چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۰۳:۰۶
سیاست - کد خبر : 8864
دوشنبه، ۳۰ فروردين، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

جزئیات تازه از حادثه انفجار در نیروگاه هسته ای نطنز

سانتریفیوژهای لازم برای جایگزینی داریم و جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این کار ، سانتریفیوژهای جدیدی را جایگزین سانتریفیوژهای قدیمی می کند.

جزئیات تازه از حادثه انفجار در نیروگاه هسته ای نطنز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، وحید جلال زاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به تشریح جزئیات حادثه اخیر نطنز براساس بازدید صورت گرفته از این سایت هسته ای خبر داد.

نفوذ در بسیاری از خرابکاری ها مشهود است

جلال زاده با اشاره به بازدید هیئتی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خراجی مجلس از تاسیسات نطنز بعد زا حادثه اخیر گفت: مسئله نفوذ در بسیاری از خرابکاری ها مشهود بوده که تاکنون هم بسیاری از نفوذی ها شناسایی و حتی محاکمه و به مردم معرفی شده اند لذا در حادثه نطنز نیز دست نفوذی ها مشخص خواهد شد.

وی در ادامه گفت: بعد از حادثه اخیر هیئتی از کمیسیون امنیت ملی سفری به نطنز داشت که علاوه بر برگزاری جلسه مفصلی با مسئولان امنیتی مجمتع هسته ای نطنز ، از سالن آن یعنی محل حادثه بازدید به عمل آمد. این سال عمدتا مجهز به سانتریفیوژهای نسل قدیم بوده که به گفته مسئولان عمده این سانتریفیوژها عمر خودشان را کرده بود. این مجتمع، برق خود را از دو نقطه دریافت می کرد و تدابیر لازم دیده شده بود.

جزئیات حادثه از سوی دستگاه های امنیتی بررسی می شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: اکنون جزئیات این اتفاق توسط دستگاه های امنیتی در حال بررسی است، تیم لازم در آنجا حضور یافته تا مشخص شود دقیقا چه اقداماتی برای خرابکاری انجام شده است. البته تعداد قابل توجهی از سانتریفیوژها آسیب ندیده و به فعالیت خود ادامه می دهند، ما سانتریفیوژهای لازم برای جایگزینی داریم و جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این کار ، سانتریفیوژهای جدیدی را جایگزین سانتریفیوژهای قدیمی می کند.

جلال زاده تاکید کرد که ظرفیت های مجموعه نطنز بسیار زیاد است و نمی توان به راحتی از آن گذشت، لازم به تاکید مجدد است که عمر مفید عمده سانتریفیوژهای مستقر در آن سالن گذشته بود و سانتریفیوژ به تعداد کافی برای جایگزینی وجود دارد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه "قطعا باید مشخص شود که چه کسی در این حادثه کوتاهی کرده است" گفت: تمام تلاش مجلس این است که در وهله اول به ارتقای سطح امنیتی مان کمک شود لذا در صورت نیاز به طرح سوال از وزیر و مسئولان ذیربط، این موضوع را پیگیری می کنیم ، به هر حال جلسات مستمری تشکیل می شود تا مشخص شود ما از چه جاهایی آسیب می بینیم.  

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!