جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۹:۵۱
سیاست - کد خبر : 4339
شنبه، ۱۷ خرداد، ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰

جزئیات پرونده مایکل وایت آمریکایی آزاد شده

مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات گفت:‌ مایکل وایت به‌دلیل تشدید بیماری و دلایل انسانی و طی فرآیند قضایی از کشور اخراج گردید.

جزئیات پرونده مایکل وایت آمریکایی آزاد شده

به گزارش خبرگزاری ایران زمین به نقل از تسنیم، مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات در مورد جزئیات پرونده آمریکایی آزادشده اظهار داشت: مایکل وایت یکی از نظامیان آمریکایی بود که دوسال قبل با پوشش توریست وارد کشور گردید. مشارالیه قصد داشت برای تأمین فرصت جاسوسی؛ با روش‌های فریبنده و ارتباط با اتباع ایرانی، پوشش حضور خود در کشور را به‌دست آورد که توسط ضدجاسوسی وزارت اطلاعات شناسایی و دستگیر گردید این درحالی است که هم‌زمان با شکایت شاکی خصوصی نیز مواجه شد. نهایتاً پس از گذشت حدود دو سال از محکومیت؛ مشارالیه به‌دلیل تشدید بیماری و دلایل انسانی و طی فرآیند قضایی از کشور اخراج شد.

وی درخصوص پیام‌های پی‌درپی و سخنان تشکرآمیز ترامپ از ایران بابت آزادی وایت اظهار داشت: ترامپ به‌شدت محتاج جلب حمایت افکار عمومی پس از استیصال و درماندگی در قضیه مدیریت بیماری کرونا و همچنین مدیریت اعتراضات علیه تبعیض و نژادپرستی است لذا در اقداماتی غیرحرفه‌ای سعی دارد اختلافات مبنایی جمهوری اسلامی ایران با رژیم آمریکا را به مسائل سطحی تنازل داده و از هر موضوع بی‌ربط و کوچکی به‌عنوان بستر مذاکره با ایران بهره‌برداری حداکثری نماید.

مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات تصریح کرد: ترامپ که دچار سندرم بازاریابی و نمایش خیابانی برای جلب مشتری است در موضوع مذاکره با ایران نیز مصداق بارز "الغریق یتشبّث بکل حشیش" می‌باشد که البته این نوع رفتارها از رئیس جمهوری که از حوزه کسب‌وکار و شرکت‌داری به کاخ سفید قدم گذاشته، دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: اطلاعات معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات نشان می‌دهد که برخی سیاسیون در آمریکا من‌جمله برایان هوک در نظر داشتند از فوت مایکل وایت به‌دلیل بیماری مزمن حداکثر بهره‌برداری سیاسی را علیه جمهوری اسلامی ایران و در قالب یک بمب خبری به‌عمل آورند که با آزادی وی؛ این فرصت رفتار غیرانسانی نیز از آنان سلب گردید. ضدجاسوسی وزارت اطلاعات تأکید می‌نماید همچون گذشته با تیزبینی و اشراف حداکثری اطلاعاتی؛ هرگونه تحرکات ضدامنیتی سرویس‌های اطلاعاتی متخاصم و به‌ویژه آمریکا در ایران و تحت هر پوششی را با قوت در نطفه خفه خواهد نمود و با حرفه‌ای‌ترین روش با آن مقابله می‌نماید.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!