جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۴:۵۷
اروپا و آمریکا - کد خبر : 17121
دوشنبه، ۰۳ بهمن، ۱۴۰۱ - ۹:۰۰

جهان به سمت پرتگاه می‌رود

نوآم چامسکی، فیلسوف و زبان‌شناس سرشناس آمریکایی گفت ، چالش‌های مختلف و بسیار سخت در خصوص ضعف انسان ها در رابطه با حفظ محیط زیست خود و همینطور افزایش احتمال جنگ هسته ای و همچنین ناتوانی انسان ها در حل و فصل کردن مشکلات شان ، همگی باعث می شود جهان امروز به سمت نابودی کشیده شود.

جهان به سمت پرتگاه می‌رود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ،  پروفسور چامسکی طی مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی راشا تودی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا انسان ها قادر خواهند بود جهان پیرامون خود را به نابود بکشند ، گفت : با نگاه کردن به تمامی اتفاقات اخیر بشریت در زمینه های مختلف می توان گفت بشریت به سمت آخرالزمانی سوق پیدا کرده و با ادامه پیدا کردن این شرایط ، آرماگدون بسیار نزدیک است .

او در ادامه گفت ، انسان ها میل عجیبی به خود نابودی دارند و با ادامه پیدا کردن این مسائل ، در آخر باعث انقراض خود خواهد شد ، پروفسور چامسکی در ادامه گفت ، حتی ممکن است طی روزهای آینده چنین انقراضی رخ دهد.

پرفسور چامسکی در ادامه این مصاحبه گفت ، دو چیز هیچ گاه در سال های اخیر جدی گرفته نشده است و دست آخر همین دو موضوع باعث انقراضش می شود  ، انقراض بشریت به دو عامل بستگی دارد "افزایش احتمال خطر جنگ هسته‌ای" و "تهدید روزافزون نابودی شرایط اقلیمی" ، در سال های گذشته همیشه خطر این دو احساس می شد و هیچگاه قدم قابل توجهی برای حل و فصل آن ورداشته نشد.

این فیلسوف و زبان‌شناس آمریکایی در ادامه این مصاحبه گفت : موضوع سوم دیگری وجود دارد که باید آن را جدی گرفت ، "از بین رفتن عرصه‌ای برای بحث و گفت‌وگوهای جدی و عقلانی" به همراه "فروپاشی نیروهای دموکراتیک"  ، که در حال حاضر اصلا شاهد ان نیستیم و همه کشور ها می خواهند با زبان نظامی با یکدیگر سخن بگویند.

پرفسور چامسکی در ادامه بیشتر به موضوع سوم پرداخت و گفت ، شاید شما الان از من بپرسید که موضوع سوم هیچ ربطی به دو موضوع قبلی ندارد ولی باید بگویم که اتفاقا مهم ترین مورد ، همین سومی است ، چرا که گفت‌وگوهای عقلانی کلید حل مشکل انسان امروزی است ، نقطه عطف حل دو مورد قبلی دقیقا در موضوع سوم نهفته است ، اگر بشریت بتواند با گفت‌وگوهای عقلانی بتواند مشکلاتش را حل کند می تواند به آینده امیدوارتر باشد ، در غیر اینصورت باید آماده انقراض خود باشد.

درواقع این اظهارات نوآم چامسکی  به دلیل این بود که دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفته بود ، همه کشور ها ادعا می کنند که کلید صلح جهانی در شکست روسیه است ، به همین دلیل بود که این پرفسور چند روز بعد با شبکه تلویزیونی راشاتودی مصاحبه کرد و ضمن اشاره یه این موضوع گفت : هیچ یک از کشورها و حاکمان انها متوجه این موضوع نیستند که شکست یک قدرت هسته‌ای مانند روسیه در یک جنگ متعارف می‌تواند به یک جنگ هسته‌ای نامتعارف منجر شود ، با چیزی که ما از رفتار سیاستمداران می بینیم ، کسی به این موضوع خیلی توجه نمی کند.

پیش از این تحلیلگران زیادی در رابطه با انقراض بشریت و افزایش احتمال آن در این سالها سخن گفتند و همیشه اخطار داده اند که تصمیمات چند نفر در نهایت منجر به نابودی 8 میلیارد انسان در روی کره زمین می شود ، این یک تهدید جدی برای انسان است.

بسیاری از جامعه شناسان ، تحلیلگران گفته اند که میلیون ها سال قبل دایناسور ها که از عقل برخوردار نبودند ، توانستند چندین میلیون سال بر روی کره زمین زندگی کنند و در آخر بر اثر اتفاقات خارجی نسلشان منقرض شد ، اما انسان با وجود داشتن عقل ؛ احتمالا بر اثر اتفاقت داخلی (عقل) نسلش منقرض شود.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!