جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۰:۱۶
کرونا - کد خبر : 14752
دوشنبه، ۰۶ دي، ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

ثبت اولین مرگ بر اثر امیکرون در استرالیا

استرالیا اولین مرگ تایید شده خود را بر اثر سویه جدید امیکرون در روز دوشنبه در بحبوحه بزرگترین افزایش روزانه ابتلا ها گزارش کرد؛ اما مقامات از اعمال محدودیت های جدید خودداری کردند و گفتند که میزان بستری شدن در بیمارستان پایین است.

ثبت اولین مرگ بر اثر امیکرون در استرالیا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، مرگ مردی در 80 سالگی با شرایط بهداشتی زمینه‌ای، نقطه عطفی برای کشوری بود که مجبور شد برخی از بخش‌های بازگشایی مرحله‌ای خود را پس از نزدیک به دو سال قرنطینه، به دلیل شیوع سویه جدید، معکوس کند.

به نقل از رویترز، امیکرون که کارشناسان بهداشت می گویند نسبت به سویه های قبلی مسری تر اما کم خطرتر به نظر می رسد، درست زمانی که محدودیت ها در اکثر مرزهای داخلی برداشته شد و به استرالیایی ها اجازه داد تا از خارج از کشور بدون اعمال قرنطینه بازگردند، در کشور گسترش یافت و تعداد مبتلایان را به بالاترین سطح از ابتدای همه گیری رساند.

مقامات جزئیات بیشتری در مورد مرگ ثبت شده بر اثر امیکرون ارائه نکردند، به جز اینکه این مرد به این ویروس در یک مرکز مراقبت از سالمندان مبتلا شد و در بیمارستان سیدنی درگذشت.

کریستین سلوی، اپیدمیولوژیست بهداشت نیو ساوت ولز در ویدئویی که توسط دولت منتشر شد، گفت: «این اولین مرگ شناخته شده در ایالت نیو ساوت ولز بود که به سویه امیکرون مرتبط است.»

این مرد جزو هفت مورد مرگ ناشی از کووید-19 بود که روز گذشته در استرالیا گزارش شد. بر اساس محاسبه رویترز از داده های ایالتی، این کشور 10186 مورد جدید را در سراسر کشور ثبت کرد که اولین آمار بیش از 10000 مورد از زمان شروع همه گیری است. بیشتر موارد جدید در نیو ساوت ولز و ویکتوریا بود.»

آناستاسیا پالاسچوک، نخست وزیر کوئینزلند که گزارش 784 مورد جدید با چهار نفر بستری در بیمارستان را ارائه کرد، گفت: «اگرچه ما شاهد افزایش تعداد مبتلایان هستیم؛ اما تأثیر آن را بر سیستم بیمارستانی خود نمی بینیم.»

با گزارش‌هایی از زمان انتظار شش ساعته برای آزمایش کووید برای افرادی که امیدوارند شرایط سفر بین ایالتی در تعطیلات را برآورده کنند، پالاسچوک از این ایالت دوستدار گردشگری برای آزمایش اجباری دفاع کرد و گفت: «همه وقتی بلیط رزرو کردند می‌دانستند که اگر می‌خواهند به اینجا بیایند، باید آزمایش PCR انجام دهند.»

با این حال، او افزود که کوئینزلند در حال بررسی این است که آیا شرایط آزمایش برای بازدیدکنندگان داخلی را کاهش دهد یا خیر. تاسمانی، یکی دیگر از ایالت های محبوب گردشگران، نیز گفت که در حال بررسی تغییراتی در قوانین تست مرز ایالتی است.

در سراسر کشور، افزایش ابتلا ها در عین حال بر منابع آزمایشگاهی تاثیر گذاشته است. کلینیک آزمایش سیدنی، "SydPath" یک روز قبل تأیید کرده بود که به اشتباه به 400 فرد مبتلا به کووید در روزهای قبل از کریسمس، گفته بود که منفی هستند. در روز دوشنبه، اکنون متوجه شد که پیام های نتیجه اشتباهی را برای 995 نفر دیگر ارسال کرده است.

مقامات استرالیا تاکنون در برابر افزایش تعداد مبتلایان در برابر بازگشت به قرنطینه مقاومت کرده‌اند؛ اما برخی محدودیت‌ها را بازگردانده‌اند. روز دوشنبه، نیو ساوت ولز دوباره بررسی مکان‌های عمومی با کد QR را اجباری کرد، در حالی که بسیاری از ایالت‌ها پوشیدن اجباری ماسک را در مکان‌های عمومی سرپوشیده بازگردانده‌اند.»

این کشور همچنین پنجره تزریق واکسن تقویت کننده واکسن را از شش ماه به چهار ماه کاهش داده است که به زودی به سه ماه خواهد رسید.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!