جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۲۲:۴۴
شهری - کد خبر : 10045
يكشنبه، ۱۶ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

جزئیاتی از وضعیت بیمه رانندگان تاکسی

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی آخرین وضعیت بیمه رانندگان تاکسی را تشریح کرد و درباره جایگزینی رانندگان جدید در فهرست بیمه‌شدگان گفت: چون منابع مالی از محل سازمان هدفمندی یارانه‌ها تامین می‌شود در نامه‌های متعددی به ما اعلام کرده‌اند که افراد جایگزین هم نمی‌توانیم بپذیریم.

جزئیاتی از وضعیت بیمه رانندگان تاکسی
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، به نقل از ایسنا، مهرداد قریب در گفت‌وگو با رسانه ها، درباره آخرین وضعیت بیمه رانندگان تاکسی توضیحاتی ارایه کرده و در این زمینه  اظهار کرد: دو تفاهم نامه درباره رانندگان درون شهری و برون شهری ارسال کردیم اما متاسفانه دستگاه‌هایی که متولی تامین منابع هستند امضاء نکردند و زیر بار نرفتند. البته درباره رانندگان برون شهری جلساتی با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار و در آنجا تصمیمات خوبی گرفته شده است.
 
معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی افزود: تفاهم نامه‌هایی آماده شده که باید برای وزارت کشور، سازمان شهرداریها، وزارت راه و شهرسازی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ارسال شود. اگر این تفاهم نامه‌ها امضاء شوند و پرداخت حق بیمه رانندگان تاکسی جزو تعهد دولت قرار بگیرد طبیعی است که سازمان تامین اجتماعی هم نسبت به پوشش بیمه‌ای مشمولان جدید این قشر پرتلاش اقدام خواهد کرد.
 
وی با اشاره به اینکه منابع این بیمه از محل هدفمندی یارانه‌ها باید تامین شود گفت: ۵۰ درصد حق بیمه ۲۷ درصدی رانندگان تاکسی توسط خودشان پراخت می‌شود و ۵۰ درصد از محل هدفمندی یارانه‌ها تامین می‌شود. متاسفانه طی سال‌های گذشته سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به تکلیف خودش در ارتباط با پرداخت سهم ۱۳.۵ درصدی حق بیمه رانندگان عمل نکرده است.
 
قریب در ادامه با تاکید بر اینکه سازمان هدفمندی طی سال‌های گذشته هیچ پرداختی نداشته‌ و انباشت بدهی دارند، گفت: ۱۲ هزار میلیارد تومان از سازمان هدفمندی طلب داریم و برای اینکه این بیمه را ادامه دهیم با توجه به بودجه ۱۴۰۰ اگر این تفاهم نامه بین سازمان مدیریت برنامه ریزی، سازمان هدفمندی و وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی به امضا برسد همه رانندگان پشت خطی از ۵۰ درصد کمک دولت بهره‌مند خواهند شد.
 
معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی افزود: در شرایط فعلی رانندگان جدید با پرداخت ۲۷ درصد حق بیمه می توانند خودشان را بیمه کنند اما برای بهره‌مندی از کمک دولت با توجه به بودجه‌ای که مصوب شده، اگر تفاهم نامه امضا شود دیگر مشکلی در این باره نخواهیم داشت.
 
وی درباره  اصرار تاکسیرانی بر به روز رسانی لیست رانندگان تاکسی و جایگزینی ٧۰۰۰ راننده فعال در حوزه حمل و نقل، گفت: به دلیل اینکه منابع مالی از محل هدفمندی یارانه‌ها تامین می شود در نامه‌های متعددی به ما اعلام کرده‌اند که افراد جایگزین هم نمی‌توانیم بپذیریم زیرا باید تقبل منابع لازم برای این امر را بکنند ضمن اینکه تا کنون هم به تعهد خود عمل نکرده‌اند.
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شهری
پربیننده‌ترین اخبار شهری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!