجام با کاهش مرحله به مرحله از تعهدات برجامی خود تهدید کرده که اگر 4+1 هزینه ای را برای حفظ این قرارداد نپردازند ایران نیز حاضر نیست که به طور یک طرف برجام را اجرا کند و در صورت لزوم از برجام خارج می شود. این موضوع ایران با واکنش های مختلفی از سوی قدرت های جهانی رو به رو بوده است.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!