چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۱۵:۳۰
حوادث و انتظامی - کد خبر : 13614
دوشنبه، ۱۰ آبان، ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

ثبت تمام اطلاعات افراد در کروکی هوشمند تصادفات

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ضمن اشاره به مزایای کروکی هوشمند در تصادفات عنوان کرد وقتی ترسیم کروکی‌ها به صورت الکترونیک و هوشمند باشد، همه اطلاعات فرد وارد سیستم می‌شود.

ثبت تمام اطلاعات افراد در کروکی هوشمند تصادفات
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ احسان مومنی درباره جزئیات هوشمند شدن ترسیم کروکی تصادفات اظهار داشت: نباید تصور شود الکترونیکی شدن ترسیم تصادفات منجر به کم شدن نقش نیروی انسانی در زمینه تشخیص عوامل تصاادف می‌شود. تا به حال نحوه ترسیم کروکی تصادفات به شیوه سنتی و از طریق ترسیم دستی بر روی کاغذ انجام می‌گرفت، اما با برنامه‌ای که برای هوشمند کردن ترسیم کروکی در دستور کار قرار گرفته دست افزار‌هایی در اختیار کارشناسان پلیس راهور گذاشته می‌شود تا از این طریق این نوع خدمات به شهروندان ارائه بشود.
 
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: در این راستا تبلت‌هایی در اختیار افسرانی که کارشناس تصادف هستند، قرار داده می‌شود. این افسران هم به جای ترسیم کروکی‌ها بر روی کاغذ از طریق همین دست افزار‌ها اقدام می‌کنند.
 
وی از دیگر جزئیات کروکی هوشمند به ثبت اطلاعات راننده و خودرو در کنار کروکی اشاره کرد و گفت: مطلوبیت هوشمند شدن ترسیم کروکی‌ها این است که در این سامانه هوشمند وقتی مشخصات فرد راننده جستجو شود می‌توان همه اطلاعات مربوط به او را دریافت کرد. یعنی وقتی شماره ملی راننده در این نرم افزار وارد شود می‌توان همه اطلاعات و مشخصات او را دریافت کرد. 
 
سرهنگ مومنی  افزود: باید اطمینان داشته باشیم که وقتی ترسیم کروکی به روش دستی کنار گذاشته بشود ارتباط پلیس راهور با شرکت‌های بیمه و سازمان‌های مختلف به صورت نظام یافته و سیستمی خواهد بود و پلیس راهور آمار‌های به روز را در اختیار خواهد داشت. 
 
وی با اشاره به اینکه در شیوه دستی ترسیم کروکی تصادفات احتمال جعل و کلاهبرداری بالاست. در این نوع از ترسیم کروکی امکان دستکاری در کروکی‌ها وجود دارد و تخلفات دیگری هم می‌تواند در این روش اتفاق بیفتد، تصریح کرد: تحقق این مساله باعث خواهد شد تا جلوی انواع کلاهبرداری‌ها گرفته شود و شیوه‌هایی که کلاهبرداران برای جعل کروکی تصادف در پیش می‌گیرند مورد شناسایی قرار خواهد گرفت. همچنین با تجه به اینکه تمام اطلاعات راننده در سیستم ثبت می شود، پلیس راهور هنگام برخورد با یک تصادف رانندگی از طریق دست افزاری که در اختیار خواهد داشت می‌تواند متوجه شود که با چه نوع راننده‌ای روبرو شده است.
 
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: در واقع سیستمی شدن اطلاعات باعث می‌شود تا وضع و سوابق رانندگان برای افسر پلیس راهور روشن باشد و افسر پلیس با این هوشمندسازی‌ها این امکان را خواهد داشت تا اطلاعات گوناگونی نظیر سوابق تخلفات رانندگان یا سوابق استعلامات بیمه‌ای آن‌ها را به سرعت به دست بیاورد، همچنین از این طریق سوابق کروکی‌هایی که در تصادفات گذشته برای این راننده ترسیم شده را می‌توان به دست آورد.
 
وی تاکید کرد: با این شیوه باید این اطمینان را هم داشته باشیم که آمار مربوط به جعل و کلاهبرداری در زمینه تصادفات رانندگی هم به شکل محسوسی کاهش پیدا خواهد کرد.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار حوادث و انتظامی
پربیننده‌ترین اخبار حوادث و انتظامی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!