جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۱:۴۴
اروپا و آمریکا - کد خبر : 16202
سه شنبه، ۰۷ تير، ۱۴۰۱ - ۹:۰۰

جنایت هولناک در آمریکا؛ 46 مهاجر مرده در کامیون

مقامات تگزاس اعلام کردند که در یکی از مرگبارترین حوادث اخیر قاچاق انسان در امتداد مرز ایالات متحده و مکزیک، اجساد 46 مهاجر کشته شده در داخل یک کامیون روز دوشنبه در سن آنتونیو، تگزاس کشف شد.

جنایت هولناک در آمریکا؛ 46 مهاجر مرده در کامیون

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، یکی از مقامات سازمان آتش نشانی سن آنتونیو گفت که آنها کپه ای از اجساد روبرو شدند و هیچ نشانه ای از آب در کامیونی که در کنار ریل راه آهن در منطقه ای دورافتاده در حومه جنوبی شهر پیدا شد، پیدا نکردند.

به نقل از رویترز، به گفته این اداره، 16 نفر دیگر که در داخل کامیون پیدا شدند، به دلیل گرمازدگی و خستگی شدید به بیمارستان منتقل شدند، از جمله چهار خردسال، اما هیچ کودکی در میان کشته شدگان وجود نداشت.

چارلز هود، رئیس آتش نشانی سن آنتونیو در یک کنفرانس خبری گفت: "بیمارانی که دیدیم وضعیت بسیار بدی داشتند، از گرمازدگی و خستگی رنج می بردند. این یک کامیون یخچالدار بود، اما هیچ سیستم تهویه ای در آن وجود نداشت.»

دمای هوا در سن آنتونیو، که حدود 250 کیلومتر از مرز مکزیک فاصله دارد، در روز دوشنبه با رطوبت بالا به 39.4 درجه سانتیگراد رسید.

رئیس پلیس شهر ویلیام مک مانوس گفت: «فردی که در یک ساختمان مجاور کار می کند صدای فریاد کمک را شنیده و برای بررسی به بیرون آمده. کارگر متوجه شد که درهای تریلر نیمه باز است و به داخل نگاه کرد و تعدادی جسد یافت.»

مک مانوس گفت که این بزرگترین حادثه در نوع خود در این شهر است و گفت که سه نفر در پی این حادثه در بازداشت به سر می برند، هرچند دخالت آنها هنوز مشخص نیست.

سخنگوی اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده (ICE) گفت که بخش تحقیقات امنیت داخلی این اداره با هماهنگی پلیس محلی در حال بررسی "یک رویداد ادعایی قاچاق انسان" است.

 

گذر از مرز

این تلفات بار دیگر چالش کنترل گذرگاه‌های مهاجران در مرز ایالات متحده و مکزیک را برجسته می‌کند که به بالاترین حد خود رسیده است.

این مسئله برای جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، دموکراتی که در ژانویه 2021 با تعهد به تغییر برخی از سیاست های مهاجرتی تندرو دونالد ترامپ، به قدرت رسید، دشوار است. جمهوری خواهان از استراتژی مرزی بایدن در آستانه انتخابات میان دوره ای کنگره در نوامبر انتقاد کرده اند.

مارسلو ابرارد، وزیر امور خارجه مکزیک در توئیتر خفگی مهاجران در کامیون را "تراژدی در تگزاس" خواند و گفت که مقامات برای کمک به بیمارستان هایی که قربانیان به آن جا منتقل شده اند می روند.

سخنگوی وزارت خارجه هندوراس به رویترز گفت که کنسولگری های این کشور در هیوستون و دالاس در حال بررسی این حادثه خواهند بود. ابرارد گفت دو گواتمالایی در بیمارستان بستری شده‌اند و وزارت خارجه گواتمالا در توییتر اعلام کرد که مقامات کنسولی به بیمارستان می‌روند تا بررسی کنند که آیا دو نوجوان گواتمالایی در آنجا هستند و در چه وضعیتی بسر می برند.

به گفته جک استاتون، یکی از مقامات ارشد سابق واحد تحقیقات ICE که بازنشسته شده است، بزرگراه I-35 در نزدیکی جایی که کامیون پیدا شد، از مرز مکزیک از سن آنتونیو می گذرد و به دلیل حجم بالای تردد کامیون ها، یک کریدور قاچاق محبوب است. 

در جولای 2017، 10 مهاجر پس از انتقال در یک کامیون که توسط پلیس سن آنتونیو در یک پارکینگ وال مارت کشف شد، جان خود را از دست دادند. راننده جیمز متیو بردلی جونیور سال بعد به دلیل نقشش در عملیات قاچاق به حبس ابد محکوم شد.

استاتون گفت که از زمان حادثه سال 2017، مهاجران به طور مرتب در این منطقه رهگیری شده اند. او گفت: "فقط مسئله زمان بود که دوباره یک تراژدی مانند این اتفاق بیفتد."

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!