پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۵:۵۲
دوشنبه، ۱۷ بهمن، ۱۴۰۱ - ۹:۰۰

جنگ فناوری

در حال حاضر بیشتر شرکت های بزرگ و به اصطلاح غول های فناوری یا در حال افزایش فروش محصولات خود هستند یا در حال پیشرفت در زمینه های جدید و رقابت با همتایان خود در همین صنعت هستند و یا در حال تعدیل نیرو و جلوگیری از تاثیر رکود اقتصادی بر کسب و کارهای خود می باشند.

جنگ فناوری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، سال جدید میلادی برای هر یک از شرکت های بزرگ و معتبر در زمینه فناوری به شکل های متفاوتی شروع شد و در حال حاضر برخی از آنها به سرعت در حال پیشرفت هستند و سعی می کنند محصولات خود را به فروش برسانند و به دنبال بازار های جدید مالی هستند ، برخی دیگر از انها فعلا نتوانسته اند به مانند سال های قبل عملکرد خوبی داشته باشند و مجبور شده اند تعدیل نیرو کرده و خود را از هزینه های ناشی از حقوق کارکنان و بیمه هایشان خلاص کنند.

 

 تعداد دستگاه‌های فعال اپل در جهان به 2 میلیارد رسید

 پس از اینکه اپل اخیراً در گزارش سه‌ماهه اول سال مالی 2022 خود اعلام کرد که حدود بیش از 1.8 میلیارد دستگاه فعال اپل در سراسر وجود دارد، به لطف فروش فوق‌العاده دستگاه‌های خود در سال 2021 که چالش‌های زنجیره تأمین ناشی از همه‌گیری را دور زد، به سرعت موفق شد تا به نقطه عطف 2 میلیارد دستگاه دست پیدا کند.

 این گزارش در حالی منتشر شده که اپل درآمد سه‌ماهه چهارم سال 2022 خود را به‌تازگی منتشر کرده که عملکرد آن در ماه‌های تعطیلات را نشان می‌دهد. طبق گزارش مالی اپل، این شرکت در سه‌ماهه گذشته 65,775 میلیون دلار از فروش آیفون درآمد داشته است.

همچنین مجموع فروش این شرکت برای سه‌ماهه منتهی به 31 دسامبر 2022، 117.1 میلیارد دلار بوده، درحالی‌که در همین زمان از سال گذشته، این میزان 123.9 میلیارد دلار بوده است. سود تقریباً 30 میلیارد دلاری کوپرتینویی‌ها نیز در این سه‌ماهه، 13 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته (34.6 میلیارد دلار) کاهش یافته است.

 

ضرر 13.7 میلیارد دلاری بخش واقعیت مجازی و افزوده متا در سال 2022؛ سنگینی رویای متاورس روی سرمایه‌گذاران

واحد Reality Labs موفق شد تا در سه‌ماهه چهارم 727 میلیون دلار و در کل سال میلادی گذشته 2.16 میلیارد دلار درآمد برای شرکت متا کسب کند که بخش زیاد آن شامل فروش هدست‌های Quest می‌شود. همچنین این میزان نسبت به درآمد 2.27 میلیارد دلاری این بخش در سال 2021 کاهش پیدا کرده است.

به عبارت دیگر، این بخش بیشتر از شش برابر میزان درآمدی که سال گذشته تولید کرده بود را از دست داد، در حالی که کمتر از 2 درصد از کل فروش متا را به خود اختصاص داده است.

مدیر مالی متا گفت که این شرکت انتظار دارد تا ضرر سالانه واحد Reality Labs آن در سال 2023 حتی بیشتر شود. لی با اشاره به این موضوع که آن‌ها با توجه به فرصت‌های بلندمدتی که در این زمینه مشاهده می‌کنند، به سرمایه‌گذاری روی آن ادامه خواهند داد و تلاش‌های متا در زمینه واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و متاورس را یک «سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت» خواند.

 

گوگل روی مرورگری برای iOS کار می‌کند که قوانین اپل استور را زیر پا می‌گذارد

این مرورگر آزمایشی که به‌طور فعال توسط توسعه‌دهندگان Chromium پیگیری می‌شود، از موتور Bling گوگل استفاده می‌کند. با این حال، اگر گوگل بخواهد آن را در اپ استور منتشر کند، روند بررسی اپلیکیشن اپل را پشت سر نمی‌گذارد.

قوانین اپ استور اپل حکم می‌کند که برنامه‌های مرورگر iOS و iPadOS باید از موتور مرورگر این WebKit این شرکت استفاده کنند. در حالی که مرورگرهایی مانند کروم و مایکروسافت اج در macOS و ویندوز با پروژه متن باز کرومیوم ساخته شده‌اند، نسخه iOS آن‌ها مجبور به استفاده از WebKit اپل هستند که این امر باعث می‌شود رفتاری مشابه سافاری داشته باشند.

