جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۵:۳۱
سیاست - کد خبر : 745
دوشنبه، ۲۲ مهر، ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰

جزئیات دستگیری روح الله زم مدیر آمدنیوز

سازمان اطلاعات سپاه در عملیات پیچیده دستگیری روح الله زم، با فریب سازمان‌های اطلاعاتی بیگانه، او را به داخل کشور کشانده و در خاک ایران بازداشت کرده است

جزئیات دستگیری روح الله زم مدیر آمدنیوز

سازمان اطلاعات سپاه در عملیات پیچیده دستگیری روح الله زم، با فریب سازمان‌های اطلاعاتی بیگانه، او را به داخل کشور کشانده و در خاک ایران بازداشت کرده است. «روح الله زم» دارنده کانال تلگرامی معاند و ضد انقلاب «آمد نیوز» توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر و به کشور بازگردانده شد.

روح الله زم دستگیر شد

نمایندگان مجلس با صدور بیانیه ای از سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای دستگیری سرشبکه آمدنیوز تقدیر و تشکر کردند.

جزئيات عمليات ويژه اطلاعات سپاه در دستگيري روح الله زم

روح‌الله زم، فرزند محمدعلی زم، روحانی شناخته شده ایرانی پس از حوادث انتخابات ۱۳۸۸ از ایران برای مدتی دستگیر و سپس از کشور خارج شد به مالزی رفت و سپس به فرانسه رفت و در آنجا سایت و سپس کانال تلگرامی آمدنیوز (صدای مردم) را راه‌اندازی کرد.

محمدعلی زم، پدر روح الله زم می‌گوید که در جریان آمدن فرزندش به ایران و بازداشت او نبوده است و موضوع را از زیرنویس تلویزیون متوجه شده است.
حجت الاسلام زم در پاسخ به اینکه آیا در جریان آمدن فرزندش به ایران بوده است یا نه گفت:
من اصلا در جریان جزییات نیستم و کلیت موضوع را هم از زیرنویس تلویزیون خبردار شدم. ما تقریبا با ایشان در این مدت‌ها حالت قهر داشتیم و تنها گهگاهی نصیحت و پیغامی برایش می‌فرستادیم.
او در پاسخ به اینکه در فیلم مستند چند ماه پیش صداوسیما آنچه نشان داده شد این بود که با شما در ارتباط بوده است، گفت:
در آن مستند به ما و خانواده‌ی ما ظلم شد ولی ما چون نظام را از خودمان می‌دانیم و دوست داریم نه اعتراض کردیم و نه چیزی گفتیم؛ معتقد بودیم که این را هم خدا خودش هم می‌بیند و هم می‌شنود.
زم در پاسخ به این سوال که «فرزندش پیش از آمدن به ایران آیا پیامی نداده است و چیزی درباره‌ی دلیل آمدنش که عجیب هم هست نگفته است؟»، گفت:
دنیا دار مکافات و مجازات است؛ این را خداوند متعال و همه‌ی بزرگان گفته‌اند. بالاخره این دنیا، دنیای امتحان آدم‌هایی است که در آن زندگی می‌کنند. خوب و بد باید امتحان دهند و آنها که بد کردند مجازات شوند.

روح الله زم در مصاحبه ای ادعا کرده بود که : 

جمهوری اسلامی نمیتونه منو برگردونه به ایران، جمهوری اسلامی در برابر دوتا جوون کاملا مستاصله، ما به هیچ وجه آمدنیوز رو تعطیل نمیکنیم، آمدنیوز رو تبدیل به تلویزیون پرقدرت میکنیم، حتی با کشتن ماهم این راه متوقف نمیشه!

حیرت کارشناس شبکه ایران اینترنشنال از عملیات دستگیری روح الله زم

اینکه نوشته می شود روح الله زم در ایران دستگیر شده، در عرف قضایی منظور این است که نمی شود در خارج از کشور هر کسی را دستگیر کرد.
و اما چه اتفاقی رخ داده نکات زیر برخی از ابهامات را روشن خواهد کرد:

 نکته اول: روح الله زم حداقل بیش از ۲۰ روز است در یک کشور ثالت دستگیر شده و به داخل کشور بازگردانده شده و در این مدت نیروهای اطلاعاتی سوار بر رسانه های آمدنیوز بوده اند.

نکته دوم: این ضربه اطلاعاتی صرفا منحصر به شخص روح الله زم نبوده و قطعا سایر ادمین ها هم دستگیر شده اند به طوری که شاهد هستیم دسترسی کلیه رسانه های آمدنیوز باهم به دست نیروهای اطلاعاتی سپاه افتاده است.

نکته سوم:  زمانی خبر دستگیری روح‌الله زم رسانه ای شده است که تمام منابع داخلی آن شامل مرتبطین و کسانی که اخبار و گزارشات خود را برای این شبکه معاند ارسال می کردند شناسایی و دستگیر شده اند.

در پایان باید اشاره کرد که کلیه نهادهای امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران و قوه قضائیه در گذشته تذکر و هشدار داده بوداند و اتمام حجت کرده بودند که هر شخص که برای رسانه های ضد انقلاب و شبکه هایی که توسط سرویس های جاسوسی دشمن حمایت می شوند، خبر، ویدیو، متن، صوت، عکس و یا هرگونه اطلاعاتی ارسال کند، از لحاظ قانون به عنوان مجرم و به اتهام همکاری با عوامل سرویس های جاسوسی بیگانه شناخته می شوند و قطعا توسط نهادهای اطلاعاتی دستگیر و توسط مقام قضائی محاکمه خواهند شد. و قطعا عاقبت خیانت به وطن کمتر از اعدام نیست.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
نظرات کاربران
  1. امد نیوز خبرهایش برای افراد اگاه ݝیر قابل قبول بود ،تمامخبرهایش مغرزانه بود ،درود بر اطلات محترم کداین شرکر دروغ گکرا دستگیر کردن

پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!