سه شنبه، 28 فروردين، 1403 | Tuesday 16th of April 2024
۲۰:۱۲
دولت - کد خبر : 10860
شنبه، ۱۹ تير، ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

جهانگیری : نظرخواهی رئیس جمهور منتخب از جریان های سیاسی اقدام پسندیده است

در این شرایط نیاز به گفتگو، افزایش همدلی و به رسمیت شناختن نخبگان و سرمایه های فکری کشور داریم تا بتوانیم از همه ظرفیت ها برای حل مسائل مردم استفاده کنیم.

جهانگیری : نظرخواهی رئیس جمهور منتخب از جریان های سیاسی اقدام پسندیده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح امروز (19 تیر ماه) در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ملی تن و علم (جایزه مریم میرزاخانی) حضور پیدا کرد.

جهانگیری با اشاره به مسائل و مشکلاتی نظیر خشکسالی و کمبود آب، شیوع بیماری کرونا و تحریم های ظالمانه آمریکا اظهار داشت : دعوت رئیس جمهور منتخب ورئیس جدید قوه قضائیه از جریان های سیاسی برای ارائه پیشنهاد و راهکار به منظور عبور از بحران های پیش روی کشور اقدام پسندیده ای است. ما در این شرایط نیاز به گفتگو، افزایش همدلی و به رسمیت شناختن نخبگان و سرمایه های فکری کشور داریم تا بتوانیم از همه ظرفیت ها برای حل مسائل مردم استفاده کنیم.

اینکه سران سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه از یک جریان سیاسی هستند و نهادهای حاضر نیز نوعا از آنها حمایت می کنند و از همان جریان هستند می تواند به حل مسائل کشور کمک کند اما آنچه مهمتر از همه اینهاست همراهی و همدلی مردم است تا دولت با پشتوانه همه مردم و برنامه ریزی عالمانه بتواند مشکلات را حل و فصل کند.

وی تصریح کرد: اگر نتوانیم به موقع با مشکلات و چالش ها مقابله کنیم آنها به مسائل پیچیده ای تبدیل می شوند، امروز موضوع آب یکی از بزرگترین مشکلات کشور است، به طوری که وقتی شایعه انتقال آب از جایی به جای دیگر منتشر می شود فورا به مسئله سیاسی و امنیتی تبدیل می شود.

معاون اول ریاست جمهوری با اشاره به موضوع تحریم های آمریکا و پیروزی راهبرد مقاومت حداکثری ملت صبور ایران در برابر سیاست فشار حداکثری آمریکا گفت: مقامات آمریکایی هم در دولت قبل و هم در دولت فعلی این شکست را قبول کرده اند. باید با مسائل مربوط به تحريم، مديرانه و دلسوزانه برخورد شود تا مشکلات سریع تر از پیش روی دولت و ملت برداشته شود.

جهانگیری پیامدهای منفی کرونا به ویژه در حوزه اشتغال را یادآور شد و افزود: تنها در بخش خدمات کشور یک میلیون نفر اشتغال از دست رفته باید به سرعت این مسائل کمرنگ شده و آثار منفی آن به حداقل برسد.

وی همچنین خشکسالی و آثار منفی آن در حوزه های مختلف را خاطر نشان ساخت و گفت: ۱۳ هزار مگاوات برق کشور از طریق نیروگاه های برق آبی تأمین می شد که امروز به دو تا سه هزار مگاوات رسیده است و خیلی ها با توجه به پیش بینی ها درباره کاهش نزولات جوی در پاییز سال جاری پیشنهاد می کنند که باید آب پشت سدها را برای مصرف شرب مردم در گوشه و کنار کشور نگه داشت.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تلاش دولت برای رفع نیازهای دانشگاهیان به ویژه در حوزه ارزی، گفت: دولت با همه مضيفه ها تلاش کرد بودجه لازم برای تحقیقات و حمایت از دانشگاهیان را به طور کامل اختصاص دهد اما ما می دانیم که این اقدام در برابر مشکلات و کمبودها بسیار ناچیز است.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود بزرگداشت و الگوسازی برای شخصیت های علمی در حوزه های مختلف را سنتی نیکو و ارزشمند خواند و با اشاره به بزرگداشت پروفسور مریم میرزاخانی گفت: پروفسور مریم میرزاخانی دانشمندی بزرگ در سطح علمی و بین المللی بود، به لحاظ رفتار و اخلاق انسانی در عمر کوتاه پربرکت خود، شاخص به حساب می آمد و به عنوان یک زن با فهم مسائل جهان پیرامونی خود بر آورده های جهانی و علمی افزود. بنابراین لازم بود که برای ایشان مراسم بزرگداشت برگزار شود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اعطای جایزه کارآفرینی به یک زن در این مراسم، گفت: کارآفرینی کاری با ریسک بالاست که شجاعت ویژه ای در تصمیم گیری ها می طلبد و زنان برجسته کشور در سطح شرکت های دانش بنیان و کارآفرین دستاوردهای برجسته ای داشتند.

پرفسور میرزاخانی در حوزه ریاضیات کار می کرد اما به اعتبار نقش ایشان روز تولدشان بعنوان روز تن و ریاضی در جهان نامگذاری شد. او حس وطن پرستی و تعلق به سرزمین بالایی داشت و می خواست که فرزندش شناسنامه ایرانی داشته باشد به خاطر این درخواست، دولت و مجلس قانونی تصویب کردند که فرزندان مادران ایرانی بتوانند تابعیت ایرانی بگیرند. این قانون باعث شد که بسیاری از افراد محروم جامعه بتوانند برای فرزندانشان شناسنامه ایرانی بگیرند و تابعیت ایرانی داشته باشند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه در شرایط دشوار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور برگزاری این بزرگداشت ها امید به آینده و اعتماد افراد را به خود و جامعه افزایش می دهد تصریح کرد: چهره های سرشناس و الگو ، باعث می شود مردم به این نتیجه برسند که در مشکلات هم می توان به قله ها دست یافت.

وی گفت: وقتی یک نابغه و نخبه به دلیل بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت انگیزه هایی در جامعه به وجود آمد و خیرینی به میدان آمدند تا با سرمایه گذاری در مناطق محروم یا مراکز درمانی کمک کنند تا نخبگان شناسایی شده و یا بیماری های خاص از میان برود تا از فرزندان کشور حمایت و حفاظت شود.

جهانگیری در پایان افزود: نباید از نقش پدران، مادران، همسران و فرزندان سرآمدان و دانشمندان کشور غفلت کرد، برخی از آنها حاضر نشدند که کمترین امتیازی از قبل فرزندان خود بدست آورند بلکه آن را به فرصتی برای کشور تبدیل کردند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 28 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!