گوگل ادعا می‌کند که این برنامه صرفاً «یک نمونه آزمایشی با هدف درک جنبه‌های خاصی از عملکرد در iOS است» و «در دسترس کاربران نخواهد بود و ما همچنان از سیاست‌های اپل تبعیت می‌کنیم».

با این حال، گوگل با پروژه آزمایشی مرورگر iOS خود می‌تواند به دنبال ایجاد تغییراتی در قوانین پلتفرم اپل باشد که باعث می‌شود یک مرورگر واقعاً داخلی را منتشر کند. 

 

انتشار نتایج بنچمارک‌های گلکسی S23 اولترا؛ پرچمدار جدید سامسونگ چقدر قدرتمند است؟

 سامسونگ به‌تازگی از گوشی‌های سری گلکسی S23 رونمایی کرده و امسال پس از سال‌ها، تراشه اگزینوس را از سری گلکسی S کنار گذاشته و تنها از چیپ اسنپدراگون استفاده کرده است. این گوشی‌های هوشمند به نسخه مخصوص اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز شده‌اند و گلکسی S23 اولترا قدرتمندترین عضو این خانواده محسوب می‌شود که نتایج بنچمارک آن منتشر شده‌اند.

گلکسی S23 اولترا به لطف فرکانس بالاتر هسته Cortex-X3 توانسته در بخش تک‌هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ از ردمجیک 8 پرو با همین تراشه عملکرد بهتری داشته باشد، اما در بخش چندهسته‌ای از آن شکست خورده است. همچنین پرچمدار جدید کره‌ای‌ها در هر دو بخش نتیجه را به آیفون 14 پرو مکس واگذار کرده است.

در بنچمارک آنتوتو هم گلکسی S23 اولترا از ردمجیک 8 پرو شکست خورده است، اما باید به این نکته هم اشاره کنیم که نماینده سامسونگ از نمایشگر با رزولوشن بالاتری بهره می‌برد که فشار بیشتری به GPU می‌آورد. بااین‌حال گلکسی اس 23 اولترا توانسته است آیفون 14 پرو مکس با چیپ A16 Bionic را شکست دهد.

 

تیک طلایی توییتر ماهانه 1000 دلار

کسب‌وکارهایی که می‌خواهند تیک طلایی خود را نگه دارند، احتمالاً باید به‌زودی ماهانه 1000 دلار به توییتر پول بدهند. هنوز مشخص نیست که این برنامه چه زمانی اجرا خواهد شد، بااین‌حال پیام‌های داخلی توییتر نشان می‌دهند که این شرکت همچنین می‌خواهد ماهانه 50 دلار اضافه بابت افزودن علامتی به اکانت‌های مرتبط با کسب‌وکارها پول دریافت کند.

این خبر با اسکرین‌شاتی که «مت ناوارا»، مشاور شبکه‌های اجتماعی، در صفحه خود منتشر کرده بود، همخوانی دارد. در آن اسکرین‌شات ظاهراً ایمیلی بین مدیر محصول توییتر و یک کسب‌وکار دیده می‌شد که می‌گفت: «به‌عنوان مشترکی که زودتر به قابلیت‌های جدید دسترسی پیدا می‌کند، برای سازمان خود یک تیک طلایی و برای افراد مرتبط با آن علامتی مخصوص دریافت می‌کنید. اگر مایل به ثبت اشتراک هستید، هزینه طرح Verified for Organizations ماهانه 1000 دلار است و بابت هر اکانت اضافه باید ماهانه 50 دلار پرداخت کنید. این علامت‌ها در ماه اول هزینه‌ای ندارد.»

 

بیل گیتس برنامه های ایلان ماسک در خصوص سفر به مریخ را زیر سوال برد

بیل گیتس در مصاحبه‌ای در پاسخ به این سؤال که آیا ایلان ماسک را می‌توان یک فرد انسان‌دوست در نظر گرفت، گفت که درحال‌حاضر ماسک یکی از این افراد به‌حساب نمی‌آید، اما شاید در آینده وضعیت تغییر کند: «چیزهایی مانند تسلا، تأثیر مثبتی دارند؛ حتی بدون اینکه نوعی از بشردوستی باشد. فکر می‌کنم ایلان ماسک با استفاده از نبوغش، روزی به جمع افراد بشردوست می‌پیوندد.»

هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت در این مصاحبه ایده «ایلان ماسک»، مدیرعامل اسپیس‌ایکس را برای کلونی‌سازی مریخ زیر سؤال برد. به گفته گیتس، این ایده استفاده مناسبی از پول محسوب نمی‌شود.

به باور بیل گیتس، استفاده از پول نقد برای تأمین بودجه پروژه‌های توسعه واکسن، بهتر از فرستادن انسان‌ها به مریخ است:«رفتن به مریخ بسیار گران تمام می‌شود. به‌جای این کار شما می‌توانید واکسن سرخک بخرید و زندگی افراد را نجات دهید. این کار نوعی دلیل برای عدم سفر به مریخ محسوب می‌شود.»

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!