شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۶:۰۱
سیاست - کد خبر : 9562
چهارشنبه، ۲۹ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

جزئیات دیدار سفیر ایران در سازمان ملل با سناتور آمریکایی

در مورد جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین هم تاکید شد که درگیری اخیر با تحریک رژیم صهیونیستی آغاز شده و با کشتار مردم فلسطین ادامه یافته است

جزئیات دیدار سفیر ایران در سازمان ملل با سناتور آمریکایی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از رسانه داخلی ، رایزن مطبوعاتی نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد با تشریح جزئیات گفتگوی مجازی میان تخت روانچی و کریس مورفی سناتور آمریکایی از تاکید نماینده ایران بر لزوم لغو عملی همه تحریم های آمریکا خبر داد.

شاهرخ ناظمی در واکنش به انتشار خبر دیدار سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با کریس مورفی اظهار داشت: در ملاقات مجازی که بعدازظهر سه شنبه با سناتور آمریکایی انجام شد، تخت روانچی با اشاره به مذاکرات جاری در وین، بر لزوم لغو عملی همه تحریم های آمریکا که تحت عناوین مختلف وضع شده تاکید و از آن به عنوان کلید حل موضوعات یاد کرد.

وی افزود: در مورد یمن ، اراده جمهوری اسلامی ایران ر حل و فصل صلح آمیز جنگ در یمن مورد اشاره قرار گرفت و تاکید شد هرگونه راه حل بحران یمن باید متضمن رفع کامل محاصره مردم و ارسال بدون مانع کمک های انسانی به آن کشور و آتش بس باشد.

ناظمی بیان کرد: در مورد جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین هم تاکید شد که درگیری اخیر با تحریک رژیم صهیونیستی آغاز شده و با کشتار مردم فلسطین ادامه یافته است. اما طی چند روز اخیر دولت آمریکا با حمایت از اسرائیل مانع تصویب حتی یک بیانیه مطبوعاتی شورای امنیت سازمان ملل در مورد آتش بس شده است.

همچنین موضع جمهوری اسلامی در مورد تبادل جامع زندانیان دو کشور مورد تاکید قرار گرفت.

لازم به ذکر است کریس مورفی سناتور دموکرات کنگره پیش از این مدعی شده بود که با نماینده ایران در سازمان ملل درخصوص طیفی از موضوعات هسته ای و منطقه ای دیدار و گفتگو کرده است.

دفتر این سناتور آمریکایی درباره محور گفتگوهای کریس مورفی و تخت روانچی اعلام کرد:

من امروز (سه شنبه) مستقیما با نماینده ایران در سازمان ملل دیدار کردم و از تخت روانچی خواستم تا در مذاکرات هسته ای با جدیت و فوریت مشارکت داشته باشد. به حوثی ها برای پایان جنگ در یمن فشار آورد و از حماس بخواهد آتش بس را پذیرد و به حملات راکتی به اسرائیل پایان دهد و مراد طاهباز را از زندان آزاد کند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!