جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۸:۲۴
جمعه، ۲۱ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

جناب رئیس جمهور؛ به عمل کار بر آید به سخندانی نیست

دولت در انجام تعهد به دشمن خوب عمل کرد اما در برابر ملت نه !

جناب رئیس جمهور؛ به عمل کار بر آید به سخندانی نیست

به گزارش خبرگزاری ایران زمین، حجت‌الاسلام ادیب یزدی، دبیر جامعۀ مبلغین طی یادداشتی که در اختیار خبرگزاری  تسنیم قرار داده است، به بهانۀ سخنان حجت الاسلام حسن روحانی در لزوم رعایت مسائل اخلاقی که در جلسۀ هیئت دولت ایراد شد، به نکاتی اشاره کرد.

جناب رئیس جمهور امروز نکاتی را در هیئت دولت بیان فرمود که در خور توجه است.

ابتدا عرض کنم چون ریاست جمهوری مقامی رسمی است و با رأی مردم و با تنفیذ رهبر معظم انقلاب به این جایگاه رسیدند، حرمت ایشان بر همگان واجب است و به کسی هم اجازۀ توهین به مقام ایشان نمی‌دهیم. معتقدم این دولت طی این هشت سال اخیر خدمات قابل شایسته‌ای به جامعه ارائه داد؛ از جمله مبارزۀ وزارت بهداشت و جامعۀ پزشکی ما با پدیدۀ منحوس کرونا که خیلی قابل تقدیر بود. جامعه پزشکی حدود 100 شهید تقدیم این جامعه کرد. همچنین مذاکرات نفس‌گیر برجام بسیار طولانی و خستگی‌آور بود و ما می‌دیدیم عرق خستگی بر پیشانی تیم مذاکرات ما می‌نشست و ما هم آرزو داشتیم این مذاکرات به نتیجۀ مطلوب و قابل تحسینی برسد، هرچند همچون رهبری نظام خوشبین نبودیم. یا آن دسته از آبادی‌هایی که در جامعه از سوی دولت شکل گرفت، با کم و زیادش باز مورد تشکر است. مردم همه چیز را می‌بینند، می‌فهمند و هیچ چیز از نگاه آنها به دور نیست.

با این حال طی این هشت سال، گلایه‌هایی از سوی جامعۀ دینی ما همواره متوجه دولت و رئیس دولت بوده  است. ما از دولت آقای روحانی از آنجایی که ملبس به لباس روحانیت هستند، توقع داشتیم ارتقای دین‌باوری و دین‌محوری و معنویت‌گرایی را در میان مردم در دستور کار داشته باشند و دولت به ویژه در وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم و سایر نهادها می‌توانست با موضع‌گیری خداپسندانه و شرعی، موجبات تشویق مردم جهت حرکت آنها به سمت باورهای دینی را فراهم آورد که متأسفانه گاهی با رویکردهای متنقاضی روبرو بودیم. دولتی که تمام هستی آن از اسلام و انقلاب اسلامی است و تمام اعتبارش به ولایت عترت و مقولۀ ولایت فقیهی که از سوی امام راحل نهادینه شد، باز می‌گردد، باید در این راستا حرکت می‌کرد. ما نباید دولتی بی‌تفاوت نسبت به ارزش‌های دین مشاهده می‌کردیم. دولتی که با بها دادن به افراد و گروه‌های معلوم‌الحالی، نشان داد از مبانی اسلام و انقلاب اسلامی فاصله گرفته است. در این مدت، قشر مؤمن انقلابی به حاشیه رفتند و کار به دست برخی مدیران و وزیرانی افتاد که صریحاً اعلان می‌داشتند «لیبرال» هستند و به این امر افتخار می‌کردند.

نکتۀ بعد در نوع گرایش بدنۀ دولت به اشرافیت و نوع تعامل دولت با مردم بود که این مسئله نیز از اعوجاجات فکری آقایان و مکتب فکری آنها ناشی می‌شد. اینکه مدیران ما خودشان وسط میدان باشند، از این خبرها نبود. مردم به هیچ وجه دولت را از خودشان ندانستند و فاصلۀ عمیقی را بین خود و دولتمردان احساس می‌کردند. معاونی که در بدنۀ دولت و در انظار عمومی درباره افتضاح قاچاق 200 میلیونی یک دختر وزیر لب به سخن می‌گشاید و این عمل را توجیه می‌کند، آیا یک رفتار اخلاقی و انسانی است؟ یا در مسئلۀ سیل‌ها و زلزله‌های اخیری که در کشور اتفاق افتاد، آیا ارزشی به مصیبت‌زدگان قائل شدند؟ در کرمانشاه زلزله آمد، اما سازمان مدیریت بحران کشور، خود بحران‌زده شده بود و عملاً خدماتی برای ارائه نداشت. یک هفته طول کشید تا اولین خدمات و کانسک‌ها به زلزله‌زدگان ارائه شود. مردم ما به ویژه در مناطق محروم، حضور دولت را در کنار خود یا حس نکردند و یا بسیار ضعیف احساس کردند و تصریح داشتند اگر کمک‌های مردمی و تلاش‌های جهادی سپاه و بسیج نبود، هیچ معضلی حل نمی‌شد.

قصۀ پر غصۀ ما در برجام بیشتر شد. دولت ما در اقدام تعجب‌آوری، پیشاپیش به تمام تعهدات خود عمل کرد، بدون اینکه به دشمن مهلت دهد حداقل آنها هم به برخی تعهدات خود عمل کنند. دولت با شعار رفع تحریم‌ها جلو رفت، اما مؤفق نشد. با مردم صادقانه برخورد نکرد و گفت ما رفتیم تا بداخلاقی آمریکا برای همگان ثابت شود. همچنین با اینکه رهبری نظام فرمودند من نسبت به مذاکرات بدبینم و بارها فرمودند انجام نشود بهتر است، باز با حمایت‌های ایشان جلو رفتید و پس از شکست برجام گفتند «هیچ گامی در مذاکرات هسته‌ای بدون نظر رهبری برداشته نداشتیم». آیا این نوع رفتار همان اخلاقی است که رئیس دولت دم از آن می‌زنند؛ ضمن آنکه به برخی شروط رهبری نظام در برجام اعتنایی هم نشد و مراکز هسته‌ای ما تبدیل به اتاق خلوت دشمنان این مرز و بوم شد. ما اگر یک حاجی‌بازاری به میدان می‌فرستادیم، نتیجۀ بهتری می‌گرفتیم. چندین میلیارد دلار از سرمایه‌گذاری که در تأسیسات هسته‌ای صورت دادیم، سر تعهدات برجامی از دست دادیم و بر باد رفت.

 

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار قرآن، عترت، فعالیت های دینی
پربیننده‌ترین اخبار قرآن، عترت، فعالیت های دینی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!